۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

دانشگاه محل جولان احزاب سیاسی نیست

رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر تذکر مقام معظم رهبری خطاب به وزرای علوم و بهداشت، گفت: دانشگاه محل جولان احزاب سیاسی نیست.
کد خبر : ۱۶۷۸۳۶
صراط: حجت‌الاسلام محمدیان در اجلاس معاونین فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور افزود: دانشجویان باید نسبت به جریان سیاسی روز شناخت و آگاهی لازم داشته باشند. اما نباید دانشگاه خانه احزاب شود. همچنین معاونین فرهنگی نیز باید توجه کنند که کسانی را به دانشگاه دعوت کنند که حرف و حاشیه‌ای نداشته باشند تا از وزیر علوم تا رئیس‌ دانشگاه به دردسر پاسخگویی نیافتند.

وی گفت: یک منشور مشترک برای فعالیت‌های فرهنگی تهیه شده است که درواقع همان بازنگری در سند اسلامی شدن دانشگاه‌هاست که با کمک تمام دستگاه‌های آموزشی کشور به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است. در این سند تمام مسائل فرهنگی و آرمان‌های انقلاب دیده شده و مسؤلین وزارت علوم به خوبی پای این سند آمده‌اند تا در دانشگاه‌ها اجرا شود لذا انتظار می‌رود معاونین فرهنگی و اجتماعی نیز کمک کنند تا اقدامات و راهبردها اجرایی شوند.

رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به شورای فرهنگی در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: انتظار داریم شورای فرهنگی در دانشگاه‌ها تقویت شود و حضور صاحبنظران در این شورا پررنگ‌تر شود و نیز فعالان فرهنگی دانشگاه در این شورا ظهور و بروز بیشتری داشته باشند. اگر شورا تقویت شود، توان مدیریتی در عرصه دانشگاه نیز بیشتر می‌شود.


منبع: ایسنا