۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۵

نتایج جنگ سوریه برای اسرائیل

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی درباره نتایج جنگ سوریه برای "اسرائیل" ابراز نگرانی کرد.
کد خبر : ۱۶۰۵۲۸
صراط: به نقل از شبکه العالم ؛ "بنی گانتس" رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی طی سخنرانی در مرکزی آکادمیک در شهر هرتزیلیا درمرکز سرزمین های اشغالی گفت: چه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در قدرت بماند و چه گروه های تندروی دیگر بر سوریه حاکم شوند، درهر صورت، نتیجه جنگ در سوریه به ضرر اسرائیل تمام خواهد شد.

به نوشته روزنامه الحیاه، رسانه های صهیونیستی با نقل اظهارات گانتس، از پیش بینی وی درباره اوضاع احتمالی سوریه درآینده خبر دادند و از قول وی نوشتند: درصورتی که بشار اسد مقاومت کند، درقبال محور "تندرو" - یعنی ایران و حزب الله- که حامی او هستند، پایبند خواهد بود و همچنین مورد حمایت روس ها قرار خواهد داشت و در صورتی هم که شکست بخورد، گروه های جهادی و تندروی دیگر در سوریه بر روی کار خواهند آمد.

وی همچنین مدعی شد که در حد و مرزها و روابط سیاسی و نیز روابط میان گروه ها و قبایل و طرف های خارجی که از دانمارک، اروپا و کشورهای عربی برای مبارزه با نظام بشار اسد وارد سوریه شده اند،

تشویش حاصل شده و نظامی که با برخورداری از ارتش و نیروی هوایی و سلاح های زرهی و نیروی زمینی باثبات بود، ثبات خود را از دست داده است.

گانتس در بخش دیگری از سخنانش به جنگ سایبری اشاره کرد و گفت اسرائیل باید در زمینه سایبری و الکترونیکی یک ابرقدرت باشد.

وی افزود: ارتش اسرائیل عملیات ویژه ای را اجرا می کند ولی قصد گسترش آن را ندارد. رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل همچنین بر لزوم تقویت جبهه داخلی اسرائیل تاکید کرد و گفت: باید عناصر مدنی و نظامی مهم در داخل اسرائیل تقویت شوند.