۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱

ملغمه‌ای‌ از اصلاح‌طلبان‌ و اصولگرایان

یک عضو فراکسیون اکثریت مجلس، در پیشنهادی عجیب و قابل تأمل، خواستار ائتلاف با کارگزاران و اصلاح‌طلبان و تشکیل فراکسیونی حامی دولت شد.
کد خبر : ۱۶۰۵۳۴
صراط: ابراهیم نکو در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی آریا با بیان این مطلب که نمی‌توان ارتباطات روحانی با کارگزاران را انکار کرد گفت: از آنجایی که دولت آقای روحانی با شعار اعتدال روی کار آمده است بنابراین عدول از اعتدال به نام دولت تمام می‌شود.

وی افزود: استفاده از نقطه نظرات اصلاح‌طلبان، کارگزاران و اعتدالیون از سوی دولت می‌تواند به نفع آقای روحانی تمام شود در واقع این رویه موجب می‌شود دولت در مجلس کمتر آسیب ببیند.

وی تأکید کرد در حال حاضر ضرورت دارد دولت نسبت به تشکیل یک حزب فراگیر متشکل از جریان‌های اصولگرایان، کارگزاران و اصلاح‌طلبان میانه‌رو اقدام کند. در واقع این رویه می‌تواند رضایت‌مندی جامعه را نیز به دنبال داشته باشد.

نکو اظهار داشت: در مجلس نهم نیز ما در تلاش هستیم فراکسیون اعتدالگرایان را تشکیل دهیم مقدمات این کار فراهم شده است البته شواهد حاکی از آن است استقبال از تشکیل چنین فراکسیونی بالا است.

وی مدعی شد: فراکسیون اعتدالگرایان منجر به تعلیق فراکسیون رهروان ولایت نمی‌شود در واقع اعضای فراکسیون اعتدالگرایان می‌توانند عضو هر دو فراکسیون باشند اما حرف نهایی را در مجلس فراکسیون اعتدالگرایان در حمایت از دولت خواهند زد چرا که سیاست‌های این فراکسیون به سیاست‌های معتدل دولت نزدیک خواهد بود.

پیش از این برخی مدعیان حمایت از دولت، تحرکاتی را برای از هم گسیختن اکثریت اصولگرای مجلس و تشکیل فراکسیونی دولتی در پیش گرفته بودند که به سرانجام نرسید و این در حالی بود که طیف مذکور در دولت قبل، نمایندگان حامی دولت را وکیل‌الدوله می‌خواند.

منبع: کیهان