۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶
تلاش برای برهم زدن اتحاد اصولگرایان

تصمیمات اصلاح‌طلبان برای دوران بعد از "مچکریم"ها

با توجه به ضعف مفرط دولت در بحث سبدکالا و فاز دوم هدفمندی یارانه ها و کاهش بسیار زیاد محبوبیت دولت، شکست پروژه انتخاباتی اصلاح‌طلبان دور از ذهن نیست.
کد خبر : ۱۶۶۹۴۳
"گروه سیاسی صراط" - دولت یازدهم که با برهم زدن اتحاد رقیب و همچنین بیرون کردن رقیب هم جریان خود به قدرت رسیده است، این روزها با گذر از دوران خوش "مچکریم" ها با مشکلات متعددی درست به گریبان است و آینده خود را به شدت غیرمستحکم و مبهم می بیند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، دولت تدبیر و امید که بی برنامگی و بی تدبیریهایش این روزها منتقدان فراوانی پیدا کرده است، و همچنین جریان حامی وی با مشکل حاد دیگری نیز دست به گریبان است. خبرهای بسیاری این روزها از تشکیل جلسات منظم میان بزرگان اصولگرا برای ایجاد اتحادی فراگیر میان جریانهای متعدد خود به گوش می رسد. خبرهای غیررسمی ولی متعددی که در وهله اول برنامه اصولگرایان برای انتخابات مجلس در سطح شهرستان های حتی کوچک را نشان میدهد و سپس برنامه و تصمیم گیری آنان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 را هویدا می سازد.

اتفاق نیک و فرخنده ای که از آثار شکست اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری رقم خورده است. پس از این شکست و مشخص شدن وزن هر جریان در انتخابات، ظاهرا در میان بزرگان اصولگرا با تفکرات مختلف جلسات منظمی در حال برگزاری است که دولت یازدهم و اصلاح طلبان را به شدت به تکاپو در پشت پرده واداشته است. بر همین اساس، جلسات متعددی نیز برای پیدا کردن راهکار مقابله با این اتحاد در میان اصلاح طلبان نیز در حال برگزاری است که تصمیماتی نیز در این جلسات گرفته شده است.

از آن جمله می توان به بسیاری از شانتاژهای خبری که بر علیه برخی رقبای بالقوه آنان در آینده روی می دهد، اشاره کرد که از جمله تصمیماتی است که در جلسات خصوصی اصلاح طلبان در مورد آن توافق شده است. هجمه شدید علیه ضرغامی با ادعای یک سویه بودن اخبار صداوسیما و مشکل داشتن  وی با دولت، شانتاژ خبری علیه تیم مذاکره کننده قبلی هسته ای، و... از جمله این تصمیمات به شمار می رود.



از دیگر راهکارهای موقت اصلاح طلبان برای جلوگیری از این اتحاد ، شیوع برخی اخبار کذب در مورد برخی اصولگرایان است که بتواند آنان را به جای برنامه ریزی برای آینده درگیر حواشی متعدد نماید. این حربه بیشتر در سایتهایی چون بالاترین، صدای امریکا، بی بی سی و من و تو که رابطه خوبی با برخی اصلاح طلبان دارد در سطح کلان اجرا و با مهره های خرد آنان در شبکه های اجتماعی بالاخص فیس بوک و توییتر دنبال می شود.

راهکار دیگری که در این جلسات در مورد آن تصمیم گیری شده، نشر اخبار آمادگی کامل دولت و اصلاح طلبان و آغاز فعالیتهای انتخاباتی آنان برای حضور قدرتمند و گسترده در انتخابات بعد به شمار می رود. تاثیر این خبر بر روی جریان اصولگرا و نشر اخبار متعدد و نگارش مقالات متعدد در مورد اینکه مانند سالهای قبل، مجلس بعد مجلسی اصلاح طلب خواهد بود، جو مثبتی برای اصلاح طلبان ایجاد خواهد کرد که اصولگرایان را در موضع انفعال قرار داده و این باور را برای آنان ایجاد کند که رقابت را در آینده از پیش باخته اند.

با این حال، اگر جریان اصولگرا بتواند از دل خود با عقلانیت و آینده نگری و فداکاری برخی جریانات درون خود، تصمیمات درستی بگیرد، تمام راهکارهای بعضا غیراخلاقی اصلاح طلبان و دولت برای آینده با شکست روبرو خواهد شد، چون با توجه به ضعف مفرط دولت در بحث سبدکالا و فاز دوم هدفمندی یارانه ها و کاهش بسیار زیاد محبوبیت دولت، اصولگرایان با حفظ اتحاد و گرفتن تصمیمات عقلانی خواهند توانست راهکارهای رقبای خود را با شکست مواجه نمایند.
نظرات بینندگان
اتحادیه منحرفان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۵ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
۴۲
۱۲
اخه کدوم اتحاد !

اخی وصولگرایی م شد جریان !

حتما با شکست اصلاح طلبان مردم به موهبت های الهی همچون قالیباف یا لاریجانی و از همه مهمتر محسن رضایی رای میدهند !!!!!!!
شرف شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
۳۲
۹
(((با این حال، اگر جریان اصولگرا بتواند از دل خود با عقلانیت و آینده نگری و فداکاری برخی جریانات درون خود، تصمیمات درستی بگیرد)))

چی میگه ؟ عقلانیت ! آینده نگری !

فداکاری ! حتما !
اصلاح طلب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
۳۷
۳۱
مگر همین اصلاح طلبها بتونن این کشور رو نجات بدن
اصلاح طلب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
۳۸
۳۴
خدایا به آداما امیدی نداریم.خودت میر حسین و کروبی رو آزاد کن.مثل یوسف(ع)
علی احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۱ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
۲۸
۱۵
"آینده خود را به شدت غیرمستحکم و مبهم می بیند" آخه این تحلیل های آبکی و چرت و پرت رو از کجاتون در میآرین ... خوب یکدفعه تیتر بزنید "آمال و آرزوهای افراطیون ( ببخشید صراطیون) "
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
۱۵
۶
اونی که وسط عکسه روی زمین و کلاه و عینک داره چقدر شبیه عطارانه!