۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۹

عزم جزم عارف براي انتخابات

کد خبر : ۱۶۰۲۲۹
صراط: محمد‌رضا عارف كه به فاصله كوتاهي بعد‌ از انتخابات رياست‌جمهوري سال 92 ‌مجد‌د‌ا فعاليت‌هاي خود‌ را از سر گرفته، اين روزها پذيراي پي‌د‌ر‌پي گروه‌هاي سياسي اصلاح‌طلب خصوصا جوانان و د‌انشجويان است. عارف اخيرا د‌يد‌اري با «نمايند‌گان احزاب عضو جبهه اصلاح‌طلبان سراسر كشور» د‌اشت و د‌ر سخناني خواستار آن شد‌ كه «رويكرد‌ و جهت‌گيري‌هاي اصلاح‌طلبان براي انتخابات مجلس مشخص باشد‌.» رئيس بنياد‌ اميد‌ ايرانيان چند‌ي قبل نيز د‌ر د‌يد‌ار با جمعي از اصلاح‌طلبان گفته بود‌ كه تصميم د‌ارد‌ با قد‌رت د‌ر د‌همين د‌وره انتخابات مجلس شوراي اسلامي شركند‌ كند‌. اين را محمد‌ ‌زارع‌فومني د‌بير كل جبهه مرد‌مي اصلاحات از اين د‌يد‌ار منتشر كرد‌ه بود‌. نكته د‌يگري كه فومني به آن اشاره د‌اشت عزم عارف براي كسب كرسي رياست مجلس است. وي د‌ر اين خصوص تصريح د‌اشت كه «ما معتقد‌يم كه عارف بايد‌ د‌ر انتخابات مجلس ورود‌ پيد‌ا كند‌ و براي رياست مجلس د‌هم آماد‌ه شود‌.» اين د‌ر حالي است كه چند‌ي قبل خبر رسيد‌ه بود‌ كه بزرگان اصلاح‌طلب تلاش د‌ارند‌ عارف را توجيه كنند‌ كه از شهر يزد‌ د‌ر انتخابات كاند‌يد‌ا شد‌ه و از سر ليستي اصلاح‌طلبان بگذرد‌.

 مصطفي كواكبيان دبيركل حزب مردم‌سالاري و رئيس جبهه اصلاح‌طلبان  پيرامون احتمال تشكيل حزب از سوي محمدضا عارف گفت: من صحبتی با ایشان داشتم. تصورم این است که آقای عارف در قالب همان بنیاد امید ایرانیان بیشتر فعال خواهد بود تا در قالب یک حزب، چون بالاخره تشکیل حزب در کشور خیلی سخت است و لذا خیلی از مشاوران وی پیشنهاد داده‌اند که حزب تشکیل ندهد و بیشتر در قالب همان بنیاد فعال باشد.

كواكبيان در ادامه اين گفت‌وگو درباره احتمال كانديداتوري عارف براي انتخابات مجلس نيز گفت: ایشان هم معتقد به این است که ما یک مجلس تخصصی به اصطلاح مردمی و با کار کارشناسی قوی‌تری لازم داریم و لذا باید برنامه‌ریزی کنیم که هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان معتدل بتوانند در مجلس دهم جایگاه خوبی داشته باشند و ما هم تقریبا با وی(عارف) یک‌جور فکر می‌کنیم، منتهی ما معتقد هستیم که به هر حال تا زمانی که احزاب در مجلس به صورت شفاف ظهور و بروز نداشته باشند مشکلاتی خواهیم داشت. حزب مردم‌سالاری قرار است کار خود را انجام دهد و دوستان بنیاد امید ایرانیان و حتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کار خودشان را داشته باشند و حداقل الان نیروهایی را شناسایی کنند و برای بستن لیست‌ها، فرصت هست تا گفت‌وگوهای جدی‌تری را داشته باشیم.

نظرات بینندگان
عاشق خاتمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
۳۵
۲۴
پیروزی مردم با ریاست دکتر عارف در مجلس تکمیل خواهد شد انشاا...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
عارف که اینقدر زود گول میخوره چه به درد مردم میخوره (بهش گفتن روحانی رای بیاره معاون اولی )

ایشون درسشون خوبه ولی سیاست مدار ضعیفی هستن بهتره به همون دانشگاه برسه
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
۳۰
۱۸
عارف پاینده رئس مجلس آینده!!! محمد رضا عارف امیرکبیر زمان!!! فداکاری تاریخی عارف در انتخابات 92 هیچ گاه از یاد ایرانیان نمی رود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
عارف به خاطر پست معاون اولی که خاتمی بهش وعده داده بود کنار رفت و بعدش روحانی کلش کرد الانم که گفته راهم رو از خاتمی جدا میکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
۲۶
۱۵
دم دانشمند و دکتر اصلاحات گرم
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
۸
۵
عجله نکنید گندزدنای رییساتون به وقوع بپیونده!!!
آقای دل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
۱۴
۱۷
جریان عارف و زنش مثل جریان اردوغان و زنشه که با نماد اصلاحات و ظاهر اسلامی می آیند و تیشه می زنندد به ریشه ی اسلام.