۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵

کسری 1270میلیاردی بودجه دانشگاه‌ها

معاون مالی، اداری و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هنوز دوران سخت مالی تمام نشده است و همچنان در شرایط بحرانی بسر می‌بریم از این رو بایستی جهت انجام امور دانشگاه از خیرین کمک گرفت.
کد خبر : ۱۶۱۴۱۲
صراط: دکتر محمد حسین امید صبح امروز در مراسم تودیع رییس سابق دانشگاه شهید باهنر کرمان و معارفه سرپرست جدید این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه بیش از هر چیز دیگر مدیون انقلاب اسلامی است چرا که بعد از این رویداد عظیم جمعیت 1500 نفری دانشجویان به بیش از چهار میلیون نفر افزایش یافت.

وی در ادامه بیان کرد: هنوز دوران سخت مالی تمام نشده است و همچنان در شرایط بحرانی بسر می‌بریم از این رو بایستی جهت انجام امور دانشگاه از خیرین کمک گرفت هرچند که این دانشگاه خود برخاسته از نیت خیرخواهانه دو انسان شریف یعنی مرحوم افضلی پور و بانو فاخره صبا است.

امید تصریح کرد: در دانشگاه شهید باهنر کرمان توسعه کمی اتفاق افتاده و اکنون بایستی این دانشگاه به سمت توسعه تحصیلات تکمیلی و دانشگاه‌های نسل سوم پیش رود.

معاون مالی، اداری و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به اینکه کشور ایران بایستی صادر کننده فکر و نرم افزار باشد، گفت: با ایجاد دانشگاه کارآفرینی هر دانشجو می‌تواند برای خود و دیگران شغل ایجاد کند.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود که دانشگاهیان و دانشجویان با نشاط، با انگیزه، آزاد و آرام ظاهر شوند.

امید تاکید کرد: تلاش می‌کنیم برای دانشگاه‌هایی که در بودجه آنها کوتاهی شده است، بودجه‌ای مازاد بر لایحه دولت تخصیص دهیم که البته این مورد برای دانشگاه شهید باهنر نیز صدق می‌کند.

معاون مالی، اداری و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در بخش جاری با مبلغی به میزان 1270 میلیارد تومان کسری بودجه دانشگاه‌ها مواجه هستیم که امیدواریم در گشایشی که برای دولت به وجود می‌آید و در بیانیه پایانی اجلاس روسا نیز این مساله مطرح می‌شود بتوان بخشی از این کسری‌ها را وصول کرد.

یادآوری می‌شود، در جلسه‌ای با حضور مسئوولین دانشگاه‌های کرمان، اساتید و دانشجویان از زحمات دکتر"نصرالله گرامی" رییس سابق دانشگاه شهید باهنر تقدیر و دکتر"محمد جواد فدایی" به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد.


منبع: ایسنا