۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶

رویه مطبوعاتی دولت رویه‌ هاشمی است

دبیر سیاسی نشریه پرتو سخن گفت: هفته‌نامه 9دی به علت انتقاد به دولت بسته و توقیف شده است، زیرا دولتی‌ها اجازه انتقاد به خودشان را از طرف رسانه‌ها نمی‌دهند.
کد خبر : ۱۷۰۸۲۱
صراط: حجت‌الاسلام قاسم روانبخش شب گذشته در همایش بیعت دوباره فعالان جبهه فرهنگی لرستان با فرماندهی کل قوا در خرم‌آباد، اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری نگرانی خودشان را در خصوص فرهنگ اعلام می‌کنند، نشان‌ دهنده این است که اتفاقاتی در کشور در حال رخ دادن است.

وی ادامه داد: در عرصه فرهنگ امروز اگر رسانه‌هایی دفاع خود را از دین اعلام می‌کنند، به بهانه‌های مختلف تعطیل و توقیف می‌شوند.

* نشریه 9 دی به علت انتقاد به دولت بسته و توقیف شده است

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: هفته‌نامه 9دی به علت انتقاد به دولت بسته و توقیف شده است، زیرا دولتی‌ها اجازه انتقاد به خودشان را از طرف رسانه‌ها نمی‌دهند.

روانبخش عنوان کرد:‌ رویه دولت یازدهم همان رویه دولت هاشمی است، زیرا در زمان دولت هاشمی نیز کسی حق انتقاد نداشت و فضا برای رسانه‌ها باز نبود.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌‌ خمینی تصریح کرد: انتقاد از اسلام، دین، خدا و پیغمبر برای برخی مسئولان دولتی ایرادی ندارد، اما اگر این انتقاد به خود آنها باشد، رسانه‌ها تعطیل و توقیف می‌شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که اعلام کنند، ایران به بن‌بست رسیده است، اما آنها باید بدانند ایران همواره زنده و در مقابل مستکبران می‌ایستد.

انتقاد از طرح توزیع سبدکالا با اجناس خارجی

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری افزود: وقتی در سبد کالا برنج هندی و مرغ ترکیه‌ای بین مردم توزیع می‌شود، اینها بهانه‌ای به دست آمریکایی‌ها می‌دهد، تا اعلام کنند، ایران به بن‌بست رسیده است، این در حالی است که بهترین برنج‌ها، داخلی و در اختیار ایران است.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر دولت احمدی‌نژاد وصیت‌نامه امام را مطالعه و به خوبی به آن عمل می‌کرد، به این سرنوشت منجر نمی‌شد.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌‌خمینی تصریح کرد: دولت‌مردهای ما باید از میان همین جوانان انقلابی با شور و انگیزه انتخاب شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: رسانه‌ها نباید از اسلام منحرف شوند و این همواره یکی از تأکیدات امام خمینی(ره) بوده است.

روانبخش یادآور شد: وصیت‌نامه امام خمینی(ره) دوای درد امروز همه ما به خصوص جوانان ما است.

* اساس ایستادگی و حرکت نظام فرهنگی است

استاد حوزه و دانشگاه اذعان کرد: اساس ایستادگی و حرکت نظام بر روی فرهنگ است، زیرا رخنه فرهنگی مانند اقتصاد نیست که با سبد کالاها جبران شود.

روانبخش، گفت: دشمنان فرهنگ، باور و ارزش‌های ما را مورد هدف قرار داده‌اند، این در حالی است که غربی‌ها اعلام می‌کنند، احکام زنان در اسلام تبعیض است.

وی خاطرنشان کرد: در نشریه آسمان اعلام می‌شود، قصاص غیربشری است، زیرا آنها به دنبال این هستند که این مسائل به کنار روند و دید مردم را عوض کنند.

استاد حوزه و دانشگاه، افزود: برخی امروز به صراحت قرآن را انکار می‌کند، لذا ما نباید اجازه بدهیم، اینگونه افراد در این جامعه زندگی کنند و همه ما به خصوص جوانان انقلابی و بسیجی آرام بنشینند.

آگهی 400 میلیون‌ تومانی وزارت ارشاد برای روزنامه آسمان

روانبخش بیان کرد: یکی از آگهی‌ها و رپورتاژهایی که وزارت ارشاد به روزنامه آسمان می‌دهد، 400 میلیون تومان است که اینها در نهایت اعلام می‌کنند، قصاص یک امر غیر بشری است، لذا به دنبال تشویش افکار و اذهان مردم هستند.

دبیر سیاسی نشریه پرتو سخن گفت: برخی مسئولانی که مشغول به کار می‌شوند، اسلامی شدن علوم انسانی را باور ندارند و برای اسلامی شدن این علوم بودجه نمی‌گذارند، لذا اگر کسی بخواهد، این کار را انجام بدهد، از آنها جلوگیری می‌کنند.

منبع: فارس