۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸

واکنش جنتی به اظهارات حاتمی‌کیا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی توقیف روزنامه‌ی «آسمان» توسط قوه‌ی قضاییه،‌ گفت: قوه‌ی قضاییه کاملا مستقل است و براساس قانون اساسی، تفکیک قوا صورت گرفته، بنابراین دلیل چنین کاری را باید از آن‌ها سوال کرد.
کد خبر : ۱۶۵۵۲۲
صراط: علی جنتی درباره‌ی اظهارات ابراهیم حاتمی‌کیا - کارگردان سینما - نیز اظهار کرد: من مستقیما صحبت‌های او را نشنیده‌ام، اما به هر حال او گفته که کار فرهنگی باید به اهلش سپرده شود، اعتقاد ما نیز همین است. در حال حاضر نیز کسانی در معاونت‌های حوزه‌ی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال هستند که در رشته‌ی خودشان تخصص و سواد لازم را دارند و حوزه‌ی کاری خود را به‌خوبی می‌شناسند. در هر صورت، آقای حاتمی‌کیا سلیقه‌ی دیگری دارد و ابراز سلیقه هم ایرادی ندارد.

وزیر ارشاد در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که گویا اراده‌ای از جریان‌های سیاسی غیرهمراه با دولت، توان خود را برای جلوگیری از تحقق وعده‌های دولت یازدهم به کار گرفته است، با این اوصاف شما آینده را چگونه می‌بینید؟ تصریح کرد:‌ دولت باید برنامه‌های خود را با پشتکار دنبال کند. طبیعتا در جامعه‌ی ما، سلیقه‌های مختلف وجود دارد و بعضی از این سلایق، انتقادشان را از روی خیرخواهی انجام می‌دهند و عناصری هم از همان ابتدا، از وجود این دولت راضی نبودند و تلاش می‌کنند گاهی با شایعه‌سازی و گاهی با تحریف، چوب لای چرخ دولت بگذارند.

او در این‌باره افزود: در هر صورت وظیفه‌ی دولت این است که با سعه‌ی صدر برخورد کند تا از وظایفش جا نماند. یکی از شعارهای دولت یازدهم پذیرش نقد است، حال نقد سازنده یا غیرسازنده. ما باید آستانه‌ی تحمل خود را بالا ببریم تا بتوانیم کشور را اداره کنیم.

وی همچنین درباره‌ی سیاست‌های کلی وزارت ارشاد در حوزه‌ی مطبوعات، تأکید کرد: در این حوزه باید با اعتقاد به این‌که قانون اساسی و قانون مطبوعات بر آزادی مطبوعات تأکید دارند، با رعایت مواردی که در قانون مشخص شده است، از آزادی مطبوعات پاسداری کنیم.

جنتی که در حاشیه‌ی همایش سالانه‌ی روابط عمومی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هتل ارم تهران سخن می‌گفت، درباره‌ی این‌که احساس می‌شود عده‌ای دنبال بهانه هستند و می‌خواهند چوب لای چرخ دولت بگذارند، گفت: برخی تلاش می‌کنند با طرح بعضی مسائل انحرافی، دولت را از وظیفه‌اش بازدارند. در هر صورت، ما باید تلاش کنیم رابطه‌ی خود را با مردم محکم کنیم، چون این مردم هستند که ما را تحکیم می‌کنند.


منبع: ایسنا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز