۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
روماريو:

بلاتر دزد و معاونش شياد است

اسطوره فوتبال برزيل در اظهارنظري جنجالي رئيس و دبيرکل فيفا را به فساد در دنياي فوتبال متهم کرد.
کد خبر : ۱۶۹۶۱۸
صراط: اسطوره فوتبال برزيل در اظهارنظري جنجالي رئيس و دبيرکل فيفا را به فساد در دنياي فوتبال متهم کرد.

روماريو، مهاجم پيشين تيم ملي برزيل که همراه با سلسائو در جام جهاني 1994 قهرمان شد، از سپ بلاتر، رئيس فيفا و ژرومه والکه، دبير کل فدراسيون جهاني فوتبال به شدت انتقاد کرد.

روماريو در گفت‌وگو با شبکه ESPN برزيل اظهار داشت: نمي‌توانيم از فيفا انتظار چيز خاصي را داشته باشيم چون در آنجا يک شياد وجود دارد که نامش والکه است و يک دزد هم هست که بلاتر صدايش مي‌کنند.

برترين بازيکن جهان در سال 1994 که يکي از منتقدان سرسخت برگزاري رقابت‌هاي جام جهاني 2014 در کشورش محسوب مي‌شود، فيفا و روساي آن را به تلاش براي به جيب زدن تمامي درآمدهاي حاصل از برگزاري اين تورنمنت در خاک برزيل متهم و تاکيد کرد در برگزاري اين مسابقات، برزيل که بودجه هنگفتي را صرف ساخت و تجهيز استاديوم‌هايش در 12 شهر ميزبان بازي‌ها کرده، بزرگ‌ترين بازنده خواهد بود.

عضو پارلمان برزيل افزود: والکه اين اواخر گفته که جام جهاني 2014 برزيل يکي از بدترين ادوار تاريخ جام جهاني خواهد شد. اين آدم وقتي به برزيل مي‌آيد جز انتقاد و شکايت کار ديگري نمي‌کند اما با اين حال همه براي او دست مي‌زنند. اين آدم يکي از شياد‌ترين کساني است که من در دنياي ورزش مي‌شناسم.

روماريو که در اين مصاحبه الفاظ بدتري را هم عليه رئيس فيفا به کار برده، گفت: بلاتر يک دزد است که مي‌خواهد تمام دارايي‌هاي کنفدراسيون فوتبال برزيل را زير سوال ببرد. مطمئن باشيد زماني که جام جهاني به پايان برسد اين 2 نفر (والکه و بلاتر) ثروتمند خواهند شد و هيچ‌کسي هم چيزي نخواهد گفت.

وي تاکيد کرد: عقب بودن برنامه ميزباني از جام جهاني، هزينه‌اي 3 برابر آن چيزي که انتظار مي‌رفت را به برزيل تحميل کرده چون مسئولان مجبورند هزينه‌هاي بيشتري براي افزايش سرعت امور بپردازند و از منابع مالي ديگري هم استفاده کنند. اميدوارم حداقل مردم از تيم ملي حمايت کنند تا در خانه قهرمان شود.
منبع: تسنیم