۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۱

دختر ایرانی گینسی شد + عکس

ثبت چهار رکورد جهانی برای دختر 9 ساله ملایری سرآغاز گام برداشتن در راهی بزرگ بود و او را در مسیر رسیدن به موفقیت های درخشان هدایت کرد این دختر توانست با تلاش رکورد جهان را در ورزش هولاهوپ بشکند
کد خبر : ۱۶۲۹۵۳
صراط:  ثبت چهار رکورد جهانی برای دختر 9 ساله ملایری سرآغاز گام برداشتن در راهی بزرگ بود و او را در مسیر رسیدن به موفقیت های درخشان هدایت کرد این دختر توانست با تلاش رکورد جهان را در ورزش هولاهوپ بشکند

 
افسانه بختیاری مادر زهرا از روزهایی که برای به ثبت رساندن موفقیت های این ورزشکار تلاش می کرده است.می گوید: زهرا فرزند دوم من است 12 سال است که با کودکان مهد کودکی ژیمناستیک کار می کنم و مربی هستم . زمانی که زهرا سه ساله بود احساس کردم استعداد ورزشی خوبی دارد و چون در خانواده ای بزرگ شده بودم که یکی از برادرانم عضو تیم ملی وزنه برداری بود به ورزش علاقه خاصی داشتم.

هر وقت با کودکان در مهد کودک ژیمناستیک کار می کردم و آنها را در زمینه رشته های ورزشی استعداد یابی می کردم متوجه علاقه زهرا به ورزش شدم خودم نیز از کودکی آرزو داشتم به گینس راه پیدا کنم و رکوردار باشم.برای همین هم به دنبال برنامه ای بودم تا دخترم رکوردار شود. زهرا خیلی راحت با هولاهوپ کار می کرد و این ورزش را دوست داشت. در سایت های مختلف جستجو می کردم و متوجه شدم راه رفتن با هولاهوپ در گینس به ثبت نرسیده است.
 

 

او ادامه می دهد: به همین علت هم تمرینات زهرا را جدی تر کردم تا اینکه موفق شد بعد از دو سال تمرین راه رفتن با هولاهوپ را در سن 6 سالگی و در سال 89 به ثبت برساند . زهرا توانست 500 متر با هولاهوپ راه برود و رکورد ایران را از آن خود کرد. مسئول کمیته رکورد ایران و فدراسیون همگانی گفته بود اگر زهرا بتواند یک کیلومتر رکورد بزند رکورد جهان را در این ورزش شکسته است . از آن به بعد دنبال کارهای زهرا بودم و طوری برای او برنامه ریزی کردم که در تاریخ 10 مهر سال 90 در مجموعه ورزشی انقلاب ،‌جاده سلامتی را در این ورزشگاه رکورد زد و در این مسابقه در مدت یکسال روزی یک ساعت تمرین کرده بودیم و دو ماه مانده به رکورد روزی دو بار تمرین داشتیم در این تاریخ در حضور کارشناسان ،‌داوران و دوربین های خبری 1524 متر با هولاهوپ راه رفت و در مدت 24 دقیقه رکوردش را به ثبت رساند البته زهرا می توانست بیشتر از این راه برود اما با ذکر یک صلوات حلقه را از او گرفتیم.

*رکورد جهانی

زهرا توانسته بود 524 متر از رکورد جهانی جلوتر رود . گزارشات کار این ورزشکار 9 ساله ملایری به کمیته رکورد آلمان فرستاده و در این کشور تایید شد و برای او حکم بین المللی فرستادند . 5 ماه بعد یعنی در تاریخ 20 اسفند سال 90 قرار بود همه رکورداران جمع شوند و دوباره به رقابت بپردازند مادر زهرا در این مورد می گوید : در آن مسابقه زهرا از همه رکورداران کوچکتر بود و زهرا به طور ایستاده و ثابت در شرایطی سخت توانست هولاهوپ را دور کمر خود چرخانده و آن را در یک خط حفظ کند و این دومین رکورد او بود.سومین رکورد زهرا در تاریخ 17 مهر ماه سال 91 در روز جهانی کودک در برج میلاد به ثبت رسید. قرار بود 1862 پله برج میلاد را با حلقه و پس از در دست گرفتن پرچم لبیک یا رسول الله(ص) به مدت 27 دقیقه رکورد بزند که این بار هم موفق شد تا در کارنامه ورزشی خود این موفقیت را ثبت کند.
افسانه بختیاری می افزاید: روز 8‌آبان سال 92 به مناسبت روز بسیج دانش آموزی زهرا توانست 105 ضربه دولیا را در یک دقیقه بزند که این مسابقه در محوطه برج میلاد برگزار شد .


دختر ایرانی گینسی شد +عکس



*هدیه ای ماندگار

وی با خوشحالی می گوید: در درجه اول موفقیت های دخترم را لطف خداوند می دانم معتقدم اگر به خدا توکل کنیم همه مشکلات حل خواهد شد.اگر خانواده ها سه هدف اصلی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده اند یعنی تحصیل،‌تهذیب و ورزش را در راس امور زندگی خود قرار دهند حتما فرزندان شان آینده ای درخشان خواهند داشت.

مادر این ورزشکار می گوید: زهرا علاوه بر ورزش به قرآن و سواد قرآنی از دوران کودکی علاقه مند بود و جزء‌30 قرآن را در 5 سالگی حفظ کرده بود از نظر تحصیلی هم دانش آموز درس خوانی است و او را هیچ وقت خود را نسبت به دوستانش در جایگاه و مقام بالاتری نمی بیند و همیشه مثل یک دوست در کنار دوستانش است و رابطه خوبی هم با آنها دارد.خود را قهرمان تصور نمی کند و اخلاق خوبی هم دارد یک قلک دارد که مقداری از پولهایش را در آن جمع می کند و چند وقت یکبار برای کودکان معلول جسمی و ذهنی با برخی شاگردانم به آنها کمک کرده و برایشان جشن می گیریم.دخترم وقتی چهره مردم شهر را خوشحال می بیند او از شادی هم شهریانش خوشحال می شود و این افتخار را از آن همه مردم شهر می داند.


منبع: عرش نیوز