۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۸

جلسه‌شورای‌صنفی‌نمایش دروزارت‌ارشاد

اولین جلسه شورای صنفی اکران 93 دوشنبه 5اسفند ،با محوریت اکران نوروزی سینماها و با حضور رئیس‌ سازمان‌ سینمایی و معاون آثار و فعالیت‌های سینمایی برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۶۱۰۹
صراطدر شروع اولین جلسه شورای صنفی اکران 93 دکتر "حجت‌الله ایوبی" با ابراز خوشحالی از حضور اعضای جدید شورای صنفی اکران و یادآوری اهمیت این شورا در آرایش اکران سال آتی و تأثیرات مثبتی که می‌تواند بر مجموعه سینمای ایران داشته باشد،تصریح کرد: ما به آینده خوب سینما در سال آینده و سالهای آینده امید داریم و امیدواریم در سایه وحدت صنوف و تدبیر همه اهالی سینما به یک نقطه مشترک که همان عزت و سربلندی سینمای کشورمان است برسیم.

رییس سازمان سینمایی وزارت ارشاد در ادامه با اشاره وضعیت سینما در کشورهای همسایه که شاید در آن 5 فیلم هم تولید نشود و مقایسه آن با وضعیت رو به رشد سینما در ایران که حاصل آن تولید حداقل 100 فیلم سینمایی در سال است ،تاکید کرد: باید از این اتفاق مثبت مراقبت کنیم و این آمار فیلم سازی را حفظ و به رشد بیشتر برسانیم.

ایوبی در پایان سخنانش ضمن سپاس از اعضای جلسه گفت:مدیران سینمایی هیچ غرضی برای اینکه سینما به حاشیه برود ندارند و نهایت سعی و کوشش خود را برای تعالی هنر – صنعت سینما به کار خواهند بست.

طبق گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، در ادامه"محمد احسانی" معاون آثار و فعالیت‌های سینمایی، ضمن خیر مقدم به اعضای جدید " شورای صنفی اکران " و تشکر از زحمات شورای سابق و اعضای تدوین آیین‌نامه سال 93 گفت: شورای صنفی نمایش محلی برای تعامل و گفتگوی دست‌اندرکاران سینما و تصمیم گیری برای اکران مناسب آثار سینمایی است، اعضای شورا در وهله اول متولی صیانت از حقوق کلی سینما و مخاطبین و در مرتبه بعدی حقوق صنوف مربوطه هستند. سازمان سینمایی،ضمن احترام به همه سلائق و استفاده از نظرات کارشناسی آنها، پشتیبان قاطع تصمیمات این شورا خواهد بود.

وی ادامه داد: مناسب است ضمن لحاظ اهمیت ایام نوروز برای مخاطبین و اکران فیلمهایی که با حال و هوای عید مغایرت کلی نداشته باشند،به تقسیم آثار پر بیننده در بقیه ایام سال اهتمام شود تا هیچ فصلی از سال شاهد رکود اقتصاد سینما نباشیم .

بنا براین گزارش ،اعضاء ضمن اصرار بر لزوم همدلی صنوف مختلف و انعکاس صدای واحد از این جمع بر اهمیت شورای‌صنفی اکران در تکمیل چرخه تولید و پخش تأکید کردند.

در ادامه پرونده فیلم های متقاضی اکران نوروزی که توسط دفاتر پخش مربوطه طبق ضوابط آیین‌نامه 93 به اداره کل نظارت و ارزشیابی واصل شده بود مورد بررسی قرار گرفت و 8 عنوان زیر" طبقه حساس " ،" خط ویژه"،" چ"" آذر ،شهدخت ، پرویز و دیگران"، " فرشته‌ها با هم می‌آیند"، " کلاشینکف" ، " آرایش غلیظ" و " زندگی مشترک اقای محمودی و بانو" واجد خصوصیات لازم برای اکران نوروزی تشخیص داده شدند و اعلام شد که دفاتر مربوطه می‌توانند پس از عقد قرارداد با گروه‌های سینمایی ،مراتب را جهت ثبت در دبیرخانه شورای صنفی اکران، مستقر در اداره کل نظارت و ارزشیابی ،ارائه نمایند.

  جلسه بعدی شورای صنفی اکران، دوشنبه هفته آینده 12 اسفند ساعت 10 صبح تشکیل خواهد شد و در این جلسه رئیس و سخنگوی رسمی شورا انتخاب و موارد دیگر دستور جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در جلسه امروز "محمد رضا فرجی " ،"مرتضی شایسته" ،"ابوالحسن داوودی " ،" مجید قاری‌زاده "،"محمد قاصد اشرفی"، "غلامرضا فرجی " و" محمد رضا صابری " شرکت داشتند.

منبع: ایسنا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز