۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۹

حضور هنرمندان در سالگرد یک هنرپیشه

بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: مرحوم عباس امیری بازیگری خاص بود و با تمام وجود نقش‌آفرینی می‌کرد.
کد خبر : ۱۶۷۴۹۸
صراط پروانه معصومی امشب در مراسم بزرگداشت سومین سال درگذشت عباس امیری در مجتمع فرهنگی‌هنری خاتم‌الأنبیا (ص) این شهر با یادآوری خاطراتی از مرحوم امیری، اظهار کرد: امیری هنرمندی بود که با تمام وجود بازی می کرد.

وی با اشاره به بازی با مرحوم امیری در سریال یوسف پیامبر خاطرنشان کرد: در این سریال بنده نقش بانو «تی» و مرحوم امیری نقش «کاهن اعظم» را داشت.

معصومی ادامه داد: در این سریال من با امیری مقابل هم بازی کردیم که پس از بازی متوجه شدم وی یک بازیگر خاص است و در جاهایی که دیالوگ وجود نداشت خطوط چهره او بیانگر بازی‌اش بود.

* امیری را باید دوباره کشف و به جامعه هنر معرفی کرد

کارگردان سینما و تلویزیون نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: عباس امیری کودک درون خود را زنده نگه می‌داشت هر چند که در فضای دور از سینما انسان خجالتی و شرمگینی بود.

بهزاد عشقی با بیان اینکه امیری به دلیل خجالتی بودن هرگز چهره‌ای رسانه‌ای و مطرح نشد گفت: امیری را باید دوباره کشف و به جامعه هنر معرفی کرد.

این کارگردان ایرانی، به بازی امیری در سریال «حصیر سرد» و فیلم سینمایی «بی‌پولی» در کنار بهرام رادان اشاره کرد و یادآور شد: در فیلم بی‌پولی بازی خوب امیری بازی رادان را به عنوان سوپر استار کشور در خود گم کرد.

عشقی، خواستار انتشار زندگینامه و ثبت آثار مرحوم امیری شد و خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم‌های شفاهی در ماندگاری یاد این هنرمند بزرگ چندان مطلوب نیست.

منبع: فارس