۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹

موساد حملات تروریستی در جهان عرب را هدایت می‌کند

یک روزنامه کویتی با اشاره به اینکه سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به موساد در تار و پود کشورهای عربی رسوخ کرده، تاکید کرد این سازمان با تامین مالی گروه‌های تکفیری آنها را به مجری توطئه‌های خود در منطقه تبدیل کرده است.
کد خبر : ۱۶۲۵۶۸
صراط:  روزنامه کویتی «القبس» در تحلیلی بر آنچه در مصر و لبنان و دیگر کشورهای عربی در جریان است نوشت: حملات تروریستی که از سوی گروه‌های تکفیری افراط گرا در لبنان شاهد آن هستم و همچنین آنچه در مصر و دیگر کشورهای عربی به شکل تروریسم سازمان یافته وبرنامه ریزی شده در حال وقوع است، تنها این سوال را درباره طرف‌های تامین کننده و حامی این تروریست‌ها ایجاد نمی‌کند، بلکه این سوال را نیز مطرح می‌سازد که چرا تاکنون شاهد وقوع چنین انفجارهایی در اسرائیل نبوده‌ایم و چرا رژیم صهیونیستی هم اکنون امن‌ترین نقطه در منطقه است، به ویژه آنکه این گروه‌های تکفیری تندرو مدعی هستند که حامی قضیه فلسطینی و مخالف اسرائیل و صهیونیسم می‌باشند.

این روزنامه کویتی در ادامه مطلب خود به حوادثی اشاره می‌کند که هم اکنون 12 سال است، منطقه خاورمیانه با آن درگیر است، درست زمانی که آمریکا و هم پیمانان غربی‌اش طرح خود موسوم به «خاورمیانه جدید» را ارائه داد و تاکید کرد که این طرح بدون تردید طرحی برای مستحکم کردن پایه‌های دمکراسی و رشد و توسعه در منطقه نیست و انتقال کشورهای منطقه به درجات بالای رشد و پیشرفت علمی و فکری نیست، برخلاف آنچه که ارائه کنندگان این طرح مدعی آن هستند و برای آن تبلیغ می‌کنند.

القبس در ادامه تاکید کرده است که حوادث جاری در منطقه نشان می‌دهد که طرح آمریکا تنها در پی تضعیف کشورهای خاورمیانه است و برای رسیدن به هدف از خطرناک‌ترین ابرازها و وسایل استفاده می‌کند که از جمله آنها می‌توان به ایجاد هرج و مرج خلاق در منطقه اشاره کرد.

این روزنامه کویتی می‌افزاید: هرج و مرج خلاقی که آمریکا در منطقه ایجاد کرده است موجب شده شرایطی در منطقه حاصل شود که اگر آمریکا و کشورهای غربی و اسرائیل اقدام به جنگ‌های مستقیم در آن می‌کردند، نمی‌توانست چنین نتایجی را به همراه داشته باشد.

القبس تاکید می‌کند: روند حوادث جاری در منطقه ثابت می‌کند، طرح خاورمیانه جدید آمریکا در واقع دادن وکالت از سوی واشنگتن به خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی به اصطلاح اسلامگرا جهت اقدام به جنگ‌هایی است که بسیار بدتر و خطرناک‌تر از جنگ‌هایی بود که آمریکا می‌خواست دست به آنها بزند و آنها در واقع هم اکنون مجری خواسته‌ها و مطالبات اسرائیل هستند و به نیابت از اسرائیل در حال جنگ در منطقه است.

این روزنامه کویتی افزوده است: در نشست اخیری که سران رژیم صهیونیستی را در برمی‌گرفت، یکی از آنها این طرح را ارائه داد که چرا اسرائیل باید اموال کلانی را هزینه کند و خ.ن فرزندان خود را در جنگ‌های مستقیم با اعراب بر زمین بریزد؟ چرا بدترین مردم را در این کشورها به خدمت خود در نیاوریم، تا آنها پایه‌ها حکومت‌های عربی متزلزل کنند و وحدت و یکپارچگی آنها را هدف قرار دهند و ثروت‌های آنها را بر باد دهند، بدون اینکه اسرائیل به صورت مستقیم خود را درگیر این جنگ‌ها کند.

القبس می‌افزاید: در عمل و پس از گذشت دو دهه سریال تخریب و نابودی کشورهای عربی و اسلامی به دست گروه‌های تندرو تکفیری و به اصطلاح اسلامگرا از پرده بیرون افتادند، تا از حمایت‌های مالی میلیاردی اسرائیل و آمریکا و کشورهای غربی بهره مند شوند و دست به اقدامات و جنایاتی در کشورهای عربی و اسلامی بزنند که شنیدن و دیدن آنها لرزه بر اندام می‌اندازد.

القبس تاکید می‌کند: هم اکنون دیگر بر کسی پوشیده نیست که تامین کننده مالی این گروه‌های تندرو تکفیری چه طرف یا طرف‌هایی هستند و چه کسانی اعزام آنها به لبنان و سوریه و مصر و عراق و یمن را تسهیل می‌کنند. بدانید که موساد در تار و پود کشورهای ما رسوخ کرده و ایادی و مزدوران خود را برای اجرای طرح خاورمیانه مورد نظر خود به حرکت و فعالیت وا می دارد.


منبع: تسنیم