۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
یک امنیتی دیگر به دولت اضافه شد

انتصاب امنیتی یک استاندار اطلاعاتی

شیوه انتصاب استاندار اطلاعاتی خراسان رضوی کاملا امنیتی بود؛ هفت ماه هیچ اسمی برده نشد و هیچ سابقه‌ای از او در دسترس نبود اما به یکباره سر از استانداری درآورد.
کد خبر : ۱۶۸۰۸۹
"گروه سیاسی صراط" - سرانجام پس از کش و قوس های فراوان در خصوص انتخاب تنها استاندار باقیمانده دولت یازدهم، کلید استان خراسان رضوی به یک امنیتی دیگر سپرده شد.

به گزارش گروه سیاسی صراط، علیرضا رشیدیان که نام او تقریبا در هیچ یک از گمانه زنی ها برای استانداری خراسان رضوی دیده نمی شد امروز با تصویب هیئت دولت به عنوان سی و یکمین استاندار منتخب دولت یازدهم معرفی شد.

نکته جالب در مورد استانداری که با هفت ماه تاخیر کلید خراسان رضوی را در اختیار می گیرد، سوابق کاری اوست که مشابهت فراوانی با سوابق بسیاری از اعضای کابینه تدبیر و امید دارد.

رشیدیان در دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی وخاتمی مدیرکل اطلاعات استان خراسان آن زمان – شامل سه استان امروزی خراسان رضوی، شمالی و جنوبی بوده است.

کلیددار جدید دولت یازدهم بعد از مدیرکلی اطلاعات در خراسان، با ارتقاء کاری در حوزه امنیتی به سطح معاونت وزارت اطلاعات رسیده است.

به این ترتیب نباید تعجب کرد که شیوه انتصاب او به عنوان استاندار خراسان رضوی نیز کاملا امنیتی بوده باشد. به این ترتیب که هیچ اسمی در گمانه زنی ها از او برده نشده بود و هیچ سابقه ای از او در دسترس نبود اما به یکباره بعد از هفت ماه سر از استانداری درآورد.

جالب اینجاست که جواد آرین منش نماینده مشهد در مجلس هشتم نیز در توضیح توانمدی های رشیدیان او را آشنا به مسائل استان خراسان‌رضوی، آگاه از مسائل اطلاعاتی، امنیتی و اقتصادی استان توصیف کرده است.

به این ترتیب پرونده یکی از مهم ترین انتصابات باقیمانده دولت تدبیر و امید با ورود یک امنیتی دیگر به دولت بسته شد تا جمع مدیران با سابقه اطلاعاتی و امنیتی تکمیل شود.


گفتنی است به جز سید محمود علوی وزیر اطلاعات، علی ربیعی وزیر کار وزیر کار دولت تدبیر معروف به «عباد» (نام مستعار او در وزارت اطلاعات) سابقه اطلاعاتی مشخصی دارد؛ او در دهه 70 و در زمان تصدی گری علی فلاحیان در وزارت اطلاعات به معاونت این وزارتخانه نیز رسیده است.

به جز "عباد"، حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو نیز سابقه فعالیت در نهادهای امنیتی دارد. او نخست فرمانده بخش اطلاعاتی سپاه پاسداران در تبریز بود و پس از تشکیل وزارت اطلاعات در سال 1362 در این وزارتخانه پست گرفت. گفته می شود "معاونت بخش عملیات برون مرزی اروپای شرقی" وزارت اطلاعات بر عهده او بوده است.

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری نیز سال ها در وزارت اطلاعات مشغول بوده و بالاترین پست او، معاونت برون مرزی این وزارتخانه در دوران علی فلاحیان بوده است.

در میان حلقه اول دولتی ها، علی یونسی (با نام مستعار "ادریسی" و با سابقه تصدی گری وزارت اطلاعات)، حسام الدین آشنا (معاون اسبق وزیر اطلاعات)، محمدرضا صادق و تعدادی دیگر از حلقه اطرافیان روحانی نیز سوابق مشابهی دارند.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
۳۰
۴۶
حتما تدبیییییییییییییییر مثل ژنو چای!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
۴۷
۲۰
روحانی با این کارش میخواد بگه اکبر جون همه جوره نوکرتم.
احسان
|
Canada
|
۱۲:۳۹ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
۴۹
۳۷
امنیتی بهتر از کسایی هست که بعدن گندشون در میاد
مهدی ص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
۳۷
۳۷
چقدر ساده بودند اونایی که گول شعار من سرهنگ نیستم و حقوقدانم رو خوردند!!!!!!
خدمت دل داغ دیده همه مادرهای شهید عرض میشه که :
ما دیپلمات و حقوقدان و معتدل و ... نیستیم اما تا خود قیامت فرزند روح الله و رزمنده هستیم . . . و حاضر به هیچ حرکت نابجایی نیستیم !!!!!!
شرمنده که حداقل تا سال 96 نباید منتظر پویایی و حرکات انقلابی باشید .
والعاقبه للمتقین
سرباز روح الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
۲۸
۲۲
صراط نیوز اتقاقا. نیروهای اطلاعاتی به خصوص عناصر قدیمی باهوش ترین. عالمترین. مومن ترین. پاک ترین. وزبده ترین. ودلسوزترین افردای بوده وهستند. حالا شما وامثال شما چرا از حضور این عناصر در ارکان ومدیریت کشور نگران هستید جای تامل وسئوال است؟! چون اجازه نخواهند داد به امثال گروهک تکفیری پایداری امنیت .ارامش کشور ومردم را به خاطر منافع نامشروع خود به هم بزنند.دولت تدبیر وامید یعنی همین.اگر غیر از این بود باید شک میکردیم؟! 8سال با ناکارامدی وبا رفتار وعملکرد نابخردانه چنان به انقلاب وکشور با کنار گذاشتن دلسوزان انقلاب ومردم واوردن بابک زنجانی ها. مه افریدها ورحیمی ها واحمدی نژادیها ومشایی ها رساییها .کریم قدوسی ها که هنوز فرق ان پی تی را با ام پی تی را نمیفهمد ؟!وامثالهم کشور وانقلاب تا لبه پرتگاه وسقوط حتمی کشانیدید.وووو
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
۳۵
۳۲
جالب اینجاست که بیش از 20 سال است که به اقای شریعتمداری انگ اطلاعاتی بودن میزنند انهم به دروغ ولی خودشان در حد وزیر از امنیتی ها استفاده میکنند