۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲

رشد زمین‌خواری در لواسانات و رودهن

زمین‌خواری‌های مربوط به استان تهران در لواسانات و‌ رودهن صورت گرفته و در حال حاضر نیز در حال پیشرفت است.
کد خبر : ۱۵۹۳۸۰
صراط: محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در گفت و گو با مجلس نیوز گفت: تا پیش از این تنها زمین‌خواران مربوط به استان تهران مورد پیگرد قرار گرفته بودند اما به تازگی در استان‌های دیگر رسیدگی‌های قضایی شروع شده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: در این بین نیز تعدادی از زمین‌خواران در استان‌های مختلف به دادستانی همان استان احضار و برخی از مسئولان محلی نیز در جریان رسیدگی به این پرونده احضار شده‌اند.

پورمختار استان‌های تهران، گیلان و مازندران را دارای اولویت‌های رسیدگی توصیف و تصریح کرد: اراضی که در این داستان مورد تعرض قرار می‌گیرد از اساس اراضی ملی که متاسفانه بعضا مسئولان محلی و منطقه‌ای با هدف درآمدزایی از منابع طبیعی این اراضی را به کمیسیون ماده 100 برده و در آنجا با پرداخت جریمه یک یا دو میلیونی قضیه تمام می‌شود.

وی از توقف ادامه زمین خواری در پرونده هایی که در کمیسیون اصل 90 مورد رسیدگی است و خبر داد: بازداشت شدگان این موضوع افراد منتسب به شرکت‌ها و افراد حقیقی نیز وجود دارند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب برای برخورد با این موضوع و تقدیر از همراهی مردم در راستای اطلاع رسانی به کمیسیون اصل 90 تاکید کرد: زمین‌خواری‌های مربوط به استان تهران در لواسانات و‌ رودهن صورت گرفته و در حال حاضر نیز در حال پیشرفت است .