۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶

تقدیر روحانی از رسانه ملی به دلیل عدم پخش گزارش سبدکالا

نماینده مردم تهران با برخوردی که رسانه ملی می‌شود همانند برخورد اطرافیان خاتمی با صداوسیمای لاریجانی است، گفت: ضرغامی به منتقدان توافق‌ فرصت نمی‌دهد و ماهم منتقد صداوسیما هستم چون رسانه ملی بیش از حد با دولت همکاری می‌کند.
کد خبر : ۱۶۷۰۴۷
صراط: حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هجوم گسترده تبلیغاتی به صداوسیما از سوی برخی رسانه‌ها، گفت: در این دولت شعار اعتدال سر داده می‌شود اما ما شاهدیم که متاسفانه تمام خطوطی که افراطیون اصلاح‌طلب در دولت اصلاحات دنبال می‌کردند از طرف مشاورین آقای روحانی مطرح و پیگیری و دنبال می‌شود.

وی افزود: یکی از این اتفاقات نوع برخورد رسانه‌ها و همچنین اشخاص اطراف آقای خاتمی با صداوسیمای آقای لاریجانی بود که هم‌اکنون شبیه آن برخوردها با صداوسیمای دوران آقای ضرغامی صورت می‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: از طرف دیگر می‌بینیم همه آنهایی که شعار صداوسیمای لاریجانی تعطیل باید گردد سر می‌دادند امروز از برخی مواضع آقای لاریجانی مانند موضوع حصر بهره‌برداری می‌کنند و این موضوع را تیتر خود می‌کنند و از آن طرف پیگیر تعطیلی صداوسیمای آقای ضرغامی هستند.

رسایی گفت: مدیریت لاریجانی یا ضرغامی بهانه است، در حقیقت مشکل با اطلاع رسانی این رسانه است و دلیل چنین برخوردی این است که صداوسیما با توجه به قدرت اطلاع‌رسانی‌ای که دارد می‌تواند نقش وسیعی درخصوص تحولات و اوضاع مختلف در داخل کشور داشته باشد.

وی افزود: البته ما هم منتقد صداوسیما هستیم و معتقدیم صداوسیما بیش از اندازه با این دولت همکاری و همراهی می‌کند از جمله از پشت تریبون صداوسیما سخنان آقای روحانی پخش می‌شود و منتقدین توافقنامه ژنو عده‌ای بی‌سواد نامیده می شود که از جای خاص تغذیه می شوند و وقتی ما به آقای ضرغامی نامه می‌نویسیم که موافقین و مخالفین توافقنامه ژنو در صداوسیما حضور پیدا کنند تا مردم قضاوت کنند ولی آقای ضرغامی با توجه به اینکه موضوع این توافقنامه برای دولت آقای روحانی یک مسئله کلیدی است همراهی نمی‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: توزیع سبد کالا نیز از جمله این مسائل است که صداوسیما گزارشی نقادانه و آسیب شناسانه از نحوه توزیع سبد کالا تهیه کرده است که بسیار اسفناک و آبروریزانه بوده است و این را در هیات دولت پخش کرده اند و دولت درخواست می کند تا برای مردم پخش نشود و صدا و سیما هم هنوز پخش نکرده است.

رسایی گفت: ما معتقدیم که همراهی‌های صداوسیما به دلیل آنکه بیش از اندازه شده است پس توقع آقایان دولتی نیز بیش از حد شده است و آنان انتظار دارند که صداوسیما تبدیل به ابزار تبلیغاتی آنان شود.

وی افزود: در حالی که صداوسیما وظیفه اطلاع‌رسانی دارد و درباره سبد کالا همه مردم از نزدیک شرایط را می‌دیدند و رسانه‌های بیگانه از آن وضع اسفبار سوءاستفاده می‌کردند لازم بود صداوسیما جدی‌تر وارد این حوزه شود.

رسایی گفت: در نقد توافقنامه ژنو با توجه به اینکه این مباحث از طرف آقای روحانی مطرح شده است لازم بود به دیگران نیز وقت داده شود اما ما صداوسیما را متهم نمی‌کنیم و حمله به صداوسیما نمی‌کنیم و خواستار تعطیلی صداوسیما نخواهیم بود چراکه هجمه به صداوسیما باعث تقویت موضع مخالفان جمهوری اسلامی ایران خواهد شد و امروز هر کس در این پروژه شرکت کند با آنها همراهی کرده است.
منبع: فارس