۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
عضو فراکسیون زنان مجلس مطرح کرد

عملکرد منفعلانه دولت ازنگاه طبیب زاده

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد معاونت امور زنان ریاست جمهوری در خصوص زنان سرپرست خانوار، دولت یازدهم را در این زمینه منفعل و فاقد کارایی لازم دانست.
کد خبر : ۱۶۰۸۱۰

صراط: زهره طبیب زاده نوری گفت: در دولت‌های نهم و دهم مباحثی در خصوص توانمندسازی و حمایت از زنان سرپرست خانوار انجام شد که محوریت کارهای انجام شده بر توانمند سازی زنان سرپرست خانوار بود تا خود را به عنوان باری بر دوش جامعه و کشور ندانند و خودشان بتوانند از امکانات موجود بهره‌برداری‌های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: البته در میان زنان سرپرست خانوار افرادی که دارای نوزادان و یا فرزندان کم سن و سال بودند تلاش می‌کردیم تا با هماهنگی با دستگاه‌های مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) از آنها حمایت کنیم تا زمانیکه خودشان بتوانند وارد بازار کار به صورت مشاغل خانگی، تولیدی و یا کارهای اداری شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مرکز امور زنان و خانواده نمی‌توانست وارد کارهای اجرایی شود اما سعی داشت تا دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و مسئول را برای ورود به این فضا ترغیب و تشویق کند و با اقداماتی مانند تشکیل گروه‌های همیار یا دادن وام‌های خود اشتغالی زمینه‌ای گامی برای توانمندسازی این افراد بردارند.

طبیب زاده نوری افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی زنان سرپرست خانوار دیده نشدن آنها است درحالیکه باید به عنوان گروه هدف در اولویت برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین در اولویت برنامه‌های معاونت امور زنان ریاست جمهوری قرار گیرند.

وی ادامه داد: اما متأسفانه تا کنون در برنامه‌های اعلام شده هیچ برنامه‌ای از سوی این معاونت اعلام نشده است و اقدامات دولت‌های گذشته نیز در این دولت پیگیری نمی‌شود و انتظار ما این است که معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده آسیب پذیرترین بخش زنان را ببیند و آسیب‌ها و معضلات آنها را مورد بررسی قرار دهد.


منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز