۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
برای نخستین‌بار؛

انتشارتقریظات رهبر انقلاب برنسخه‌های خطی

آستان قدس رضوی برای نخستین بار مجموعه تقریظ‌های رهبر انقلاب بر نسخ خطی اهدایی به این آستان را در مجموعه «اجازات و دست‌نوشته‌های علما بر نسخه‌های خطی»‌منتشر می‌کند.
کد خبر : ۱۶۰۲۶۴
صراط: آستان قدس رضوی در راستای انتشار مجموعه کارهای پژوهشی و هنری نسخ خطی‌، انتشار فهرست اجازات و دست‌نوشته‌های موجود بر نسخ خطی را نیز در دست انتشار دارد.

در این مجموعه اجازات و دست نوشته‌های علما که بر روی نسخ خطی نوشته شده است‌، معرفی و نمونه‌هایی از آن‌ها منتشر می‌شود‌، دستخط علمایی چون شیخ بهایی‌‌، علامه مجلسی، علامه حلی‌، امام خمینی(ره) و برخی از علمای معاصر در این مجموعه وجود دارد.

اما یکی از نکات جالب توجه این مجموعه، انتشار تقریظ‌ها و دستخط رهبر انقلاب بر نسخه‌های خطی است،‌ ایشان بزرگترین واقف نسخ خطی به آستان قدس رضوی به شمار می‌روند که تاکنون بالغ بر 20 هزار نسخه به آستان قدس رضوی اهدا کرده‌اند.

به گفته محمدرضا فاضل‌هاشمی رئیس اداره مخطوطات آستان قدس رضوی رهبر انقلاب معمولاً‌ قبل از اهدای نسخه‌ها خود آن‌ها را تورق کرده و یادداشت‌هایی در کنار صفحات می‌نویسند‌، عمده این یادداشت‌ها نظر ایشان درباره نسخه است‌، که نشان از نظر تخصصی ایشان درباره نسخه‌ و ارزش معنوی آن دارد. این تقریظ‌ها نیز در کنار دستخط سایر علما در فهرست اجازات و دست‌نوشته‌های علما منتشر می‌شود.

رهبر انقلاب در سال جاری دو مجموعه 2 هزار نسخه‌ای و 4 هزار نسخه‌ای را مرداد و دی به آستان قدس رضوی اهدا کردند،‌ معظم‌له بزرگترین واقف نسخه‌های خطی هستند. آستان قدس رضوی مجموعه 15 جلدی فهرست نسخ اهدایی رهبر انقلاب را در دست انجام دارد که تاکنون 10 مجلد از این مجموعه منتشر شده است‌، هم‌چنین اخیرا‌ً مجموعه نفایس اهدایی رهبری به صورت چاپ فاکسی‌میله با عنوان «گل صد برگ»‌ از سوی این آستان منتشر شد.


منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز