۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۷

پرونده‌دانشجویان‌ستاره‌داربه‌کمیسیون‌می‌رود

سخنگوی کمیسیون اصل 90 اعلام کرد: در جلسه‌ای که با حضور وزیر علوم، رئیس سازمان مرکزی گزینش دانشجو و برخی از معاونان سنجش برگزار شد مقررشد پرونده دانشجویان ستاره‌دار در اختیار نمایندگان کمیسیون آموزش قرارگیرد.
کد خبر : ۱۶۱۲۸۲
صراط:  مصطفی افضلی‌فرد با اشاره به جلسه‌ای که با حضور وزیر علوم برای بررسی شکایت 3 نماینده تهران برگزار شد، گفت: زهره طبیب‌زاده، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان و جبارکوچکی نژاد 3 تن از نمایندگان مردم تهران و از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دلیل "ممانعت از اعمال حق نظارت نمایندگان مجلس"، از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به کمیسیون اصل 90 شکایت کرده بودند.

وی ادامه داد: برهمین اساس جلسه‌ای با حضور دکتر رضا فرجی دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان مرکزی گزینش دانشجو و برخی از معاونان سنجش برای طرح مساله مذکور برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به علت شکایت 3 نماینده تهران اشاره کرد و افزود: علت شکایت این بود که پرونده دانشجویان ستاره دار برخلاف توافق قبلی در مرحله دوم در اختیار نمایندگان قرار داده نشده بود.

وی علت آن را وجود مصوبه سال 66 شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: براساس آن مصوبه در مورد تصمیمات سازمان مرکزی گزینش دانشجو نباید هیچ سازمان نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و یا کمیسیون اصل 90 ایجاد تردید کند.

وی ادامه داد: دراین جلسه اعلام شد که این مصوبه برخلاف قانون اساسی است. در اصل 84 قانون اساسی نمایندگان مجلس در همه موارد می توانند اظهار نظر کنند و پرونده دانشجویان ستاره دار نیز شامل آن می شود.

افضلی‌فر افزود: بنابراین در این جلسه مقرر شد که پرونده دانشجویان ستاره‌دار در اختیار نمایندگان کمیسیون آموزش قرار گیرد.

وی ادامه داد: بعد از جلسه گویی اعلام شده که کمیسیون اصل 90 باید به صورت مکتوب این مصوبه را در اختیار وزارت علوم قرار دهد تا وزارت علوم آن را اجرایی کند بنابراین کمیسیون نیز هفته جاری این مصوبه را به صورت مکتوب در اختیار وزارت علوم قرارخواهد داد.

وی ادامه داد: دانشجویان ستاره‌دار در حدود 389 نفر هستند که بحث مذکور در خصوص 126 تن از این دانشجویان ستاره‌دار است از سوی وزارت اطلاعات تایید نشده‌اند اما بنا شده که اینها به تحصیل بازگردند.
منبع: مهر