۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴

آمریکا به افسران صهیونیست ویزا نمی‌دهد؟

روزنامه صهیونیستی معاریو خبر سرباز شدن واشنگتن از اعطای ویزا به افسران ارشد صهیونیست و مأموران سرویس جاسوسی رژیم اسرائیل(موساد) در چند ماه گذشته را فاش کرد.
کد خبر : ۱۶۷۸۴۷
صراط: روزنامه معاریو در شماره امروز اعلام کرده است که مقامات آمریکایی طی چندماه گذشته از دادن ویزا به افسران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی و حتی مأموران موساد و شاباک (سازمان اطلاعات و امنیتی داخلی اسرائیل) خودداری کرده اند.

این روزنامه صهیونیستی، از قول یک مسؤول امنیتی در اسرائیل می‌نویسد : وی ده‌‌ها بار از ایالات متحده بازدید کرده است ، اما در سال گذشته با درخواستش برای دریافت ویزا موافقت نشد و وی مجبور گردید تا سفرکاری‌اش را به واشنگتن لغو نماید.

این روزنامه همچنین به مخالفت واشنگتن با دادن ویزا به 25 افسر ارشد ارتش اسرائیل به‌علاوه ده‌ها تن از کارکنان شاباک و موساد اشاره می‌کند و می‌نویسد : افسرانی که در ایالات متحده آمریکا کار می کنند نیز فقط می‌توانند ویزای یک ساله دریافت کنند و بطور خودکار(همچنانکه قبلا این طور بود)، این ویزا‌ها تمدید نمی‌گردد و این افسران مجبور هستند تا به کانادا بروند و هفته ها برای تمدید ویزا منتظر بمانند.

این روزنامه همچنین می نویسد : تعدادی از مسؤولان با وجود اینکه باید به آمریکا می‌رفتند و درباره معاملات تسلیحاتی برطبق توافق استراتژیک بین تل آویو و واشنگتن مذاکره می نمودند ، قادر به دریافت ویزا نشدند .

مطالب افشا شده معاریو، در زمانی منتشر شده که تحلیلگران ازبروز اختلافات بین ایالات متحده و اسرائیل در پی توافق هسته ای آمریکا با ایران و اصرار اسرائیل بر ادامه شهرک سازی در سرزمین‌های اشغالی به رغم تلاشهای آمریکا برای پیشبرد روند مذاکرات صلح با فلسطین ، سخن می‌گویند .

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز