۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۵

مروري بر ديدارهاي نمايندگان ايران در آسيا

چهار نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا در روزهاي دوازدهم و سيزدهم فروردين به مصاف حريفان مي‌روند.
کد خبر : ۱۷۱۸۱۵
صراط: چهار نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا در روزهاي دوازدهم و سيزدهم فروردين به مصاف حريفان مي روند. نگاهي به ديدارهاي اين تيم ها مي اندازيم؛

الجزيره امارات - استقلال ؛ سيزده‌بدر آبي ها در امارات

استقلال در اين فصل از ليگ قهرمانان آسيا همه هوادارانش را با نتايج بدي که گرفت نا اميد کرد. با اين حال آبي پوشان ايراني هنوز کورسويي از اميد براي صعود از گروه خود دارند. آنها اگر در هر سه ديدار دور برگشت پيروز شوند شانسي براي صعود خواهند داشت. البته اين کار بسيار بسيار سخت است اما ناممکن نيست. هرچند استقلال مدت هاست رنگ برد را در ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا نديده است و بايد در امارات اولين بردش را در سال 93 دشت کند تا هم براي ادامه ليگ برتر اميدوار باشد و هم در آسيا اعاده حيثيت کند. تساوي يا شکست در امارات به منظور حذف زودهنگام استقلال از آسيا خواهد بود. الجزيره قويترين تيم گروه A است و با 7 امتياز در صدر قرار دارد. استقلالي ها براي اينکه با هواداران خود آشتي کنند بايد اين بازي را ببرند تا کدورت ايجاد شده بين آنها از بين برود و فضا مثبت تر شود. سيزدهم فروردين استقلال در امارات سيزده اش را به در مي کند و اميدواريم دست پر از اين کشور کوچک حاشيه خليج فارس به ايران برگردد.

جدول گروه A

1- الجزيره امارات 7 امتياز

2- الشباب عربستان 6 امتياز

3- الريان قطر 3 امتياز

4- استقلال يک امتياز

فولاد - بنيادکار ازبکستان؛ قرمز پوشان به دنبال 3 امتياز خانگي

فولاد خوزستان در آخرين روز اداري سال 92 مقابل بنيادکار به ميدان رفت و در ثانيه هاي آخر سه امتياز را از دست داد و برد را با مساوي عوض کرد. با اين حال فولاد در ازبکستان هم بسيار برتر از حريف ظاهر شد و تاکنون بهترين نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا از نظر نتيجه گيري بوده است. فولاد که در سالروز جمهوري اسلامي ايران يعني 12 فروردين به ميدان مي رود اميدوار است که با حمايت هواداران خونگرمش سه امتياز خانگي اين بازي را بگيرد و بخت اول صعود از گروهش باشد. شاگردان حسين فرکي که اکنون صدرنشين ليگ برتر ايران هم هستند با انگيزه فراوان مقابل بنيادکار قرار خواهند گرفت. فولاد بعد از اين مسابقه هم ميزبان استقلال در ليگ برتر ايران است و به همين دليل برد در اين بازي مي تواند از نظر روحي هم قرمزپوشان اهوازي را در شرايط مناسب قرار بدهد.

جدول گروه B

1- فولاد ايران 5 امتياز

2- الجيش قطر 5 امتياز

3-بنيادکار ازبکستان 2 امتياز

4- الفتح عربستان 2 امتياز

تراکتورسازي - العين امارات؛ اولين برد 93 تراکتور؟

تراکتورسازي که در ديدار رفت سه بر يک از العين امارات شکست خورده به قصد انتقام گرفتن از حريف و همچنين صعود به صدر جدول در اين بازي به ميدان مي رود. سرخپوشان تبريزي در روز 12 فروردين ميزبان العين هستند و اميدوارند با حمايت هواداران پرشمار و پرشور خود سه امتياز را بگيرند. اوليويرا سرمربي محبوب تراکتورسازي اگر مي خواهد همچنان محبوب بماند بايد در اين بازي پيروز شود و اولين برد سال 93 را به هواداران تراکتورسازي تقديم کند. مساوي و شکست شرايط تيم تراکتورسازي را براي صعود دشوار خواهد کرد.

جدول گروه c

1- العين امارات 6 امتياز

2- لخوياي قطر 4 امتياز

3- تراکتورسازي ايران 4 امتياز

4-الاتحاد عربستان 3 امتياز

الاهلي امارات - سپاهان ؛ زرد پوشان به فکر انتقام

سپاهان در روز 28 اسفند ماه شکست ناباورانه اي را در اصفهان مقابل الاهلي متحمل شد و اکنون وقت انتقام فرا رسيده است و زردپوشان ايراني بايد در امارات در روز 12 فروردين آن شکست را جبران کنند تا همچنان يکي از بخت هاي مسلم صعود از گروه باشند. مساوي هم براي سپاهان خيلي مناسب نيست هرچند از شکست خيلي بهتر است.

جدول گروه D

1- السد قطر 5 امتياز

2- الاهلي امارات 5 امتياز

3- سپاهان 3 امتياز

4- الهلال عربستان 3 امتياز

منبع: ورزش سه