۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷

یک شب در آسانسور با "پایتخت3"+جدید‌ترین تصاویر

همه تیم پشت صحنه با اشتیاق برای ضبط لوکیشن آسانسور از پله‌های برج میلاد پایین می‌آیند.
کد خبر : ۱۶۷۸۲۳
صراط: ساعت 9 شب است که به همراه همکاران خود وارد برج میلاد می‌شویم. با جمع انبوهی از مردم مشتاق مواجه می‌شوم که منتظر شروع کنسرت "همایون شجریان" هستند. با هماهنگی به نسبت طولانی از پله‌های برقی بالا می‌رویم و فردی من و همکارانم را تا سالن شام راهنمایی می‌کنند. وارد سالن می‌شویم و به هنگام ورود با چهره‌ای دوست داشتنی و آشنای مردم برخورد می‌کنم که در حال بررسی و نویسندگی دیالوگ‌ها است و بعد از ورود به ما خوش آمدگویی می‌گوید. 


این جمله را "محسن تنابنده" سرپرست نویسندگان و بازیگر نقش "نقی" به ما گفت: هوای محوطه به شدت دوست داشتنی بوده و تمامی سکانس‌ها و لحظه‌های دو مجموعه قبلی "پایتخت" در ذهنم زنده می‌شود و بی صبرانه در انتظار رسیدن نوروز و تماشای سری جدید سریال "پایتخت3" هستم. در این هنگام گروهی از فعالان تیم پشت صحنه کار وارد سالن شام می‌شوند و با "محسن تنابنده" سلام و علیک می‌کنند. 

اینجا پشت صحنه و لوکیشن سریال "پایتخت3" است که در همین هنگام "ریما رامین‌فر" با رویی خوش وارد سالن می‌شود. 

"ریما رامین‌فر" ایفاگر نقش "هما" پس از ورود و ضمن خوش‌ آمدگویی به همه ما و لحنی مهربان منتظر ورود تیم به سالن است و از وی درباره سریال "پایتخت3" پرسیدیم و "رامین‌فر" در پاسخ به این سوال گفت که از همه عوامل و نیز از روندکار بسیار راضی است و امیدوار بوده که "پایتخت3" مثل سری اول و دوم این سریال نوروزی مورد استقبال مردم قرار گیرد. 



در این فاصله کوتاه "سیروس مقدم" به همراه بازیگر چینی وارد سالن می‌شوند و در حین گفتگوی وی با بازیگر خود  به سراغ مقدم می‌روم و این کارگردان بزرگ کشورمان با خوش‌رویی و صبوری همیشگی به تیم ما خوش‌آمد می‌گوید در حالی که او مشغول خوردن شام است با هنرمند چینی هم صحبت می‌کند و باید بگویم که از ابتدای ورودم خیلی دنبال "الهام غفوری" تهیه کننده با ذوق و پرتلاش و همیشه همراه رسانه گشتم ولی هرچه چشم انداختم وی را ندیدم و با پرس و جو، متوجه شدم وی حضور ندارد. 

در همین زمان چشمم به چهره معروف و دوست داشتنی دیگری می‌افتد که قرار نبود در سری سوم "پایتخت3" حضور داشته باشد که با رضایت کارگردان "شاهگوش"، وارد پروژه شد. بله، این چهره دوست داشتنی "ارسطو" یا همان "احمدمهرانفر" است. به سراغ وی می‌روم و او مثل همیشه و در نهایت احترام به من و تیم تصویربردار و باشگاه خبرنگاران خوش آمد می‌گوید، به علت شب کار بودن هنرمندان "پایتخت3" آنها به سرعت گریم می‌شوند تا آماده تصویربرداری سکانسی خاص و مهم در این مجموعه شوند، کمی آن سوتر "محسن تنابنده" را دیدم که مثل دیگر هنرمندان گریم بر روی چهره و موی او انجام می‌شد و با همه اشتیاق منتظر شروع ضبط سکانس جدید می‌شد و "ارسطو" نیز با او جملاتی را رد و بدل می‌کرد.
 


به دنبال آن گروه طراحی لباس را می‌بینم که با روحیه‌ای شاد با یکدیگر صحبت می‌کردند و منتظر بودند تا با خروج همه هنرمندان از سالن، گریم "ریما رامین‌فر" را انجام دهند. 

به هر صورت همه اعضای گروه پشت صحنه و جلوی دوربین به ترتیب سوار آسانسور شده و به طبقه همکف برج میلاد می‌روند تا فیلمبرداری سکانس جدید خود را آغاز کنند. 

من به همراه تیم تصویری همچنان منتظر بسیاری از بازیگران "پایتخت" و به خصوص "سیروس مقدم" هستیم که به ترتیب "نقی"، "هما" و "ارسطو" وارد می‌شوند. 

سیروس مقدم با همان صبر همیشگی وارد لوکیشن می‌شود

به طور تقریبی حدود 15 دقیقه‌ای زمان می‌برد تا تیم دور یکدیگر جمع شوند و کار خود را شروع کنند و باید بگویم که تیم دیگری که برای ساخت تله فیلم به برج میلاد رفته بودند، از میان تیم "پایتخت3" با خوش آمدگویی به یکدیگر از کنار آسانسور رد شوند. 

محسن تنابنده از "پایتخت3" می‌گوید 




وقتی از "نقی" درباره سری جدید "پایتخت3" می‌پرسم که آیا تفاوتی خاص نسبت به سری اول و دوم آن دارد، او با همه ذوق و شوق و نیز خستگی ناشی از کار شبانه‌روزی می‌گوید که بسیار تنوع دیالوگ و موضوع در سری جدید است که مخاطبان از آن لذت می‌برند و من فکر می‌کنم که همه ما در سری جدید "پایتخت" سورپرایز خواهیم شد. 

آسانسور آماده برای ضبط سکانس جدید می‌شود 

در همان هنگام تیم پشت صحنه آسانسور را آماده برای ضبط سکانس جدید می‌کنند و پس از گذشت حدود 20 دقیقه و نیز با توجه به حضور "نقی"، "ارسطو" و "هما"، "سیروس مقدم" می‌گوید همه چیز خوب است بسم‌الله، شروع کنیم که پس از کمتر از 15 ثانیه آسانسور بالا می‌رود و دیگر از بقیه ماجرا بی‌خبر می‌مانیم اما پس از ضبط سکانس‌ آسانسور تیم پشت صحنه برای ضبط سکانس رستوران باید آماده شوند که من و همکارانم ضمن آرزوی موفقیت برای هنرمندان و همه عوامل این سریال جذاب، از آنها خداحافظی می‌کنیم.