۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶
در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد

گلایه آباد از حواشی حادثه خیابان جمهوری

عضو کمیسیون سلامت و محیطی زیست شورای شهر در جلسه امروز شورا از حواشی حادثه خیابان جمهوری گلایه‌ کرد.
کد خبر : ۱۶۰۰۶۰
صراط: عضو کمیسیون سلامت و محیطی زیست شورای شهر در جلسه امروز شورا از حواشی حادثه خیابان جمهوری گلایه‌ کرد.

معصومه آباد در چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به برخی حواشی حادثه خیابان جمهوری که در جریان آن 2 زن جان خود را از دست دادند، اشاره کرد و اظهار داشت: حادثه خیابان جمهوری حادثه‌ ناگواری بود که بیش از خود حادثه در مورد فضای پیرامونی آن صحبت و بحث شده است.

وی گفت:کمیته‌ای برای بررسی ابعاد فنی و عملیاتی و حقوقی این ماجر توسط کارشناسان مربوط به این حوزه تشکیل شده و حدود 100 ساعت در مورد آن  بررسی صورت گرفته است تا فضاهای تاریک و پنهان این ماجرا بررسی شود تا اگر در این مدت کوتاهی یا قصوری صورت گرفته کاملا مشخص شود.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: مأموران آتش نشانی در حادثه مذکور 25 نفر را نجات دادند، اما با توجه به اینکه این حادثه در منظر عمومی رخ داد، مردم شاهد حوادثی بودند که نیاز است مردم اطلاعات بیشتری در مورد آن داشته باشند و صدا و سیما از این حادثه اطلاعات بیشتری را در مورد آگاهی ایمنی مردم ارائه کند تا بدانند برای یک حریق معمولا چه اقداماتی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: این پرسش عموم مردم که می‌پرسند چرا روی این دو زن اسپری آب صورت گرفته یا چرا تشک وجود نداشته است باید پاسخ داده شود. متاسفانه فضایی ایجاد شده که بیشتر از خود حادثه در مورد آن صحبت می‌شود و این مسائل پیرامونی مسائلی است که نباید در مورد موضوع اصلی و سه سوال اصلی مطرح، مانع ایجاد کند.

آباد خاطرنشان کرد: تعدادی از اعضای شورای شهر در مراسم ختم این دو بانو و برای دلجویی از حادثه دیدگان حضور یافتند، من در آن زمان دقیقا برخی اظهارات و واکنش‌های سیاسی را نمی‌فهمیدم اما به خاطر واکنش خانواده این درگذشتگان بسیار متاثر شدم.

وی افزود: بیشتر از آن متاثر شدم که چرا اصحاب رسانه که رسالت بسیار خطیری را بر عهده دارند در مورد این حادثه با سوگیری بسیار زیادی خبر را منتشر کردند. برای اولین بار در مواجهه با کسانی قرار گرفتم که در حال دفاع از حقوق آنها بودم اما آنها از من دلخور بودند و کاملا شفاف می‌گویم که اگر در حال دفاع از آتش نشانان بوده‌ام به این دلیل است که آنها هم جزئی از مردم هستند.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران خطاب به رئیس و اعضای شورای شهر خاطرنشان کرد: فضای حاشیه‌ای این حادثه بسیار تلخ تر از خود حادثه بود و از شما به عنوان رئیس شورای شهر تهران و اعضا می‌خواهم تا نسبت به این مسئله و فضای مسموم سیاسی حاشیه آن پیگیری لازم را داشته باشیم.
منبع: تسنیم