۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۱

وقتی کمال تبریزی ازحجازی تعریف می‌کند

کمال تبریزی کارگردان برجسته سینمای ایران؛ «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» را نقطه رو به جلویی در کارنامه روح الله حجازی می داند.
کد خبر : ۱۶۱۲۳۸

صراط:  کمال تبریزی، کارگردان برجسته سینمای ایران  در مورد فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو  بیان داشت :این دو فیلم آخر آقای حجازی مخصوصاً این فیلم آخرش، می تواند با اقشار مختلف جامعه ارتباط برقرار کند. با اینکه فضای فیلم نزدیک به روشن فکری است ولی قصه گویی و نوع کارگردانیش به سمتی می رود که با مخاطب عام هم ارتباط برقرار کند.فکر کنم اگر  حجازی به این بخش کمی بیشتر توجه کند، کما اینکه می بینیم این دقت را دارد، می تواند با اقشار مختلف و با افکار مختلف ارتباط برقرار کند و همین برگ برنده او شود.

به گفته تبریزی فیلم  حجازی دارای لایه هایی است که هر مخاطبی با توجه به قشر و طبقه ای که متعلق به آن است می تواند استنباط خاص خودش را داشته باشد. در واقع همه اقشار می توانند با فیلم ارتباط برقرار کنند و در مقایسه با فیلم هایی که ممکن است برای قشر خاصی ساخته شده باشد ، فیلم آقای حجازی این ویژگی را داردکه می تواند از مخاطب بیشتری برخوردار شود و این مهمترین ویژگی کار آقای حجازی است.

تبریزی گفت:  «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» فیلم سوم روح الله حجازی است و به نظرم رشد قابل توجهی در سینما داشته است و امروز با قاطعیت می توانیم بگوییم که  در این مسیری ک حرکت کرده است به پختگی رسیده. حجازی از آن دست کارگردان های جوانی است که به شدت می توان به او امیدوار بود که این پله ها را طی کند و به یک نقطه کاملاً مطلوب در سینمای اجتماعی ایران برسد.

کمال تبریزی افزود:من فکر می کنم موضوع اصلی این فیلم، سبک زندگی است، و تحلیل آن در یک ساختار خانوادگی. حجازی از یک زاویه خاص تحلیلی در مورد ساختار خانواده های امروز ایرانی کرده است.فکر می کنم این مساله مهمی برای جامعه امروز ما باشد که خانواده ها از کجاها می توانند لطمه و ضربه ببینند و چه ویژگی هایی باید داشته باشد که بتواند استحکامشان را حفظ کنند

تبریزی در پایان با ابراز امیدواری به ادامه این مسیر توسط روح الله حجازی گفت:  آرزو می کنم که حجازی همین مسیر را ادامه دهد و فیلم بعدی اش نسبت به این فیلم آورده های بیشتری داشته باشد.

منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز