۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴

قیمت هر متر خانه 51 درصد گران شد

مرکز آمار ایران با انتشار نتایج بررسی وضعیت قیمت مسکن و اجاره بها در نیمه اول امسال اعلام کرد: قیمت خرید و فروش مسکن در دوره مورد بررسی 51.3 درصد و اجاره ماهیانه نیز 26.8 درصد به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی در نقاط شهری کشور افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۶۹۰۰۰
صراطمرکز آمار ایران با انتشار نتایج بررسی وضعیت قیمت مسکن و اجاره بها در نیمه اول امسال اعلام کرد: قیمت خرید و فروش مسکن در دوره مورد بررسی 51.3 درصد و اجاره ماهیانه نیز 26.8 درصد به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی در نقاط شهری کشور افزایش یافته است.

مرکز آمار ایران با ارائه بررسی قیمت مسکن و اجاره بها در نیمه اول سال جاری از افزایش 51.3 درصدی قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی و 26.8 درصدی اجاره ماهیانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری کشور در نیمه اول 92 نسبت به نیمه اول 91 خبر داد.

بررسی معاملات ثبت شده در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور در نیمه اول 1392 برای تمام شهرهای کشور نشان می دهد، متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در کل کشور 6781 هزارریال بوده که نسبت به دوره قبل8.6 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل 49.1 درصد افزایش داشته است.

متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در کل کشور 67014 ریال بوده که نسبت به دوره قبل 15.4 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل 26.8 درصد افزایش داشته است.
منبع: مهر
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز