۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷

تراکتور الاتحاد را له کرد

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز الاتحاد عربستان را با شکست بدرقه کرد.
کد خبر : ۱۶۶۶۰۱
صراط: تیم‌های تراکتورسازی و الاتحاد عربستان در چارچوب هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، امروز (چهارشنبه) از ساعت 16 در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه یک بر صفر به سود نماینده ایران به پایان رسید.

نیمه نخست

بازیکنان تراکتورسازی خیلی زود بازی را در اختیار گرفتند و در همان دقیقه یک بازی صاحب یک ضربه کرنر شدند. بعد از این ضربه شوت محکم کریم انصاری‌فرد با اختلاف کمی از کنار دروازه‌ به بیرون رفت تا بازیکنان الاتحاد متوجه شوند کار سختی در تبریز دارند.

عربستانی‌ها که تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار گرفته بودند می‌توانستند در دقیقه 10 روی اشتباه مدافعان تراکتورسازی به گل برسند اما هوشیاری حامد لک مانع از بروز این اتفاق شد. لحظاتی بعد از این حرکت علی کریمی به خاطر خطایی که در میانه میدان انجام داد از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

تراکتورسازان به واسطه تشویق هواداران خود سعی داشتند نبض کار را در دست بگیرند و روی دروازه حریف نامدار عربستانی فشار بیاورند که به همین واسطه صاحب فرصت‌هایی شدند. 17 دقیقه از شروع نیمه اول گذشته بود که شوت سنگین مهدی کیانی با اختلاف اندکی از کنار دروازه الاتحاد به بیرون رفت. بعد از این شوت شاگردان تونی توپ و میدان را در اختیار گرفتند و برای چند دقیقه روی دروازه حریف خود خیمه زدند.

فشار شاگردان تونی روی دروازه الاتحاد ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 22 ضربه زیبا و بیرون پای علی کریمی دروازه‌بان الاتحاد را مجبور به واکنش کرد. در ادامه باز هم شاگردان تونی بودند که از امتیاز میزبانی استفاده کرده و روی دروازه الاتحاد فشار می‌آوردند.

علی کریمی که یاد دوران جوانی خود افتاده بود در نیمه اول بازی مقابل الاتحاد بارها با حرکات تکنیکی و پاس‌های عمقی خود مهاجمان تراکتورسازی را در موقعیت گل قرار داد.

در دقیقه 42 بازی سعید دقیقی در داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که ضربه این بازیکن با اختلاف زیاد به بیرون رفت. یک دقیقه بعد انصاری‌فرد موقعیت تک به تک را از دست داد تا دروازه میهمان همچنان بسته بماند.

نیمه دوم

 بازیکنان الاتحاد نیمه دوم بازی را هجومی آغاز کردند و در همان ثانیه‌های ابتدایی به اولین کرنر خود در این بازی دست پیدا کنند. یک دقیقه بعد دریبل‌های انصاری‌فرد و پاس عمقی به جواد کاظمیان جواب خوبی به حملات الاتحاد بود. در این شرایط محمد ابوسبان هافبک الاتحاد اولین خطر جدی را روی دروازه تراکتورسازی ایجاد کرد اما ضربه چیپ این بازیکن راهی به جز بالای دروازه نداشت.

سرتوپ‌های پیاپی سعید دقیقی در محوطه جریمه الاتحاد در دقیقه 54 هواداران تراکتوسازی را به خیال گل نیم خیز کرد اما این مهاجم نتوانست ضربه نهایی را به خوبی بزند. تونی اولیویرا اولین تعویض خود را در دقیقه 56 انجام داد و محمد ابراهیمی را به جای جواد کاظمیان به زمین فرستاد،‌ هرچند مهاجم تراکتورسازی از این تعویض زیاد رضایت نداشت.

در شرایطی که تراکتورسازان توپ و میدان را در اختیار داشتند شوک بزرگی به این تیم وارد و علی کریمی در دقیقه 58 با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد تا کار تونی و شاگردانش مقابل حریف با تجربه عربستانی سخت شود. اولیویرا بعد از این اخراج فرشاد احمدزاده جوان را به جای سعید دقیقی به میدان فرستاد تا از نیروی جوانی این بازیکن استفاده کند.

 حمدالمنتشری می‌توانست دروازه تراکتورسازی در دقیقه 65 باز کند اما ضربه سر این بازیکن با اختلاف اندکی به بیرون رفت. بازیکنان الاتحاد فشار خود را روی دروازه تراکتورسازی 10 نفره بیشتر کردند و دقیقه 70 عبدالرحمن الغمدی جدی‌ترین موقعیت عربستانی را در یک موقعیت تک به تک از دست داد تا مدافعان تراکتورسازی حواسشان را بیشتر جمع شود.

بازیکنان الاتحاد که جرات بیشتری برای حمله کردن پیدا کرده بودند از دقیقه 71 تا 78 موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند. جدی‌ترین موقعیت را جمال از دست داد که ضربه آکروباتیکش به تیر عمودی دروازه برخورد کرد.

در حالی که عقربه‌های ساعت دقیقه 81 را نشان می‌داد کریم انصاری‌فرد مزد بازی خوبش را گرفت و بعد از دربیل زدن چند مدافع الاتحاد از داخل محوطه جریمه با یک ضربه زیبا و زمینی دروازه حریف عربستانی را باز کرد تا تیم 10 نفره تراکتورسازی از الاتحاد پیش بیفتد. بازیکنان الاتحاد که نمی‌توانستند باخت از تیم 10 نفره را هضم کنند دست به شیطنت زدند و با بازیکنان تراکتورسازی درگیر شدند تا داور دست به جیب شود و به احمدال فریدی و مهدی کیانی کارت زرد نشان دهد.

در شرایطی که بازیکنان الاتحاد روی دروازه تراکتورسازی فشار آورده بودند حامد لک به خاطر وقت تلف کردن از داور بازی کارت زرد گرفت. در دقایق پایانی پایانی بازی بازیکنان 2 تیم رو به بازی خشن آوردند تا بازی در 6 دقیقه تلف شده پربرخورد شود.

میثم بائو سومین بازیکن تعویضی تراکتورسازی بود که در دقیقه 4+90 به جای مهدی کریمیان به بازی آمد.

این بازی در نهایت با برتری یک بر صفر تراکتورسازی خاتمه یافت تا اولین پیروزی نماینده ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان رقم بخورد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
اصیل آذری
|
Germany
|
۱۸:۲۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
۰
۰
یاشاسین ترختور