۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸

دردسر تازه موساد برای ادامه ترورها

سرویس جاسوسی رژیم اسرائیل به تازگی برای مشروع جلوه دادن عملیات‌های تروریستی این رژیم برای عوامل اطلاعاتی خود، به استخدام خاخام روی آورده است.
کد خبر : ۱۶۴۹۵۵
صراط: نام "موساد" سازمان اطلاعات اسراییل معمولا برای بسیاری از افراد معادل جاسوسی تعدادی مزدور و انجام عملیات تروریستی است، اما این سازمان در اقدامی جدید و متفاوت از اقدامات قبلی‌اش یک خاخام را استخدام کرده تا به سوالات و ابهامات شرعی جاسوسان متدین یهودی پاسخ دهد و به نوعی آنها را برای موجه و مشروع جلوه دادن جاسوسی و انجام عملیات تروریستی شستشوی مغزی دهد.

استخدام خاخام برای پاسخ به سؤالات شرعی جاسوس‌ها

روزنامه عبری زبان معاریو در این‌باره می‌نویسد: در خلال سال‌های اخیر بر تعداد جاسوسان یهودی متدین موساد که کلاه مخصوص یهودیت "قلنسوه" را می‌پوشند افزوده شده است، این افراد فریب خورده در خلال کار خود با سوالات شرعی روبرو می‌شدند و مجبور بوده‌اند برای یافتن پاسخ آن به خاخام اعظم مراجعه کنند که بیم آن می‌رفت راهنمایی خاخام اعظم در فعالیت‌های این جاسوس‌ها اختلال ایجاد کند، اما موساد برای راحتی حال این افراد در مقر خود یک خاخام را استخدام کرده تا به سوالات این افراد پاسخ دهد. براساس این گزارش، دادن مشاوره درباره عملیات‌ها به جاسوس‌های موساد و اطمینان دادن به اینکه اقدامات آنان دقیقا منطبق با اصول اخلاقی و دینی یهودیت است، از جمله وظایف خاخام موساد است.

این سوالات شرعی فقط مخصوص مسائلی مانند طهارت و ... نیست بلکه به مسائل دیگری مانند ممنوعیت‌ها درخلال عملیات‌های جاسوسی، غذاهایی که اجازه خوردن آن را دارند و یا جاسوسی کردن در روز شنبه، حکم انجام عملیات‌‌های ترور و ... نیز می‌پردازد. این عامل موساد به روزنامه معاریو گفته پاسخگویی به برخی از این سوالان اصلا آسان نیست و خاخام مربوطه که نامش ذکر نشده گفته است گاهی واقعا در جواب به برخی سوالات با مشکل روبرو می‌شود.
منبع: مشرق