۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷

ولوو، بنز و فراری با طعم اپل+عکس

اپل به تازگی از تصمیم این شرکت برای نصب نرم افزارها و تجهیزات تولیدی خود بر روی خودروها خبر داد و مرحله اول این تجهیزات برروی خودروهای تولیدی سه شرکت خودروسازی نصب خواهند شد.
کد خبر : ۱۶۷۸۰۶
صراط: شرکت اپل روز گذشته اعلام کرد که نرم افزارکارپلی (Carplay) را با هدف نصب بر روی خودروهای گوناگون طراحی کرده است و قرار است در مرحله اول این نرم افزار و تجهیزات مربوط به آن را بر روی خودروهای تولیدی سه شرکت بنز، فراری و ولوو نصب کند.

نرم افزار کارپلی قابلیت اتصال به گوشی های Iphone 5، Iphone 5c، و Iphone 5s را از طریق یک کابل خواهد داشت که این کابل هم گوشی را شارژ می کند و هم به کارپلی این امکان را می دهد تا از برخی نرم افزارهای موجود در گوشی استفاده کرده و همچنین تماسهای را بدون نیاز به استفاده از گوشی از طریق این نرم افزار برقرار کند.

 

نرم افزار کارپلی همچنین به نرم افزار Siri نیز مجهز خواهد بود و در صورت فعال سازی آن از طریق فشار دکمه مخصوص آن بر روی فرمان خودرو، می توان بدون نیاز به استفاده از دست و تنها با صدا اقدام به برقراری تماس و یا ارسال پیام کرد.

اپل در نمایشگاه خودروی ژنو همچنین اعلام کرد که در مراحل بعدی نصب این نرم افزارها و تجهیزات، آنها را برای استفاده در خودروهای دیگر شرکت ها نظیر بی ام و، فورد، جنرال موتورز، هوندا، هیوندای، جگوار لندرور، کیا، میتسوبیشی، نیسان، پژوسیتروئن، سوبارو، سوزوکی و تویوتا نیز عرضه خواهد کرد.

در این نرم افزار می توان از برخی نرم افزارهای تولیدی اپل نیز استفاده کرد. این نرم افزارها شامل نقشه ها، پخش موسیقی و برخی دیگر از نرم افزار های مرتبط خواهند بود.
منبع: فارس