۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷

عزاداری شیعیان در حرم حضرت معصومه

همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س)، مردم متدین و ولایت دوست قم و خادمان حرم مطهر درحالی‌که بر سر و سینه می زدند از بیت النور به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) حرکت کرده و در این مکان مقدس به عزاداری و سوگواری پرداختند.
کد خبر : ۱۶۳۱۸۱
صراط:   مردم و زائران اهل بیت (ع) درحالی‌که پرچم های سیاه در دست داشتند، در غم جانکاه وفات حضرت معصومه (س) به عزاداری پرداخته و این مصیبت را به امام زمان (عج) تسلیت گفتند.

دسته‌های عزاداری از بیت النور بر سر و سینه زنان و بر دست گرفتن پرچم های السلام علیک یا کریمه اهل بیت(ع) یا معصومه به سمت مسجد امام حسن عسکری(ع) حرکت کرده و درحین راه دسته های مختلف عزاداری زنجیرزنی به آنان ملحق می شدند.

بازاریان نیز با تعطیلی مغازه های قم و نصب پارچه های سیاه ، به همراه دسته های عزاداری وارد حرم کریمه اهل بیت (ع) شده و به عزاداری پرداختند.

مردم قم پیر و جوان، بزرگ و کوچک همانگونه که از ورود بانو به شهر قم عاشقانه استقبال کردند امروز نیز در سالروز غروب خورشید شهر قم بانوی آب و آیینه با دلی اندوهگین و چشمانی غمبار سوگواری می کردند.

حضرت معصومه (س) به شوق دیدار برادر به همراه گروهی از برادران و غلامان و کنیزان، مدینه را به قصد مرو ترک کرد که در طول مسیر حوادثی رخ داد و باعث ورود این بانو به قم شد.

سرانجام آن بانوی بزرگوار در روز دهم ربیع الثانی سال ‎201 هجری قمری پیش از آن که دیدگان مبارکش به دیدار برادر روشن شود، در دیار غربت و با اندوه فراوان دیده از جهان فروبست و شیعیان را در ماتم خود به سوگ نشاند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: حرم زنجیرزنی صراط