۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۷

نتایج اولیه همه‌پرسی کریمه +واکنش‌ها

براساس نتایج اولیه ای که از سوی کمیسیون عالی انتخابات شبه جزیره کریمه منتشر شده،95.5 درصد از شرکت کنندگان در همه پرسی به الحاق کریمه به روسیه رای مثبت دادند.
کد خبر : ۱۷۰۲۵۹
صراط: براساس نتایج اولیه ای که از سوی کمیسیون عالی انتخابات شبه جزیره کریمه منتشر شده،95.5 درصد از شرکت کنندگان در همه پرسی به الحاق کریمه به روسیه رای مثبت دادند.

به گزارش شبکه روسیاالیوم کمیسیون عالی انتخابات شبه جیره کریمه اعلام کرد: نتایج اولیه حاکی از این است که 95.5 درصد از شرکت کنندگان در همه پرسی به الحاق کریمه به روسیه رای مثبت دادند.

پس از مشخص شدن گمانه زنی ها در مورد همه پرسی در کریمه مقامات غرب به آن واکنش نشان دادند.

مقامات کاخ سفید آمریکا با انتشار بیانیه ای ضمن مخالفت با نتایج همه پرسی در شبه جزیره کریمه،  اقدامات روسیه را خطرناک و باعث بی ثباتی منطقه قلمداد کردند.

کاخ سفید اعلام کرد، روسیه به دلیل نقض قوانین بین المللی و مداخله نظامی در شبه جزیره کریمه، باید بهای سنگینی را پرداخت کند.

کاخ سفید افزود: این همه پرسی غیر قانونی است و دولت اوکراین هیچ نقشی در آن نداشته است.

کاخ سفید در ادامه ضمن هشدار درباره تجاوز به حاکمیت اوکراین و تمامیت ارضی این کشور بدون در نظر گرفتن دولت کیف، تاکید کرد، جامعه جهانی نتایج همه پرسی را نمی پذیرد.

"ویلیام هیگ" وزیر امورخارجه انگلیس هم روز یکشبه در سخنانی گفت: انگلیس نتایج همه پرسی در کریمه را برای الحاق این شبه جزیره به روسیه نخواهد پذیرفت.

" لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه هم از روسیه خواست فورا اقدامات لازم را برای کاهش تنش های خطرناک در اوکراین انجام دهد.

در همین حال  خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از سیمفروپل گزارش داد:نخست وزیر  کریمه از تصمیم تاریخی ساکنان این شبه جزیره استقبال کرد.

گفتنی است، هزاران اوکراینی روز یکشنبه در سیمفروپل و سباستوپل پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه را جشن گرفتند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز