۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲

تخفیف نوروزی مراکز اقامتی قطع شد

در حالی که در سال‌های اخیر همزمان با نزدیک شدن به زمان سفرهای نوروزی مردم، بخش دولتی متولی گردشگری نرخی را برای تخفیف هتل‌ها و مراکز اقامتی اعلام می‌کرد، معاون گردشگری دولت یازدهم می‌گوید: نوروز ۹۳ تخفیف نداریم.
کد خبر : ۱۶۰۰۰۶

صراط: طی سالهای اخیر ستادی تحت عنوان «ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی» و پس از آن هم با عنوانی کلان‌تر با اضافه شدن نام «کشور» مسئولیت هماهنگی خدمات دستگاه‌های مختلف در بحث سفرهای مردم را بر عهده گرفت که مسئولان این ستاد، خدمات ویژه خود در ایام سفرهای مردم اعلام می‌کردند خدماتی از ارائه تخفیف‌ها گرفته تا افزایش نظارت‌ها و بازرسی‌ها برای رفاه بیشتر مردم.

اما مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری دولت یازدهم اعلام کرده است که این ستاد هیچ مصوبه ای از سوی دولت نداشته است.

در همین راستا طی ماه اخیر دولت یازدهم تشکیل «ستاد هماهنگی خدمات سفر» را مصوب کرده است ستادی که جزئیات تشکیل آن و تفاوت‌هایی که با ستاد تسهیلات سفر در دولت قبل دارد هنوز مشخص نیست.

تعطیلات نوروز در کشور ما یکی از اصلی‌ترین فرصت‌های سفر برای مردم در طول یک سال است به همین دلیل حجم بالایی از مسافر در طی کمتر از 15 روز در بین شهرها و روستاهای کشور تردد می‌کنند و انتظاری که مردم در این ایام از مسئولان دارند، تأمین امنیت، ارائه خدمات مطلوب سفر، پایین آوردن هزینه‌ها از نرخ بلیت‌ هواپیما، قطار و اتوبوس گرفته تا نرخ تور، هتل و اقامتگاه و... است.

یکی از این شرایط تسهیل سفر در روزهای تعطیل نوروز طی سالهای اخیر، ارائه تخفیف‌های نوروزی اقامتگاه‌ها و هتل‌ها در کشور بود که بین 10 تا 40 درصد در سالهای مختلف در نوسان بود.

حتی برای سال 92 ستاد تسهیلات سفرهای کشور در بخشنامه‌ای تخفیف 10 درصدی را برای کل مراکز اقامتی کشور الزامی کرد.

تخفیفی که حتی اگر ناچیز هم باشد حکم بازدارندگی برای گران‌فروشی بعضی از مراکز اقامتی دارد.

مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری کشور در دولت یازدهم درباره تخفیف‌های نوروزی هتل‌ها و مراکز اقامتی برای نوروز 93 می‌گوید: نوروز 93 تخفیف نداریم. باید تلاش کنیم مردم به نقاط جدید سفر کنند.

البته وی معتقد است که چادرهای مسافرتی هم مشکل آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی به دنبال دارد.

حدود 50 روز به عید نوروز باقی است و ظاهراً قرار است 21 بهمن‌ماه برنامه‌های ستاد جدید هماهنگی خدمات سفر در دولت یازدهم، به جمع‌بندی برسد، پس هنوز مسئولان فرصت تجدید نظر در بعضی از تصمیماتشان را با توجه به توان خرید جیب مردم دارند.

در حال حاضر مردم در شرایط اقتصادی قرار دارند که ارائه هر گونه تسهیلاتی اعم از اختصاص بنزین ویژه سفر، تخفیف در هزینه‌های اقامتگاه‌ها و هتل‌ها یا پرداخت کمک‌هزینه‌های سفر می‌تواند در آنها رغبت بیشتری برای انجام سفرهای داخلی ایجاد کند تا بعد از تعطیلات نوروزی با انرژی مضاعفی برای پویایی و پیشرفت بیشتر کشور تلاش کنند.


منبع: فارس