۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۶

کشف هرم جدید در مصر

بنا به گفته وزیر مصری ،هرم مصر تا مدت های مدیدی متروک و مغفول بوده است.این هرم که 5 متر ارتفاع و عرض قاعده آن 11متر می باشد مربوط به دوره پادشاهی باستانی مصر است.گفتنی است که در درون این هرم،جایی خالی مبنی بر کاربرد جهت دفن مردگان یافت نشده و گمان می رود که غرض از ساخت چنین اهرام هایی ،استفاده جهت امور دینی بوده است.
کد خبر : ۱۶۲۹۵۴
صراط:  باستان شناسان دانشگاه شیکاگو ،هرمی در مصر کشف کرده اند که به نظر می رسد از هرم بزرگ جیزه دارای قدمت بیشتری می باشد و عمر آن به چهارهزار و ششصد سال پیش می رسد.

به گزارش پیام نو، مجموعه اهرام جیزه نام مجموعه اهرام تاریخی ساخته شده در دوران مصر باستان است که در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی واقع شده‌است. هرم بزرگ جیزه یکی از اهرام در مجموعه اهرام جیزه و تنها بازمانده عجایب هفت‌گانه جهان محسوب می‌شود. قدمت اهرام جیزه به سلسله چهارم مصر می‌رسد که نام‌های آنها عبارتند از هرم خوفو، هرم خفره و هرم منکور. که خوفو بزرگترین شان و یکی از عجایب هفت گانه است.  مساحت جیزه در حدود ۸ کیلومتر است. سه هرم اصلی مجموعه عبارتند از هرم خوفو، هرم خفره و هرم منکور. علاوه بر آن چندین هرم کوچکتر، مجسمه ابوالهول و کشتی بزرگ مصری متعلق به ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح نیز در منطقه جیزه واقع شده‌است. برخی از پژوهشگران، تاریخ ساخت اهرام را به بیش از ۱۲ هزار سال پیش نسبت می‌دهند که هنوز منبع موثقی در این مورد یافت نشده‌است.

به گزارش نشریه الزمان وزیر فرهنگ و هنر مصر، دکتر محمد ابراهیم در این خصوص گفته است که این هرم در شمال روستای الغنیمیه ،در ۵ کیلومتری جنوب تپه ادفو و ۲۵ کیلومتری  هرم الکوله واقع است.

بنا به گفته وزیر مصری ،این مکان تا مدت های مدیدی متروک و مغفول بوده است.این هرم که ۵ متر ارتفاع و عرض قاعده آن ۱۱متر می باشد مربوط به دوره پادشاهی باستانی مصر است.گفتنی است که در درون این هرم،جایی خالی مبنی بر کاربرد جهت دفن مردگان یافت نشده و گمان می رود که غرض از ساخت چنین اهرام هایی ،استفاده جهت امور دینی بوده است.