۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۵

بازهم موضع دو پهلوی رفسنجانی !

کد خبر : ۱۷۱۵۶

در حالی که "آشوب اسرائیلی" روز 25 بهمن و شهادت دو هموطن در این روز به دست منافقین، خشم ملت و همه خواص را برانگیخته و آنان را به برگزاری تجمعات اعتراض‌آمیز مختلف واداشته است، آقای هاشمی به عنوان رئیس مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت حاضر نشد که این "آشوب اسرائیلی" را محکوم کند.

به گزارش شبکه ایران، وی پس از خروج از جلسه  عصر امروز چهارشنبه با هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با خبرنگار شبکه خبر و سوال وی درباره "آشوب اسرائیلی" 25 بهمن مواجه شده بود، موضعی عجیب اتخاذ کرد.

رئیس مجلس خبرگان که در دو روز اخیر شعارهای بسیاری را از سوی اقشار مختلف مردم در اعتراض شدید به مواضع خود شنیده است، با بیان جملاتی مبهم و دوپهلو بازهم حاضر نشد "آشوب اسرائیلی" 25 بهمن را محکوم کند.
 
وی وحدت و انسجام را مهمتر از هر چیز دیگری خواند و با اشاره به اینکه همه باید بتوانند حرف و سخن خود را در مجرای قانون بزنند، گفت: اقدامات خلاف قانون و هتاکی مذموم است و همه باید در چارچوب قانون حرکت کنند. 
 
آقای هاشمی که متهم به حمایت از جریان فتنه است، در جملاتی ملایم اضافه کرد: باید همه اقشار جامعه به قانون احترام بگذارند و هر اقدامی که با قانون مطابقت نداشته باشد ضربه‌زننده به مملکت و خود انسان و به فتوای امام راحل(ره) حرام است.
 
الان زمان طرد نیست!
 
آقای هاشمی در ادامه حتی تلویحا خواستار پایان دادن به شعارها علیه سران فتنه هم شد و با بیان اینکه الان زمان "طرد" و "دعوا" نیست، نظر مخالف خود را درباره شعار "مرگ بر موسوی و کروبی" مجلس که از سوی مردم هم بارها تکرار شده، اعلام کرد.
 
وی در این باره تأکید کرد: قانون اگر از محور جامعه خارج شود، باعث خودسری است و مردم شریف ما هم درک می‌کنند که الان زمانی نیست که طرد و دعوا صورت بگیرد.
رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد سوءاستفاده رسانه‌های استکباری از وقایع چند روز گذشته و عدم انعکاس مناسب راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن گفت: رسانه‌های غربی و صهیونیستی همواره چه قبل و چه بعد از انقلاب تلاش کرده‌اند که موارد منفی را بزرگ و نقاط قوت را کم‌رنگ کنند.
وی تصریح کرد: قبل از انقلاب هم رسانه‌های غربی موفقیت‌‌ها و پیروزی‌های مردم و مبارزان را انعکاس نمی‌دادند و بعد از پیروزی انقلاب هم این روند را با شدت بیشتری ادامه دادند و همواره به دنبال نقطه ضعف در میان ما می‌گردند.
 
نظر متفاوت هیأت رئیسه خبرگان با هاشمی
 
اما آقای هاشمی در شرایطی از محکوم کردن "آشوب اسرائیلی" 25 بهمن طفره رفت و موضع دوپهلوی دیگری را به کارنامه اش اضافه کرد که ساعتی پیش از آن، حضرات آیات شاهرودی، محمد یزدی، صادق آملی لاریجانی، ابراهیم رئیسی و احمد خاتمی دیگر اعضای هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بیانیه ای قاطع تاکید کرده بودند: فتنه‌گران با اعلام دروغین حمایت از مردم تونس و مصر، تلاش کردند تا این خیزش بزرگ را تحت‌الشعاع قرار داده و آن را از نقطه کانونی جهان خارج کرده و با اغتشاش آمریکایی، صهیونیستی و ضدانقلابی، فضای نفس‌کشی برای استکبار فراهم آوردند، گرچه بحمدالله مورد اقبال مردم قرار نگرفتند و با بی‌اعتنایی مردم مواجه شدند. لیکن این عده قلیل با اهانت به مقدسات، هویت ننگین ضداسلامی خود را نشان دادند. 
برچسب ها: هاشمی فتنه 25 بهمن
نظرات بینندگان
کوروش نجفی
|
Netherlands
|
۱۳:۰۸ - ۲۸ بهمن ۱۳۸۹
۱۵
۵
خواستم بگویم "هاشمی بصیرت بصیرت" ، ولی دیدم فهمیدن اینکه اتفاقات 25 بهمن در جهت منافع صهیونیست ها بوده است، نیازی به بصیرت ندارد، فقط اندکی "هوش" می خواهد. فقط اندکی!!
موعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۸۹
۰
۲
هاشمی از دید ما مرده است تظاهرات دیروز نمازجمعه گویای همه چیز بود شعار همه مردم مرگ بر هاشمی بود از خودتون سوال نکردید چرا سخنرانی ذالنور را پخش نکردند چون که همه یک صدا شعار مرگ بر هاشمی فریاد میزدند
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۸۹
۰
۱
نباید انتظار داشت هاشمی بیاید عملکرد خودش وعواملش را محکوم کند او اگر میخواست راهش را از فتنه جدا کند پسرش را به انگلیس نمی فرستاد و دخترش را سر جای خود می نشاند ، تمام خون شهیدان به گردن ... است .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۳۰ بهمن ۱۳۸۹
۰
۱
کدام بصیرت؟متاسفم برای صداو سیما درست بعداز اتفاق 25 بهمن رفتند سراغ سردسته های فتنه(هاشمی-ناطق نوری-حسن روحانی و.....) خب یکدفعه بروید ازموسوی کروبی خاتمی سئول کنید نظرشان دررابطه باراهپیمایی25بهمن چیست
وح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۳۰ بهمن ۱۳۸۹
۰
۱
اين مردم مگه فقط اوناي هستند كه ميرن نماز جماعت كل اين افراد مثال بزنيم تهران ميشه 100 هزار نفر كه ميرن نماز و شعار هم ميدن و هر چه دلشون ميخواد رو ميگن.من بعنوان يه جوان ايراني يه سوال داشتم .خوب بقيه اين مردم نمونش تهران كه ميگين 7و8 ميليون نفر داره پس نظر اون بقيه چي ميشه اونا هم مي خوان موسوي اعدام بشه .چرا از طرف كل مردم هي تصميمات رو ميگيرين ما اگر ارام نشستيم به خاطر وضعيت جامعه هست كه دشمن استفاده نكنه .اين تندروها كه هي ميان شعار ميدن اينا بيشتر از موسوي به اين مملكت اسيب ميرسونن .اقاي جنتي هميشه تو خطبه هاش بجاي اينكه به وضعيت اقتصادي و.. مملكت برسه هميشه تندروي ميكنه و باعث هرج و مرج ميشه
فقط نميدونم اخر عاقبت اين مملكت چي ميشه ماي كه يه اپارتمان 50 متري خريديم و از صبح تا شب كار ميكنيم تا بتونيم قسطهاش رو بديم يكي هم به فكر ما باشه همه به خاطر قدرت دعوا ميكنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
آقای وح که نظر گذاشتی وضعت خوبه ماشالله از کجا وام گرفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
•آیت الله هاشمی وقتی از قانون می گوید فقط برای مردم نمی گوید بلکه این مجتهد سیاسی شاخص ولایتمداری ، شاخص انقلابی بودن ، شاخص در خط امام بودن و شاخص حضور در زیر چتر گسترده جمهوری اسلامی را رعایت قانون می داند بی هیچ استثنایی !
•دولت و صداوسیما باید خود الگوی تمام نمای رعایت قانون باشند چرا که چشم مردم در میزان رعایت قانون به قوه مجریه کشور و رسانه ملی نظام است
•در مکتب اسلام ایرانی اجرای قانون فقط منوط به تفسیر و تعاریف اینهاست و مردم و مجلس و مجمع و قوه قضائیه و مراجع عظام و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری و شهرداری ، امامان جمعه و ... فقط وقتی قانونمدارند که به قانون اسلام ایرانی تمکین کنند!
•در مکتب اسلام ایرانی صداوسیما نشان بارز قانونمداری است!
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز