۰۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶

بازخوانی تحولات بهاری احزاب در سال 92

بهار 92 در حالی سپری شد که یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری بر فعالیت احزاب و تشکل‌ها سایه افکنده بود و ثبت‌نام همزمان جلیلی، ‌رفسنجانی و مشایی در روز آخر نام‌نویسی‌ها آرایش سیاسی کشور را تغییر داد.
کد خبر : ۱۷۱۴۱۶
صراط: بهار 92 با شور و حال انتخاباتی برای احزاب و تشکل‌های سیاسی آغاز شد و بسیاری از احزاب در حالی که از یک سال قبل به استقبال انتخابات رفته بودند، با آغاز سال 92 به صورت رسمی فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی خود را آغاز کردند.

برگزاری متعدد نشست‌های خبری از دانشگاه‌های مختلف تا در خبرگزاری فارس، مصاحبه‌های اختصاصی، سفرهای استانی کاندیداهای ریاست‌جمهوری در حالی که هنوز صلاحیت آنها احراز نشده بود و خبر ائتلاف‌ها و دیدو بازدیدهای سیاسی از اتفاقاتی بود که در سه ماهه اول سال 92 موج حماسه سیاسی را در کشور ایجاد کرد و نهایتاً آغاز رسمی زمان فعالیت‌های انتخاباتی به حماسه عظیم 24 خرداد 92 و حضور 72 درصدی مردم ختم شد.

آنچه در ادامه می‌آید بازخوانی همه حوادث جالب و خواندنی و البته مهم در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 است، انتخاباتی که همه فعالیت‌های احزاب را تحت تاثیر خود قرار داد:

عسگراولادی در گفت‌وگوی مشروح با فارس: 3 ویژگی اصلی برای رییس‌جمهور آینده

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان سه ویژگی عمده و اصلی برای رییس‌جمهور آینده گفت: رئیس‌جمهور باید دغدغه‌های مردم و نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب را در برنامه‌های دولت خود لحاظ کنند.

حجت‌الاسلام پناهیان در گفت‌وگو با فارس: مردم جهان با شعر و شعار به امیدواری برای فرج نخواهند رسید

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اینکه ما مردم را برای رسیدن به یک جامعه الگو امیدوار کنیم و بگوییم برای گذر از این بحران ها راه حلی وجود دارد وابسته به این است که جامعه خود را به عدالت و پیشرفت برسانیم.

28 اسفند 91 در گفت‌وگو با فارس انجام شد؛اعلام کاندیداتوری رسمی سعیدی‌کیا با شعار «آرامش، انسجام ملی و همکاری جهانی»

محمد سعیدی‌کیا وزیر اسبق مسکن و شهرسازی کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم رسما اعلام کرد.

متکی در نشست همیاران تهران جبهه پیشگامان خدمت: برای پز دادن وارد انتخابات نشده‌ام/ دولت باید کشورداری کند نه ایدئولوژی‌سازی

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با بیان اینکه سن و سال ما برای پز دادن در عرصه انتخابات گذشته است، به جایگاه استراتژیک رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: دولت متکفل دین مردم نیست و نباید دین را دولتی کرد.

سلیمانی نشست 4روزه جبهه پایداری را تشریح کرد

ارائه جزییات برنامه دولت یازدهم به آیت‌الله مصباح؛ بزودی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ضمن تشریح نشست 4 روزه این جبهه به منظور تدوین و نهایی کردن برنامه دولت یازدهم گفت: جزئیات این برنامه به زودی به آیت‌الله مصباح ارائه می‌شود.

گزینه نهایی جبهه پیروان را «روحانیت» مشخص می‌کند/ ائتلاف اکثریت اصولگرایان بزودی اعلام برنامه می‌کند

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: گزینه نهایی ما پس از چند مرحله نظرسنجی و اعلام برنامه‌ها مشخص می‌شود و گزینه نهایی را در این ساز‌و‌کار، روحانیت مشخص خواهد کرد.

حجت‌الاسلام خرازی در گفت‌وگو با فارس: جبهه حزب‌الله فقط یک کاندیدا دارد/ فتنه‌گران و منحرفین با هاشمی بازی نکنند

دبیرکل جبهه حزب‌الله ‌ضمن تکذیب اخباری مبنی بر حمایت جبهه حزب‌الله از هاشمی رفسنجانی برای نامزدی در انتخابات آتی گفت: جبهه حزب‌الله فقط یک کاندیدا دارد و آن شخص هم بنده هستم.

سجادی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد: احتمال افزایش اعضای ائتلاف اکثریت اصولگرایان تا 9 نفر/ برگزاری گردهمایی جبهه پیروان

سخنگوی جبهه پیروان تاکید کرد اگر نظر روحانیت جلب شود ممکن است طی فرآیندی 5نفرِ ائتلاف اکثریت اصولگرایان به 8 یا 9 نفر افزایش یابند تا از این طریق تصمیم‌گیری برای اصولگرایان راحت‌تر شود.

کواکبیان در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس: تقلبی در انتخابات 88 صورت نگرفته بوددبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: من از اول گفتم نمی‌شود یازده میلیون تقلب صورت گیرد اما تخلفاتی مثل سوءاستفاد از امکانات دولتی صورت گرفته بود.

گزارش/ فروردین 88؛ هاشمی «مدیر»، «سرمایه» و «تکیه‌گاه» اصلاح‌طلبان

محسن آرمین در پاسخ به سؤالی درخصوص نقش هاشمی‌ در بازی‌گردانی برنامه‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان، با تأکید بر اینکه آقای هاشمی همواره برای ما محترم بوده‌، گفت: «حتی زمانی‌که برخی هاشمی‌رفسنجانی را تخریب می‌کردند، ما از او حمایت کرده و با تخریبش مخالف بودیم. نباید این سرمایه را با تحلیل‌های غلط تخریب کرد».

آلیا: اعلام گزینه نهایی پایداری در آستانه ولادت حضرت زهرا(س)/ لنکرانی و جلیلی در راس گزینه‌ها

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه جلیلی و لنکرانی در راس گزینه‌های جبهه پایداری قرار دارند، گفت: گزینه‌ نهایی جبهه پایداری هنوز قطعی نشده و آنها با توافق خود، اصلح را معرفی می‌کنند.

* اولین جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در سال 92

ژاله فرامرزیان رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز با اشاره به برگزاری اولین جلسه شورای مرکزی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در سال جدید، گفت: در این جلسه کمیته‌ها گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های اخیر خود ارائه خواهند داد. وی ضمن ابراز عدم اطلاع از فعال شدن ستادهای انتخاباتی خاتمی، از دیدار با وی خبر داد و گفت: در روزهای آینده انشاالله با خاتمی دیدار خواهیم داشت.

 

گفت‌وگوی مشروح زاکانی با فارس به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای

فناوری هسته‌ای در خدمت سلامت یک میلیون ایرانی

عضو هیات رئیسه انجمن علمی پزشکی هسته‌ای کشور گفت: سالیانه قریب به یک میلیون بیمار، با مراجعه به مراکز پزشکی هسته‌ای سراسر کشور، از خدمات تشخیصی و درمانی با استفاده از رادیو داروهای حاصل فناوری هسته‌ای بهره‌مند می‌شوند.

حسن سبحانی در گفت و گوی تفصیلی با فارس: تلخ‌ترین خاطره‌ام استعغای مجلس ششمی‌هاست/ دولت قانون تشکیل می‌دهم کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری استعفای دسته جمعی نمایندگان مجلس ششم را از تلخ‌ترین خاطرات خود در مجلس می‌داند.

 

حزب موتلفه امروز به دیدار آیت‌الله مصباح می‌رود/ مخالفت آیت‌الله برای دیدار با برخی نامزدها

مسئول دفتر آیت‌الله مصباح از دیدار اعضای حزب موتلفه با آیت‌الله مصباح در عصر امروز خبر داد و گفت: بسیاری از کاندیداها برای ملاقات با ایشان درخواست داده‌اند که هنوز موافقت نشده است.

 

شاکری در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد

نحوه تشکیل جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی

مجتبی شاکری گفت: این جبهه فرهنگی‌ـ سیاسی در همایش مردمی روز پنجشنبه 22 فروردین که با اعضای این جبهه برگزار می‌شود رسماً آغاز به کار می‌کند.

 

دیدار بی نتیجه عارف و شریعتمداری/اجماعی که صورت نگرفت

دیدار محمدرضا عارف و محمد شریعتمداری دونامزد احتمالی انتخابات آتی ریاست جمهوری بی‌نتیجه ماند.

 

حسینیان در گفت‌وگو با فارس:تصمیم‌گیری در مورد نامزد جبهه پایداری انجام شده/ اوایل اردیبهشت نامزدمان را معرفی می‌کنیم

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه تصمیم‌گیری در مورد نامزد این جبهه انجام شده، افزود: تا اوایل اردیبهشت ماه نامزد جبهه پایداری را معرفی می‌کنیم.

بی میلی رئیس ستاد انتخابات جبهه اصلاح طلبان به اجماع برای کاندیداتوری دبیرکلش

حق شناس به عنوان رئیس ستاد انتخابات جبهه اصلاح‌طلبان در حالی بیشتر از کواکبیان به کاندیداتوری خاتمی تمایل نشان می دهد که کواکبیان دبیرکل تشکلی است که وی ریاست ستاد انتخاباتش را بر عهده دارد.

 

محتشمی به فارس خبر داد: حمایت جبهه اصلاح‌طلبان از کواکبیان در انتخابات/ برگزاری کنگره پس از ثبت‌نام کاندیداها

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه گزینه اول اصلاح‌طلبان کماکان خاتمی است،‌ گفت: در صورت عدم حضور وی و شکل‌گیری اجماع، این جبهه از کاندیدای اختصاصی خود یعنی کواکبیان حمایت خواهد کرد.

 

یادداشت/پرویز امینی-پژوهشگر سیاسی

مشورت به خاتمی برای انتخابات یازدهم/ آیا شرایط سال 92 با 76 یکسان است؟

اولین آزمون خاتمی در پایان دوره ریاست جمهوری، انتخابات سال 84 بود که معین و هاشمی تلویحاً و تصریحاً از طریق احزابی مثل مشارکت، مورد حمایت وی قرار گرفتند اما در هر دو دور انتخابات نتیجه را به احمدی‌نژاد، کاندیدای گمنام و با سرمایه اولیه پایین واگذار کردند.

گزارش کامل فارس از همایش «مشق حماسه»

از امید رهبر انقلاب به جوانان برای بلند کردن بار انقلاب تا تقابل حماسه‌سازان و حماسه‌سوزان

زاکانی در این همایش درباره دیدار خود و کوثری با رهبر انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند: قطع به یقین بدانید این انقلاب به پیروزی می‌رسد و هر کس دچار انحراف و خستگی شود جوانان نمی‌گذارند بار انقلاب بر زمین بماند.

محصولی در دانشگاه شاهد: قرار است لنکرانی، فتاح و جلیلی طی دو هفته به نتیجه برسند

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: لنکرانی، فتاح و جلیلی سه نفری هستند که به شاخص‌های جبهه پایداری نزدیکترند و بنا شده آنان بین خودشان کمتر از دو هفته به جمع‌بندی برسند.

مظفر در گفت‌‌وگو با فارس: نامزد نهایی ائتلاف پیشرفت تا نیمه اردیبهشت معرفی می‌شود

رئیس ستاد ائتلاف پیشرفت گفت: نامزد نهایی این ائتلاف تا نیمه اردیبهشت انتخاب و به مردم معرفی خواهد شد.

نشست خبری غلامعلی حداد عادل عضو ائتلاف پیشرفت در خبرگزاری فارس برگزار شد

حدادعادل: اگر جای هاشمی بودم در این سن و سال نامزد انتخابات نمی‌شدم

 وی ضمن بازدید از تحریریه فارس، در نشستی خبری در محل این

خبرگزاری به سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ داد.

دعوت جمعی از نخبگان علمی کشور از واعظ زاده برای کاندیداتوری ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، جمعی از نخبگان و مدیران علمی کشور از دکتر صادق واعظ زاده برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند.

جزئیات دیدار جمعیت آبادگران جوان با علی‌اکبر ولایتی و مهدی چمران

بیت‌الله بدرلو سخنگوی جمعیت آبادگران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس اظهار داشت: جمعیت آبادگران دیدارهایی با علی‌اکبر ولایتی و مهدی چمران داشت که حول مباحث انتخاباتی به بحث و گفت‌و‌گو نشست.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق بازرگانی و نامزد یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری دوشنبه 26 فروردین با حضور در محل خبرگزاری فارس از بخش‌های مختلف این خبرگزاری بازدید و در جریان فعالیت مختلف این رسانه قرار گرفت.

آلیا به فارس خبر داد: کاندیداتوری سعید جلیلی منتفی نیست

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری از منتفی نبودن کاندیداتوری سعید جلیلی در انتخابات خبر داد و گفت: هر سه نامزد پایداری تاکید کرده‌اند که ما به فردی که انتخاب شود کمک خواهیم کرد.

تحلیل خواندنی از آخرین آرایش انتخاباتی کشور در سال 92

پرویز امینی در تشریح آخرین آرایش سیاسی کشور به موضوعات مختلفی از جمله چهار راه پیش روی احمدی‌نژاد، ارث بردن جبهه پایداری از دولت در انتخابات،‌ خروجی ائتلاف 3گانه، اشتباهات استراتژیک نخبگان و بهترین کنشگر سیاسی آن روزها پرداخت.

لنکرانی در خبرگزاری فارس: بنده، جلیلی و فتاح هیچگاه احساس رقابت نمی‌کنیم

کاندیدای احتمالی جبهه پایداری گفت: بنده، آقای جلیلی و آقای فتاح هیچگاه احساس رقابت نمی‌کنیم و از این رو طبق مذاکرات قرار شده در صورت موفقیت هر یک از برادران، به وی در امر اداره کشور کمک شود. ">بنده، جلیلی و فتاح هیچگاه احساس رقابت نمی‌کنیم/ جبهه پایداری با یک کاندیدا در انتخابات حاضر می‌شود

کاندیدای جبهه پایداری گفت: بنده، آقای جلیلی و آقای فتاح هیچگاه احساس رقابت نمی‌کنیم و از این رو طبق مذاکرات قرار شده در صورت موفقیت هر یک از برادران، به وی در امر اداره کشور کمک شود.

منتظر ورود رفسنجانی به انتخابات نیستیم/ نهایی شدن لیست شوراهای جبهه پیروان تا آخر فروردین

بادامچیبا بیان اینکه منتظر هاشمی رفسنجانی و خیلی‌های دیگر نیستیم و کار خودمان را می‌کنیم، گفت: کارهای مربوط به لیست شوراهای جبهه پیروان تا فروردین تمام می‌شود.

نامه حسین درخشان از اوین به فرناز قاضی‌زاده مجری بی‌بی‌سی

حسین درخشان ضدانقلاب مقیم کانادا بود که سال 87 پس از بازگشت به ایران، بازداشت و به جرم‌ همکاری با دولت‌های متخاصم، تبلیغ علیه نظام اسلامی، تبلیغ به نفع گروهک‌های ضدانقلاب، توهین به مقدسات و راه‌اندازی و مدیریت سایت‌های مبتذل و مستهجن به 19 سال زندان محکوم شد.

دیدار انتخاباتی زاکانی و جلیلی

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس علیرضا زاکانی با سعید جلیلی دیدار و با وی درباره مسائل مهم کشور در آستانه انتخابات گفت‌وگو کرد.

بر این اساس، در این دیدار دو طرف در خصوص دغدغه‌های نیروهای انقلابی با توجه به نیاز امروز کشور به گفت‌وگو نشستند.

گفتنی است هنوز جزئیات دیگری از این جلسه دو نفره بین زاکانی و جلیلی منتشر نشده است.

«باقری لنکرانی» به عنوان گزینه نهایی پایداری به شورای استانی این جبهه معرفی شد

کامران باقری لنکرانی به عنوان گزینه نهایی جبهه پایداری به اعضای شورای استانی این جبهه معرفی شد.

زاکانی در حسینیه دوکوهه تهران رسما اعلام کاندیداتوری کرد

علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در حسینیه دوکوهه، اعلام کاندیداتوری کرد.

گزارش کامل فارس از همایش «پایداری،‌حماسه سیاسی،انتخاب اصلح»

همایش «پایداری،‌حماسه سیاسی،انتخاب اصلح» در سالن سیدالشهدای تهران با حضور آیت‌الله مصباح برای معرفی باقری لنکرانی به عنوان نامزد نهایی این جبهه برگزار شد.

جلسه انتخاباتی 150 نماینده مجلس با ولایتی

دبیرکل کانون نمایندگان ادوار مجلس از تشکیل جلسه انتخاباتی حدود 150 نفر از نمایندگان ادوار مختلف مجلس با علی اکبر ولایتی خبر داد و گفت که این جلسه عصر امروز در مجموعه بهارستان برگزار شد.

برگزاری نشست‌های خبری در خبرگزاری فارس

 

قاضی‌زاده در نشست خبری خبرگزاری فارس: پایداری به دنبال بی‌اثر کردن تحریم‌هاست

سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به تدوین برنامه این جبهه برای دولت یازدهم در ده سرفصل با رویکرد کلان و خرد و با حضور کارشناسان مرتبط گفت: جبهه پایداری در حوزه اقتصادی به دنبال بی‌اثر کردن تحریم‌ها بر زندگی مردم است.

 

دبیر ائتلاف پنجگانه در نشست خبری فارس:سهم‌خواهی در ائتلاف‌های اصولگرا مطرح نیست

دبیر ائتلاف پنجگانه اصولگرایان با اشاره به تلاش دشمن جهت اخلال در انتخابات گفت: همه به ویژه فعالان سیاسی باید از مخدوش کردن تصویر انتخابات پرهیز کنند.

 

باهنر در نشست خبری خبرگزاری فارس: تکثر کاندیداها بدون مدیریت واحد ممکن است تبدیل به تهدید شود

عضو شورای ائتلاف پنجگانه اصولگرایان گفت: اگر تکثر کاندیداها خوب مدیریت نشود و همه به مدیریت واحد تن ندهند، می‌تواند تبدیل به تهدید شود.

آیت الله جنتی در گفت‌وگو با فارس: شورای نگهبان با افراد وابسته به فتنه و انحراف برخورد قانونی می‌کند

دبیر شورای نگهبان گفت که این شورا با افراد وابسته به فتنه و انحراف، برخورد قانونی می‌کند.

 

«اعلمی» با شعار احیای منشور نوفل‌ لوشاتو رسما اعلام کاندیداتوری کرد

یک نماینده اسبق مجلس با شعار احیای منشور نوفل‌لوشاتو رسما اعلام کاندیداتوری کرد.

فتحی‌پور رسماً برای انتخابات آینده ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس امروز رسماً حضورش در انتخابات آینده ریاست جمهوری را اعلام کرد.

فتحی‌پور رسماً برای انتخابات آینده ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس رسماً حضورش در انتخابات آینده ریاست جمهوری را اعلام کرد.

 

یاسر هاشمی: خبر نامزدی پدرم در انتخابات دروغ محض است

یاسر هاشمی خبر نامزدی هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد.

 

نظر آقاتهرانی در مورد احساس ‌تکلیف‌ها برای حضور در انتخابات

دبیر کل جبهه پایداری گفت: من نمی‌توانم به یک کاندیدا بگویم که شما احساس تکلیف نکن چرا که موضوع احساس تکلیف و وظیفه بحث مفصلی دارد.

حدادعادل: حضور هیچ‌یک از اعضای ائتلاف سه‌گانه تشریفاتی نیست

 عضو ائتلاف پیشرفت گفت: ما بنا نداریم قبل از تعیین فرد نهایی بر اساس ساز و کاری که خودمان مشخص می‌کنیم بیاییم و اعلام نظر کنیم، مطمئنا حضور هیچ یک از اعضای ائتلاف سه‌گانه تشریفاتی نیست و من نیز مانند 2 نفر دیگر فعالم.

شریعتمداری:مردم من را به بالا نرفتن قیمت‌ گوشت و مرغ می‌شناسند

وزیر دولت اصلاحات با بیان اینکه در دولت آینده‌ام از احمدی نژاد استفاده نمی‌کنم، گفت: آقای دکتر احمدی‌نژاد هم بعد از انتخابات فکر نکنم حال و حوصله کارهای اجرایی داشته باشد.

صادق واعظ‌ زاده برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد

صادق واعظ ‌زاده استاد دانشگاه تهران با حضور در همایشی در تالار سیدالشهداء تهران برای انتخابات ریاست جمهوری رسماً اعلام کاندیداتوری کرد.

 

یادداشت/ مهدی فضائلی رفسنجانی؛ کارگردان یا بازیگر؟

آمدن هاشمی رفسنجانی به میدان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری خردادماه، هم موافقان شگفت‌انگیزی دارد که آنها را می‌توان به چهار گروه تقسیم کرد و هم مخالفانی.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس:

هیچ فردی از «دبیرخانه مجمع تشخیص» بازداشت نشده است

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس اظهارداشت: هیچ فردی از «دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام» بازداشت نشده است. بر این اساس، پیش از این برخی از سایت‌های خبری از بازداشت فردی در مجمع تشخیص مصلحت نظام که مسئولیت تهیه بولتن و بررسی حوزه رسانه را بر عهده داشته است، خبر داده بودند.

قاضی‌زاده به فارس خبر داد

نهایی شدن برنامه دولت یازدهم جبهه پایداری

سخنگوی جبهه پایداری از آماده و نهایی شدن برنامه دولت یازدهم

این جبهه و رونمایی از آن توسط لنکرانی در دو مرحله خبر داد.

 

آیت‌الله خامنه‌ای در گفت‌وگو با فارس:

اتهام براندازی و مشارکت در فتنه احتیاج به سجلّ کیفری ندارد/ابعاد سناریوی دو قطبی سازی هاشمی

آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای گفت: یکی از گام‌های پروژه پیچیده فتنه گران، ایجاد یک قطب دیگر انحرافی برای ایجاد تمایل افراد انقلابی مخالف آقای هاشمی به سمت او و سوق دادن مردم به منطق گزینش «بد از بدتر» است، تا این افراد برای فرار از خطر جریان انحرافی و طرد او، جانب هاشمی را انتخاب کنند.

 

بازدید قالیباف از خبرگزاری فارس

محمد‌باقر قالیباف شهردار تهران، 15 اردیبهشت از بخش‌های مختلف تحریریه خبرگزاری فارس بازدید کرد.

گفت و گوی تفصیلی فارس با قالیباف

 دولت هاشمی مدیریت جهادی را حذف کرد/انقلابی نماها آفت نظام هستند

قالیباف با حضور در فارس تاکید کرد: یکی از بزرگ ترین اشکالات و به نظر من ظلمی که به انقلاب و فضای حرکت انقلاب شد این بود که دولت سازندگی کشور را از یک فضای مدیریت جهادی، از یک فرهنگ ایثار و خدمت، دوباره به همان فرهنگ و رویه ای که متاثر از غرب و سرمایه داری بود، برگرداند.

 

زاکانی در نشست خبری خبرگزاری فارس:

مقلد رهبر، فرزند مجلس و خدمتگزار مردم هستم/ تبلیغات کم خرج باید فرهنگ شود

کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در خبرگزاری فارس، با تاکید بر اینکه هزینه های گزاف،نامزدها را وامدار می‌کند اظهار داشت:به هیچ وجه بنا ندارم تبلیغات پرخرجی داشته باشم و تبلیغات کم خرج باید فرهنگ شود.

یونسی: هاشمی قطعا نمی‌آید

وزیر اسبق اطلاعات اعلام کرد هاشمی رفسنجانی قطعا کاندیدا نمی‌شود و از حسن روحانی حمایت خواهد کرد.

کواکبیان با حضور در وزارت کشور ثبت‌نام کرد

مصطفی کواکبیان نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری 17 اردیبهشت با حضور در وزارت کشور، کاندیداتوری خود را ثبت کرد.

نوبخت به فارس خبر داد:

اعلام حمایت هاشمی از نامزدی روحانی

سخنگوی انتخاباتی حسن روحانی اخبار منتشره مبنی بر حضور هاشمی رفسنجانی در عرصه انتخابات را رد کرد و از حمایت وی از روحانی خبر داد.

 

لنکرانی در نشست خبری وزارت کشور:

دولت یازدهم باید آرمان‌گرا باشد/ حضور همه سلایق در چارچوب قانون ممکن است

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: دولت یازدهم باید آرمان‌گرا باشد، از این رو امیدواریم در دولت آینده نسل جوان بتواند تاثیر گذار باشد و فردی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که بر باورهای دینی تاکید داشته باشد.

روحانی در ستاد انتخابات کشور:

هوادارانم رنگ بنفش را انتخاب کرده‌اند

حسن روحانی در پاسخ به سوالی در مورد رنگ انتخاباتی‌اش گفت: هنوز رنگ نهایی تعیین نشده است، ولی بعضی از هواداران بنفش را انتخاب کرده‌‌اند.

وی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود قرار است آقای هاشمی روز آخر ثبت نام کند، اظهار داشت: باید صبر کنیم تا معلوم شود.

روحانی در پاسخ به سوال دیگری در مورد حمایت هاشمی از وی افزود: در مورد این مساله باید از خود آقای هاشمی بپرسید. روحانی در پاسخ به این سوال که چرا در روز اول برای ثبت نام مراجعه کرده اید، اظهار داشت: به هر حال در کار خیر و انجام وظیفه، عجله کردن مستحب است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اختیارات رئیس‌جمهور در قانون اساسی را کافی می‌دانید گفت: کافی بدانم یا ندانم باید به همین قانون اساسی عمل کرد.

 

سعیدی‌کیا هم ثبت‌نام کرد +سوابق

محمد سعیدی‌کیا وزیر سابق مسکن و شهرسازی با حضور در ستاد انتخابات کشور، در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ثبت‌نام کرد.

دعوت‌نامه انتخاباتی دانشجویان دانشگاه تهران/ آقای جلیلی! حجت را بر جنابعالی تمام می‌دانیم

جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به سوابق اجرایی و فکری و همچنین شخصیت دور از حاشیه و فراجناحی توأم با تقوای سیاسی سعید جلیلی از او برای حضور در انتخابات دعوت کردند.

 

حجت‌الاسلام موسی‌پور در گفت‌وگو با فارس خبر داد

جلسه مشترک ائتلاف پنجگانه برای انتخاب نامزد نهایی

دبیر ائتلاف پنجگانه از جلسه مشترک اعضای این ائتلاف برای انتخاب نامزد نهایی خبر داد و گفت: فردا نامزد نهایی انتخاب خواهد شد.

با تجویز نسخه برای یک گروهک منحله آغاز شد

تحرکات نوه رفسنجانی پس از افشاگری یکی از مسئولان کشور

یکی از نوه‌های هاشمی رفسنجانی از سران گروه غیر قانونی موسوم به «نهضت آزادی» خواسته در حمایت از پدربزرگش بیانیه بدهند تا جنبش درخواست از هاشمی برای نجات کشور راه بیافتد.

انتقادات صریح معاون جلیلی از حسن روحانی و مذاکرات گذشته با غرب

می‌خواهند «پسرفت» هسته‌ای گذشته را «پیشرفت» جا بزنند

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: برخی می‌گویند هنر این است که هسته‌ای شویم اما قطعنامه نگیریم و یا 20 درصد را بدون تحریم داشته باشیم اما چه جوری؟ وقتی خوب نگاه می‌کنیم می‌بینیم همان تیمی که بلای گذشته را بر سر کشور آورد، عقبه همین آقایان هستند.

محسن رضایی برای رفتن به پاستور ثبت‌نام کرد+زندگینامه

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، نام خود را در فهرست کاندیداهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت کرد.

 

زاکانی در جمع خبرنگاران:سعید جلیلی ثبت‌نام کند با وی ائتلاف می‌کنم

کاندیدای ریاست جمهوری درباره نامزدی جلیلی گفت: اگر سعید جلیلی در انتخابات ثبت‌نام کند با وی ائتلاف می‌کنم و او اعلام کرده در حال فکر کردن است.

«سعید جلیلی» نامزد ریاست جمهوری شد

دبیر شورای عالی امنیت ملی که در آخرین روز ثبت‌نام‌ وارد ستاد انتخابات کشور شد و نام خود را در فهرست داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ثبت کرد.

در آخرین دقایق نام‌نویسی صورت‌گرفت/ ثبت‌نام همزمان هاشمی و مشایی در انتخابات یازدهم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس جمهور و اسفندیار رحیم‌مشایی به صورت همزمان در ستاد انتخابات کشور حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور و اسفندیار رحیم‌مشایی به صورت همزمان در ستاد انتخابات کشور حضور یافتند.

بر اساس این گزارش، هاشمی و مشایی در آخرین دقایق ثبت‌نام، در فهرست رسمی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم قرار گرفتند.

 

مشایی: ادامه راه احمدی‌نژاد را برای خود تکلیف می‌دانم

کاندیدای ریاست‌جمهوری یازدهم تاکید کرد که ادامه راه احمدی‌نژاد را برای خود تکلیف می‌دانم.

 

احمدی‌نژاد در نشست خبری:بعد از 8 سال برای نامزدی مشایی مرخصی گرفتم/مشایی یعنی احمدی نژاد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نزدیک به 28 سال است که مشایی را می‌شناسم، گفت: احمدی‌نژاد یعنی مشایی و مشایی یعنی احمدی‌نژاد. ایشان همه نقاط قوت دولت را به همراه دارد و می‌تواند جانشینی شایسته برای ادامه راه دولت دهم باشد.

 

انتخابات از ایستگاه ثبت‌نام‌ها گذشت/ همه چهره‌هایی که برای رقابت یازدهم آمدند

انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ساعت 18 امروز پس از حضور فشرده داوطلبان، از ایستگاه ثبت‌نام‌ها گذشت.

 

متکی کاندیداتوری خود در انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری را ثبت کرد

منوچهر متکی عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان با حضور در وزارت کشور کاندیداتوری خود را به طور رسمی ثبت کرد.

 

مهدی محمدی در گفت‌وگو با فارس:جریان انقلاب برای شکست رفسنجانی نیازی به احمدی‌نژاد ندارد/ رفتار حلقه انحراف مهم‌ترین عامل امیدواری دشمن

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه «دو قطبی هاشمی- مشایی شکل نخواهد گرفت؛ چرا که این دو تفاوتی در مبانی ندارند» گفت: اصولگرایان با وحدت و رسیدن به گزینه واحد می‌توانند پیروز انتخابات آن هم در دور اول باشند.

لنکرانی به نفع جلیلی از کاندیداتوری انصراف داد

باقری‌لنکرانی پس از جلسه مشترک عصر امروز، انصراف خود را از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری به نفع «سعید جلیلی» اعلام کرد.

پس از احراز صلاحیت‌ کاندیداها از سوی شورای نگهبان،‌ 8 نامزد انتخابات به رقابت با یکدیگر پرداختند.

زنگ تبلیغات انتخاباتی به صدا درآمد/ 539 ساعت برای 8 داوطلب پاستوربا توجه به اعلام اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده از سوی وزارت کشور تبلیغات انتخاباتی از دیشب به صورت رسمی آغاز شد.

ولایتی: ما سه نفر همچنان ادامه می‌دهیم/ نظر جامعتین در تعیین نامزد نهایی تاثیر اساسی دارد

نامزد انتخابات یازدهم با بیان اینکه ما هر سه نفر تا آخر ادامه می‌دهیم و در نهایت تصمیم می‌گیریم چه کسی وارد صحنه انتخابات شود، گفت: نظر جامعتین در این زمینه تاثیر اساسی دارد.

شورای نگهبان چه کرد؟/ درنگی بر دروازه عصر سیاسی جدید

شاید بعضی‌ها هنوز در شوک خبر سه‌شنبه تاریخی باشند و 8 نامی که آمدند و 2 نامی که نبودند. اما آنچه شورای نگهبان کرد، پرده‌برداری از یک «راز همگانی» بود که همه می‌دانستند ولی تا لحظه خبر، همچنان سر به مهر ماند!

جامعه اسلامی مهندسین «ولایتی» را به عنوان نامزد نهایی معرفی کرد

در جلسه شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین، علی‌اکبر ولایتی به عنوان نامزد نهایی این تشکل انتخاب شد.

 

گزارش دومین برنامه‌ تلویزیونی نامزدها

جلیلی: استعدادها نباید منحرف شود/ ولایتی: راه ابریشم را احیا می‌کنم/ عارف: اشتغالزایی هدفم است

جلیلی، ولایتی و عارف در دومین شب پخش برنامه‌های تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری یازدهم، در سه شبکه مختلف سیمای جمهوری اسلامی به تبیین دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداختند.

اولین وعده انتخاباتی حسن روحانی

حسن روحانی داوطلب ریاست جمهوری یازدهم گفت که در صورت پیروزی در انتخابات، دفتر ویژه‌ای را تحت عنوان «شکایات و نظرات مردم» تأسیس خواهد کرد.

چه کسانی از جامعتین در دیدار ائتلاف سه‌گانه با آیت‌الله مهدوی بودند

در دیدار سه‌ ساعته اعضای ائتلاف پیشرفت با آیت‌الله مهدوی‌کنی، تعدادی از اعضای جامعه مدرسین و جامعه روحانیت نیز حضور داشتند.

جلیلی: حمایت آیت‌الله مصباح از بنده موجب خوشحالی ماست

نامزد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در خصوص حمایت آیت‌الله مصباح از وی گفت: حمایت حضرت آیت‌الله مصباح از بنده موجب خوشحالی ماست.

حداد عادل: هر سه نفر اعضای ائتلاف در صحنه می‌مانیم مگر در صورت احتمال عدم پیروزی

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه اگر هر سه نفر اعضای ائتلاف در صحنه بمانیم مشکلی ایجاد نمی‌شود، اظهار داشت: هر لحظه که احتمال دهیم حضور هر سه نفر ما به پیروزی اصولگرایان لطمه می‌زند آماده‌ایم برای رسیدن به پیروزی صحنه را ترک کنیم.

حاشیه‌های مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

پس از آنکه برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری نسبت به سؤالات تستی در مناظره تلویزیونی اعتراض و انتقاد کردند، مجری برنامه مجبور به صرف‌نظر کردن از ادامه این سؤالات شد.

حاشیه‌های فارس از برگزاری مناظره دوم:بازدید دقیقه 90 ضرغامی از محل مناظره/پیاده روی یک کاندیدا وسط استودیو

برگزاری دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که با رویکرد فرهنگی و اجتماعی در مجموعه جام جم برگزار شد، با حاشیه‌هایی همراه بود.

هادی خامنه‌ای: نماینده تمام اصلاح‌طلبان عارف است

یک عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: اصلاحات در این دوره از انتخابات یک کاندیدا دارد، نماینده تمام اصلاح‌طلبان عارف است.

نعمت‌زاده در گفت‌و‌گو با فارس:روحانی از ائتلاف با عارف استقبال می‌کند

رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی گفت: آقایان روحانی و عارف از ائتلاف استقبال می‌کنند و آقای روحانی اصولا با این ائتلاف موافق است.

آیت‌الله یزدی خبر داد اعلام حمایت اکثریت جامعه مدرسین از ولایتی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از اعلام حمایت اکثریت اعضای این تشکل از علی‌اکبر ولایتی خبر داد.

مذاکره لیدر حلقه انحراف با سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری

شنیده شده است لیدر فرقه انحراف با حداقل سه نفر از کاندیداهای حاضر در صحنه انتخابات وارد مذاکره شده است.

پس از گذشت 26 سال از انشعاب

یک عضو جامعه روحانیت کاندیدای مجمع روحانیون مبارز شد

با انتخاب حجت‌الاسلام حسن روحانی به عنوان کاندیدای جریان اصلاحات،‌ این نخستین بار است که پس از 26 سال، مجمع روحانیون مبارز به دلیل بحران هویت یک چهره طیف راست و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز را به عنوان کاندیدای خود در انتخابات معرفی می‌کند.

22 خرداد 92 به عنوان آخرین روز تبلیغاتی نامزدهای ریاست‌جمهوری با حضور پرشور هواداران کاندیداها در اقصی نقاط شهر تهران برگزار شد و سرانجام در 24 خرداد با حضور 72 درصدی مردم پای صندوق‌های رای حماسه سیاسی محقق و حسن روحانی نیز به عنوان رئیس‌جمهور از سوی مردم انتخاب شد.

پیام رهبر معظم انقلاب در پی حماسه تاریخی و باشکوه ملت ایران در انتخابات 24 خرداد

در پی حماسه باشکوه و تاریخی ملت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تشکر و قدردانی خطاب به مردم ایران صادر کردند.

پیام تقدیر حسن روحانی

پیروز انتخابات ملت ایران است/دست همه اعتدال‌گرایان، اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان را به گرمی می‌فشارم

منتخب ملت ایران با صدور پیامی خطاب به مردم گفت: بی‌تردید پیروز این انتخابات شمایید و آگاه و آرام و امیدوار و با اعتقاد به حق و اعتماد به نظام مردم‌سالار دینی، گامی بلند و استوار در راه عزت و منافع ملی برداشتید.