۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵

مسئول‌حادثه‌سرویس مدرسه‌قم‌کیست؟

شهرداری قم خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها در خصوص پذیرفتن مسئولیت حادثه سرویس مدرسه که منجر به فوت یک دانش‌آموز بود را تکذیب کرد.
کد خبر : ۱۶۰۰۱۶

صراط: روز گذشته خبری در برخی از رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه شهرداری مسئولیت حادثه تصادف سرویس دانش آموزان در بلوار امام علی (ع) را پذیرفت و این خبر به گونه‌ای به مخاطبان القاء کرد که شهرداری در این حادثه مقصر بوده است.

محمد دلبری شهردار قم در حاشیه عیادت دانش‌آموزان دیگری که در این حادثه مجروح و در بیمارستان بستری شده بودند بر این نکته تاکید کرده بود که نباید هیچ نهاد و ارگانی در هنگام وقوع چنین حادثه‌ای از زیربار مسئولیت شانه خالی کند.

بیان این سخن از سوی شهردار قم به هیچ وجه به معنای مسئولیت شهرداری در بروز این حادثه و پذیرفتن این مسئولیت نیست و شهردار قم پس از وقوع این حادثه دستور داد که علل وقوع توسط تیم‌های کارشناسی حمل و نقل و ترافیک مورد بررسی قرار گیرد.

در هنگام بروز حادثه رانندگی عوامل مختلی از جمله راننده، خودرو و راه نقش دارند و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته از سوی مبادی ذی‌صلاح مقصر اصلی در وقوع این حادثه راننده خودرو بوده است ولی با این وجود شهرداری قم در راستای عمل به وظایف ذاتی خود در عرصه مدیریت شهری موضوع را مورد پیگیری قرار داده است تا با اقدامات لازم بتواند جلوی تکرار وقوع چنین حوادث تلخی را بگیرد.

امید است با همکاری همه دستگاه‌ها و هوشیاری بیشتری رانندگان در رعایت قوانین و مقررات دیگر چنین حوادثی در شهر مقدس قم تکرار نشود.


منبع: فارس