۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
عضو فراکسیون «صادقون» عراق خبر داد

استفاده عربستان و اسرائیل از منافقین در عراق

عربستان و اسرائیل از منافقین برای بی‌ثباتی عراق استفاده می‌کنند.
کد خبر : ۱۶۹۱۷۲
صراط: یک عضو فراکسیون «صادقون» عراق که نامزد انتخابات آتی عراق نیز هست، تاکید کرد که عربستان و رژیم صهیونیستی از گروهک تروریستی منافقین برای بی‌ثبات‌کردن عراق استفاده می‌کنند.

«بشری نواف الرماحی»، عضو فراکسیون «صادقون» که نامزد انتخابات پارلمانی عراق در استان بغداد است، گفت: عربستان و اسرائیل از سازمان تروریستی مجاهدین خلق[منافقین] برای هدف قرار امنیت عراق و تهدید ثبات آن استفاده می‌کنند.

وی در گفت‌وگو با «اشرف نیوز» اظهار داشت: سازمان مجاهدین خلق [منافقین]، در واقع پایگاه اسرائیل در عراق است و بقای عناصر این سازمان در خاک عراق هیچ خدمتی به روند سیاسی کشور نمی‌کند و حتی برخی طرفهای خارجی از این گروه برای مانع‌تراشی در این روند در عراق استفاده می‌کنند.

این نامزد پارلمانی عراق گفت: مجاهدین خلق[منافقین] برای شعله ور کردن آتش فتنه و طائفه‌گری میان گروه‌های سیاسی مختلف با هماهنگی افسران موساد فعالیت می‌کنند.

الرماحی گفت: باقی ماندن این گروه در عراق به هیچ وجه به نفع این کشور و روند سیاسی آن نیست به ویژه که عناصر این سازمان فرزندان عراق را با حمایت رژیم صدام کشته‌اند و هنوز طرحهای خبیث خود در این زمینه را ادامه می‌دهند و مدارکی در دست است که بیانگر وجود رابطه میان این افراد و عربستان از یک سو و با رژیم صهیونیستی از سوی دیگر است و از آن برای ناکام گذاشتن دولت عراق و ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در این کشور استفاده می‌شود. با تداوم دخالت‌های این سازمان تروریستی در امور داخلی عراق، حضور آن در این کشور غیرقانونی است و اعضای آن نیز از نظر قانونی نمی‌توانند مشمول حق پناهندگی شوند.

وی درباره حمایت برخی طرف‌های سیاسی در عراق از منافقین گفت: این سازمان از دفاع همیشگی برخی شخصیت‌های سیاسی عراق در فهرست العراقیه و حزب اسلامی برخوردار است.
منبع: فارس