۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
گزارشی از تغییرات وزارت علوم؛

تیغ «اعتدال» روی گلوی دانشگاه‌ها

وزارت علوم یکی از وزارتخانه‌هایی است که این روزها زیر تیغ دولت اعتدال ...
کد خبر : ۱۶۱۰۱۹
صراط: حدود 160 روز است که از عمر دولت اعتدال می‌گذرد و تا کنون شاهد برکناری‌های گسترده و همچنین انتصابات بعضا جنجالی بوده‌ایم به طوری که  در این مدت زمان که از عمر دولت یازدهم سپری می شود، بیش از 2600 تن از مدیران دستگاه‌های دولتی برکنار شده‌اند.

با وجود این روال افراط گونه در عزل و نصب‌ها در دولت، جریان افراطی حامی دولت یازدهم خواستار گسترش برکناری‌ها به «مویرگ‌های بدنه اجرایی کشور» است. به عنوان مثال، روزنامه اصلاح‌طلب آرمان هفته گذشته خواستار برکناری همه مدیران کل، فرمانداران، بخشداران و نیروهای تابعه آنها شده است.

 عیسی كلانتری -وزیر كشاورزی دولت خاتمی و عضو كارگروه انتخاب وزرای دولت روحانی- در گفتگو با این روزنامه، برنامه‌های جریان اصلاح‌طلب در عزل و نصب تمامی مدیران استانی را لو داد. او مخالفت خود با انتخاب افراد اصولگرا به عنوان فرماندار و بخشدار در دولت یازدهم را صراحتا اعلام کرد. کلانتری از احتمال انتصاب چهره‌های اصولگرا در میان حدود 500 فرماندار و 1500 نفر بخشدار در دولت یازدهم ابراز نگرانی کرد و خواستار تغییر مدیران و نیروهای دستگاه‌های اجرای در سطح مویرگ‌ها نیز شد و گفت: «ممكن است در شاهرگ های خود دولت، تصمیمی اتخاذ شود اما برخی از این تصمیمات در مویرگ ها به مرحله اجرا نزدیك نمی شود و به همین دلیل هم دولت اكنون با مشكلات زیادی دست و پنجه نرم می كند.»

«2600 تغییر در مدیران اجرایی کشور»

تیغ تیز «اعتدال» روی گلوی دانشگاه‌ها /// جواد

وزارت علوم یکی از وزارتخانه‌هایی است که این روزها زیر تیغ تیز دولت اعتدال قرار گرفته است و تاکنون انتصابات و برکناری‌های زیادی را به خود دیده است. حجت‌الاسلام دكتر روحاني رئيس‌جمهور کشورمان برای تصدی پست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابتدا "جعفر میلی منفرد" را انتخاب و به مجلس معرفي کرد ولی وی به علت نقش فعال در فتنه 88 وو 78 نتوانست از نمایندگان ملت رای اعتماد بگیرد، پس از آن جعفر توفیقی برای مدتی سرپرستی این وزارتخانه را برعهده گرفت.

در مدت زمان سرپرستی توفیقی، وزارت علوم با تغییرات گسترده‌ای مواجه شد به طوری که واکنش های بسیاری از نمایندگان مجلس و شخصیت های سیاسی را در بر داشت، به طوری که  رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با یک تلفن 30 ثانیه ای برکنار شد. در پی این تغییرات بود که برخی از روسای دانشگاه ها استعفای خود را برای توفیقی ارسال کردند. اما جعفر توفیقی در واکنش به اعتراض ها و استعفای روسای دانشگاه ها عنوان کرد که «تغییرات درحد ضرورت بوده و استعفای برخی از روسای دانشگاه درحال بررسی است.»

در پنجم آبان ماه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 159 رای مثبت تصدی وزارت علوم را به فرجی دانا سپردند. از زمانی که رضا فرجی‌دانا به عنوان وزیر علوم رای اعتماد اکثریت مجلس را کسب کرده، حدود 3 ماه می‌گذرد. طی این روزها دانشگاه‌های گوناگونی با رؤسا و سرپرستان جدید خود آشنا شدند و در این میان 23 دانشگاه و پژوهشگاه شاهد تغییر در بالاترین مسند اجرایی خود بوده‌اند.

تیغ تیز «اعتدال» روی گلوی دانشگاه‌ها /// جواد

این حجم وسیع تغییرات در حالی صورت گرفته است که تنها حدود ۹۰ روز از حضور فرجی‌دانا در وزارت علوم گذشته است.

دانشجویان دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی اولین دانشجویانی بودند که پس از حضور فرجی‌دانا با مجید قاسمی، رئیس خود خداحافظی کرده و با علی خاکی‌صدیق به عنوان رئیس جدید آشنا شدند. پس از آن ابوالفضل فراهانی بدون حضور رسانه‌ها به عنوان رئیس دانشگاه پیام‌نور به جای حسن زیاری معرفی شد. دانشگاه‌های اصفهان و گیلان نیز از دیگر دانشگاه‌هایی بودند که با حضور هوشنگ طالبی و احمد رضی به جای رامشت و حاتم‌زاده با رئیس جدید خود آشنا شدند. تغییر رئیس دانشگاه علم و صنعت و خداحافظی جبل‌عاملی از این دانشگاه با حضور محمدعلی برخورداری نیز از دیگر تغییرات رخ داده در حوزه ریاست دانشگاه‌ها بود.

فرجی دانا زیر قولش زد

سيدمحمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس از اولین کسانی بود که نسبت به تغییرات گسترده دانشگاه ها و انتصابات فرجی دانا واکنش نشان داد.

وی چند روز پس از تصدی فرجی دانا در وزارت علوم و آغاز انتصابات وی در این خصوص گفت که کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره انتصاب فتنه‌گران از وزیر علوم سوال می‌کند. نبویان در واکنش به عزل و نصب‌های صورت گرفته در وزارت علوم به فارس گفت: رشد علمی فقط در سایه آرامش صورت می‌گیرد. متاسفانه آقای فرجی‌دانا با اینکه در کمیسیون آموزش و تحقیقات به نمایندگان قول داده بود، زیر قول خود زده و در وزارت علوم از فتنه‌‌گران استفاده کرده است. وی با بیان اینکه فتنه‌گران می‌خواهند دانشگاه را به آشوب بکشند، تاکید کرده بود: آقای فرجی‌دانا تندترین افراد را در سمت معاونت و مشاورت خود قرار داده است. وی در انتها خطاب به وزیر علوم گفت: آقای فرجی‌دانا شما قول داده‌اید اما الان زیر قول‌تان زده‌اید! لطفا صداقت داشته باشید.

تیغ تیز «اعتدال» روی گلوی دانشگاه‌ها /// جواد

انتصاب میلی‌منفرد از سوی فرجی‌دانا به عنوان معاون آموزشی وزارت علوم اعتراضات زیادی را نسبت به فرجی دانا به همراه داشت. میلی‌منفرد طی حکمی از سوی فرجی‌ دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سمت معاون آموزشی این وزارتخانه منصوب و حسین نادری‌‌منش از کار برکنار شد.   جعفر توفیقی نیز که به علت نقش موثر در فتنه سال 88 با مخالفت شدید نمایندگان مجلس رو به رو شده بود، با حکم فرجی دانا در سمت مشاور عالی وزارت علوم، منصوب شد.

وزارت علوم، وزارت اطلاعات را دور می‌زند

رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در اظهاراتی عجیب مدعی شد براساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی مصوبات هیات مرکزی گزینش لازم‌الاتباع است و این هیات حتی می‌تواند نسبت به استعلام‌های وزارت اطلاعات بی‌توجه باشد.

فرجی‌دانا درباره 126 نفری که به دلایل امنیتی و اخلاقی از محیط دانشگاه اخراج شده بودند و اکنون بدون توجه به نظر وزارت اطلاعات به محیط دانشگاه بازگردانده شده‌اند، گفت تصمیمات هیات مرکزی گزینش برای او فصل‌الخطاب است و حتی استعلام‌های وزارت اطلاعات نیز نمی‌تواند در تصمیم آنها خدشه‌ای وارد سازد. او به تسنیم گفت: این هیات تصمیم گرفته به آن فرد حکم بازگشت به تحصیل بدهد.

این اظهارات فرجی دانا با واکنش زهره طبیب‌زاده، نماینده مردم تهران در مجلس و عضو کمیسیون آموزش مواجه شد. طبیب‌زاده با اشاره به مصوبه‌ای از شورایعالی انقلاب فرهنگی که در زمان دولت آقای خاتمی به تصویب رسیده است به «وطن‌امروز» گفت: این مصوبه که در سال 77 مطرح شد نحوه پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را مستلزم استعلام از وزارت اطلاعات کرده و نظر وزارت اطلاعات را لازم‌الاجرا برای تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها می‌داند. وی با اشاره به اقدام غیرقانونی هیات مرکزی گزینش در بی‌توجهی به استعلام‌های وزارت اطلاعات ادامه داد: اگر قرار بود شورایعالی گزینش متصدی این امر شود پس دیگر چه نیازی به تصویب مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی مبنی بر استعلام از وزارت اطلاعات بود.

عضو کمیسیون آموزش با انتقاد از عملکرد وزارت علوم در بازگرداندن افراد مساله‌دار به محیط‌های دانشگاهی خاطرنشان کرد: «وقتی وزارت اطلاعات دو مرتبه در جواب برخی استعلام‌ها اعلام کرده است که آنها فعالیت‌های خلاف امنیت ملی داشته یا اشتهار به فساد و فسق دارند دیگر وجهی نمی‌ماند که شورای گزینش بخواهد اظهارنظر کند.»

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه در گزینش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، قانونگذار، وزارت اطلاعات را مرجع استعلام می‌داند، تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته توسط شورایعالی گزینش دورزدن دستگاه‌های امنیتی و سیاسی کشور است. وی با ابراز تاسف از حضور افرادی که در فتنه 88 و ناامنی‌های محیط‌های دانشگاهی نقش داشته‌اند به عنوان مسؤولان اجرایی امروز وزارت علوم تصریح کرد: این افراد می‌خواهند افراد همسنخ خودشان را در لباس دانشجو در دانشگاه‌ها بیاورند و آنها را از مشکلاتی که در گذشته ایجاد کرده‌اند، بری کنند. وی با اشاره به عدم تناسب افراد مساله‌دار که به دانشگاه بازگشته‌اند با روح و هویت دانشگاه‌ها، تاکید کرد: طبعا حضور این افراد در دانشگاه شرایط را مانند دوران اصلاحات خواهد کرد چرا که این افراد کسانی نیستند که از عمل گذشته خود متنبه شده باشند و هیچ تناسبی با ارتقای روند علمی دانشگاه نداشته و در حقیقت از سوي جریان‌های خارج‌نشین ضدنظام خط‌دهی می‌شوند.

کارت زرد مجلس به فرجی دانا

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در 8 دی ماه در جلسه علنی مجلس از پاسخ‌های وزیر علوم درباره انتصابات حاشیه‌ساز خود در این وزارتخانه، قانع نشدند و به رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کارت زرد را دادند.

فرجی دانا در 8 دی ماه به صحن علنی مجلس فراخوانده شد تا در رابطه با عدم پایبندی به تعهداتش در انتصابات وزارت علوم پاسخگوی نمایندگان باشد.  حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سخنانی به عنوان نماینده سؤال کنندگان از رضا فرجی‌دانا وزیر علوم اظهار داشت: زمانی که آقای فرجی‌دانا به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی شد، نام بنده به عنوان مخالف وزیر انتخاب شده بود اما برای تعامل بیشتر از صحبت‌کردن صرف‌نظر کردم. اما امروز انتصاباتی در وزارت علوم انجام شده که جای سؤال دارد، پیشرفت کشور فقط در سایه آرامش کشور است و مردم فرزندانشان را به دانشگاه‌ها می‌فرستند تا در سایه آرامش فقط به کسب علم بپردازند. نبویان ادامه داد: «ما فقط برای حفظ آرامش کشور و حقوق ملت، باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشیم که آرامش در دانشگاه‌ها سلب نشود.»

تیغ تیز «اعتدال» روی گلوی دانشگاه‌ها /// جواد

در جریان سخنان نبویان فیلمی از مانیتورهای مجلس به درخواست نمایندگان سؤال کننده پخش شد که در این فیلم نشان می‌داد در مراسم روز دانشجوی امسال در یکی از دانشگاه های تهران کلیپی در حمایت از سران فتنه و قانون شکنی و اغتشاش پخش شده است و در این مراسم نیز چهره هایی همچون ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست حضور داشته اند.

نبویان پس از پایان پخش این فیلم در صحن علنی مجلس، از وزیر علوم پرسید آیا این اقدامات، اقداماتی ساختارشکنانه نیست که در دانشگاه‌ها اتفاق افتاده است؟

تیغ تیز «اعتدال» روی گلوی دانشگاه‌ها /// جواد
سخنرانی مشارکتی‌ها در روز 16 آذر با محوریت حمایت از سران فتنه

روز 16 آذرماه امسال که با موج تغییرات گسترده دولت در دانشگاه ها مواجه بود، با برگزاری مراسمات و همایش های ساختارشکنانه ای همراه بود که در مشرق منتشر شد. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران طی مراسمی به مناسبت 16 آذرماه، دو نماينده متحصن مجلس ششم؛ محمدرضا خاتمی، دبیر کل جبهه منحله مشارکت و علی شکوری‌راد، سخنگوي اين جبهه را دعوت کرده بود و تریبون را در اختیار آنها قرار داد تا به تعریف و تمجيد از موسوي، کروبي بپردازند و اغتشاشات 8 ماهه پس از انتخابات را توجیه کنند.

حاشیه‌‌سازی‌های وزارت علوم دولت یازدهم اما با كارت زرد مجلس به فرجی‌دانا متوقف نشد، به طوری که علیرضا منظری توکلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در ادامه اظهار داشت: «از زمانی که مجلس به فرجی‌دانا کارت زرد داده، وی مسیر قبلی خود را ادامه داده و هیچ تغییری در عملکرد خود نداشته است.»

تیغ تیز «اعتدال» روی گلوی دانشگاه‌ها /// جواد

ادامه برکناری رؤسای دانشگاه‌ها/ ۲۳ تغییر در وزارت علوم

دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اولین دانشجویانی  بودند که پس از حضور فرجی دانا با مجید قاسمی رئیس خود خداحافظی و با علی خاکی صدیق به عنوان رئیس جدید آشنا شدند. پس از آن  دانشگاه پیام نور با حضور ابوالفضل فراهانی بدون حضور رسانه‌ها به عنوان رئیس دانشگاه پیام نور به جای حسن زیاری معرفی شد. دانشگاه‌های اصفهان و گیلان نیز از دیگر دانشگاه‌هایی بودند که با حضور هوشنگ طالبی و احمد رضی به جای رامشت و حاتم زاده با رئیس جدید خود آشنا شدند. تغییر رئیس دانشگاه علم و صنعت و خداحافظی جبل عاملی از این دانشگاه با حضور محمدعلی برخورداری نیز از دیگر تغییرات رخ داده در حوزه ریاست دانشگاه‌ها بود.

حضور  محمد کافی به جای عاشوری در دانشگاه فردوسی مشهد، محمد قاسم سحاب به جای احمد رضا ربانی در دانشگاه تفرش، عصاری به جای محمد آخوند علی در دانشگاه جندی شاپور، رحیم حب نقی به جای حسن صدقی گمچه در دانشگاه ارومیه، محمد جواد فتح آبادی به جای نصرالله گرامی در دانشگاه باهنر کرمان، ابوالحسن نایینی به جای عبدالله آل بویه لنگرودی در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین، سعید حمیدی به جای رضا صادقی در اراک از دیگر تغییرات رخ داده در سطح ریاست دانشگاه بود.

تیغ تیز «اعتدال» روی گلوی دانشگاه‌ها /// جواد
«اسامی روسای دانشگاه برکنار شده»

دکتر محمد رضا پور محمدی به سرپرستی دانشگاه تبریز منصوب شد و طی تماس تلفنی تغییرات مدیریتی به دکتر پرویزآژیده اعلام شد.

همچنین علی نجفی نژاد به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم کشاورزی گرگان به جای رامین رحمانی انتخاب شد و در همین مدت با حکمی از سوی وزیر علوم عباس قربانی با آمدن فرهاد یغمایی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه منابع طبیعی گلستان انتخاب شد.

دانشگاه‌های شیراز، یزد و تبریز از دیگر دانشگاه‌هایی بودند که با حضور ارشاد لنگرودی، صالح اولیا و پور محمدی با روسای جدید خود آشنا شدند. خداحافظی حجازی زاده  رئیس دانشگاه خوارزمی با این دانشگاه و حضور سبحان‌الهی به عنوان رئیس جدید از تغییرات جدید بود.

با این تغییر رئیس 18 دانشگاه با حضور فرجی دانا در وزارت علوم تغییر کردند.

در این میان پژوهشگاه‌های کشور نیز از این تغییرات بی‌نصیب نماندند. پژوهشگاه علم و فناوری اطلاعات، تربیت بدنی و علم ورزشی، مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نیز از جمله پژوهشگاه‌های بودند که طی روزهای گذشته با سرپرست جدید روبرو شدند.

شکایت 3 نماینده مجلس از وزارت علوم به کمیسیون اصل 90

نگرانی نمایندگان مجلس از اتفاقات وزارت علوم به یکی از موضوعات اصلی کمیسیون‌های مربوط به آن تبدیل شده است. این موضوع باعث شد زهره طبیب‌زاده، کوچکی‌نژاد و حجت‌الاسلام محمود نبویان از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از وزارت علوم به کمیسیون اصل 90 شکایت کنند.

تنش‌آفرینی «مثلث عزل» در دانشگاه‌ها

انتصاب افراد منتسب به فتنه در پست‌های کلیدی این وزارتخانه برخلاف وعده وزیر به نمایندگان و بازگرداندن افراد مساله‌دار به محیط دانشگاه‌ها از جمله مسائل مهمی است که پای فرجی‌دانا را برای پاسخگویی به مجلس باز کرده و وی را در معرض استیضاح قرار داده است. در میان اقدامات حاشیه‌ساز وزارت علوم، حضور هیاتی 3 نفره در دانشگاه‌هاست که به مثلث عزل معروف و منجر به اعتراض بسیاری از نخبگان دانشگاهی و نمایندگان مجلس شده است.

براساس آنچه تاکنون از خروجی اقدامات این هیات مشاهده شده است به نظر می‌رسد این هیات تنها بهانه‌ای برای جابه‌جایی گسترده در دانشگاه‌ها باشد. به منظور بررسی بیشتر این موضوع با قاسم جعفری، نماینده مردم بجنورد و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت‌وگو کردیم. جعفری با اشاره به اعزام هیات ارزیابی 3 نفره وزارت علوم به دانشگاه‌ها اظهار داشت: به نظر می‌رسد با 2 ديد متفاوت به اعزام چنین هیاتی به دانشگاه‌ها می‌توان نگاه کرد.

وی افزود: در صورتی که این هیات به منظور ارزیابی میدانی و واقعی در محیط‌های دانشگاهی برای بهبود شرایط و امکانات حضور یافته باشد قابل تقدیر است اما متاسفانه تلقی بخشی از فضای عمومی جامعه اینگونه نیست. عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: نگاه دیگری که برخی دارند این است که این هیات با ظاهری قانونی و موجه در دانشگاه‌ها حضور می‌یابد اما در عمل خروجی چیز دیگری می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره با عزل‌های صورت گرفته بعد از حضور هیات 3 نفره در دانشگاه تصریح کرد: آقای فرجی‌دانا گفته بود که در بعضی جاها رئیس دانشگاه تثبیت شده ولی آنچه که تاکنون ما مشاهده کرده‌ایم حضور این هیات عموما منجر به عزل شده است.

تغییرات فرجی‌دانا به حراست وزارت‌علوم رسید

 سیدحسین حجازی رئیس مرکز حراست وزارت علوم به دلیل جلوگیری از حضور افراد مسئله‌دار مرتبط با فتنه در این وزارتخانه و عدم تائید اقدامات وزیر علوم در به کارگیری عناصر مسئله‌دار برکنار شد. بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود با توجه به این اقدام فرجی‌دانا، تغییرات بیشتری در وزارت علوم و بین روسای دانشگاه‌ها صورت پذیرد.
شایان ذکر است، به احتمال فراوان امروز مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز حراست وزارت علوم برگزار می‌‌شود.


تغییر شاهرگ‌ها تمام شد؛‌ انتصابات به مویرگ‌های دولت رسید

در روزهایی که اعتراض‌ها به روال افراط گونه در عزل و نصب‌های دولت بالا گرفته بود، روزنامه آرمان یکی از رسانه های حامی دولت با انتشار مصاحبه‌ای تیر خلاص را به منتقدان زد و نوشت «تا مویرگ‌های دولت باید تغییرات را ادامه دهیم!» عیسی كلانتری -وزیر كشاورزی دولت خاتمی و عضو كارگروه انتخاب وزرای دولت روحانی- در این مصاحبه خواستار برکناری همه مدیران کل، فرمانداران، بخشداران و نیروهای تابعه آنها شد.  روزنامه حامی دولت با انتشار سخنان کلانتری خواستار تغییر مدیران و نیروهای دستگاه‌های اجرای در سطح مویرگ‌ها نیز شد و نوشت: «ممكن است دولت در شاهرگ های خود، تصمیمی اتخاذ کند اما برخی از این تصمیمات در مویرگ ها به مرحله اجرا نزدیك نشود و به همین دلیل هم دولت اكنون با مشكلات زیادی دست و پنجه نرم می كند.»


مجید انصاری از طرف دولت به نمایندگان مجلس قول داد

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به برخی انتصابات وزیر علوم در دانشگاه های کشور گفت: ما از ابتدا معترض چنین انتصاب هایی در محیط دانشگاهی بودیم و اکنون نیز معتقد هستیم برخی انتصابات آقای فرجی دانا عاقبت خوشایندی را در وزارت علوم نخواهد داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: «آقای فرجی دانا می بایست بعد از کارت زرد مجلس روند انتصابات را تغییر می داد و ما انتظار داشتیم که اجازه ورود افراد حاشیه ساز را به دانشگاه ها ندهد.» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه اظهار داشت: در همین خصوص من با آقای مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور صحبت کردم و آقای انصاری گفت که ما اجازه ورود افراد تندرو و سیاسی را به محیط دانشگاه نمی دهیم.

نماینده مردم قزوین در ادامه عنوان کرد: آقای انصاری قول داد که نگذارند دانشگاه ها در مسیری قرار بگیرد که ما شاهد حوادث ناگوار در محیط دانشجویی باشیم.

این روند ادامه داشته باشد قطعا مجلس واکنش نشان خواهد داد

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسانی که به عنوان مشاور درکنار آقای فرجی دانا فعالیت می کنند نقش تاثیرگذاری در انتصابات اخیر داشتند، گفت: افراد سیاسی در محیط دانشگاه به دنبال مقاصد سیاسی خود هستند و زمانیکه مقاصد سیاسی هدف قرار بگیرد دانشجو ابزاری برای اعمال سلایق سیاسی خواهد شد. حسینی با اشاره به فتنه سال 78 و 88 گفت: ما در برخی موارد حتی شاهد بودیم که رئیس دانشگاه برای به اغتشاش کشیدن محیط علمی دانشگاه، غذای نامطلوب و بی کیفیت را بهانه ای برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود قرار می داد.

وی در ادامه تاکید کرد: به نفع خود دولت است که از انتصاب افراد سیاسی و حاشیه ساز جلوگیری کند و ما اکنون تجربه سال های دولت اصلاحات و میدان دادن به افراد تندروی سیاسی و فتنه سال 78 را در اختیار داریم.  عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: یکی از دلایل پیشرفت علمی خوبی که در سال های اخیر داشتیم این بود که اجازه ورود افراد سیاسی به محیط دانشگاه را ندادیم و از جنجال آفرینی و تنش آفرینی تندروها جلوگیری کردیم.

وی درانتها تاکید کرد: اگر آقای فرجی دانا تجدیدنظری در روند انتصابات خود نداشته باشد و افراد تندرو و سیاسی را در محیط دانشگاه وارد کند مجلس قطعا واکنش نشان خواهد داد.
منبع: مشرق