۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰

تازه‌ترین افشاگری اسنودن از امریکا و انگلیس

ادوارد اسنودن، افشاگر امریکایی، می‌گوید آژانس‌های جاسوسی امریکا و انگلیس در حال توسعه یک برنامه گسترده پخش بدافزارهای رایانه‌ای هستند.
کد خبر : ۱۶۹۶۴۵
صراط: اسناد جدیدی که اسنودن فاش ساخت نشان می‌دهد این برنامه به صورت بالقوه میلیون‌ها رایانه در سراسر جهان را هدف قرار می‌دهد.

آژانس امنیت ملی امریکا و اداره ارتباطات دولتی انگلیس این برنامه گسترده و دولتی آلوده ساختن رایانه‌ها به بدافزار (malware) را هدایت می‌کنند، برنامه‌ای که به جاسوسان اجازه می‌دهد به شنود، مشاهده اهداف، استخراج داده‌ها و از بین بردن رایانه‌ها بپردازند.

از این برنامه پیشتر برای هدف قرار دادن تنها چند صد قربانی استفاده می‌شد اما اکنون به منظور استفاده از آن در مقیاس گسترده، ارتقا یافته است.

اسنودن می‌گوید آژانس امنیت ملی امریکا یک سیستم خودکار با اسم رمز توربین ایجاد کرده است که به شبکه فعلی اجازه می‌دهد میلیون‌ها رایانه را به بدافزار آلوده کند.

به گفته اسنودن، آژانس امنیت ملی همچنین چندین حساب جعلی فیسبوک برای آلوده کردن رایانه‌های هدف ایجاد کرده است.

دولت‌های امریکا و انگلیس از زمان افشاگری اسنودن در مورد برنامه‌های جاسوسی آنها با انتقادات گسترده روبرو شده‌اند.

اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی امریکا، در ژوئن 2013 شروع به انتشار اسناد محرمانه اطلاعاتی در مورد فعالیت‌های جاسوسی این آژانس کرد.

اسنودن دو برنامه فوق محرمانه جاسوسی امریکا را فاش ساخت، برنامه‌هایی که طی آن آژانس امنیت ملی و پلیس فدرال امریکا میلیون‌ها تماس تلفنی در امریکا و اروپا و همچنین داده‌های اینترنتی شرکت‌‎های بزرگ مانند فیسبوک، یاهو، گوگل، اپل و مایکروسافت را تحت نظارت قرار می‌دهند.

این افشاگری‌ها همچنین روشن ساخت که آژانس امنیت ملی سابقه تماس‌های تلفنی میلیون‌ها امریکایی و غیرامریکایی و همچنین رهبران سیاسی در سراسر جهان را جمع آوری می‌کند. روسیه در اوت سال گذشته میلادی به اسنودن پناهندگی اعطا کرد.

بسیاری اسنودن را به دلیل پرده برداشتن از عملیات جاسوسی دولت امریکا در سراسر جهان یک افشاگر و قهرمان ملی می‌دانند.


منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز