۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
زمستان در ورزقان تمدید شد

برف نیم‌متری در روستاهای ورزقان +تصاویر

برف و کولاک نیم‌متری در یازدهمین روز از فصل بهار تمام راه‌های ارتباطی روستاهای شهرستان ورزقان را بسته و اداره راه و شهرسازی را بامشکل مواجه کرده است.
کد خبر : ۱۷۱۸۵۳
صراط: برف و کولاک نیم‌متری در یازدهمین روز از فصل بهار تمام راه‌های ارتباطی روستاهای شهرستان ورزقان را بسته و اداره راه و شهرسازی را بامشکل مواجه کرده است.

بعد از وقوع زلزله 4.1 ریشتری بعد از ظهر دیروز ورزقان زمینه برای برف بهاری فراهم شده تا ارتفاع برف در این شهرستان به نیم متر برسد تا مردم مجددا تمدید زمستان را لمس کند پرندگانی که خبر آمدن بهار را به این شهرستان آورده بودند غافلگیر برف و کولاک شدند.

امروز در حالی که 11 روز از آغاز فصل بهار می‌گذرد بارش برف در ورزقان در استان آذربایجان‌شرقی را سفیدپوش و هم چنین باعث افت شدید دما شده و مردم که برای استقبال از بهار بخاری‌های خودشان را در منزل جمع کرده بودند مجبور شدند دوباره بخاری‌ها را برپا کنند، دودی که از دودکش‌های پشت بام‌ها بر می‌خیزد، چهره زمستان را در ذهن خاطرنشان می‌کند.

اصغر محمودی رئیس اداره راه و شهرسازی ورزقان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورزقان گفت: تمام راه‌های ارتباطی روستاهای تابعه ورزقان بر اثر بارش برف سنگین بهاری بسته شده اما نیروهای امدادی راه وشهرسازی ورزقان هم اکنون در تلاش‌اند تا در 24 ساعت آینده تمام راه‌های ارتباطی شهرستان را باز کنند.

شهرستان ورزقان با وسعت 2368 کیلومتر مربع (5.2 درصد مساحت استان) در 75 کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال با شهرستان‌های کلیبر و جلفا، از سمت شرق با شهرستان اهر، از سمت غرب با شهرستان مرند و از سمت جنوب با شهرستان‌های هریس، تبریز هم‌مرز است.

طبق آخرین تقسیمات کشوری شهرستان ورزقان دارای دو بخش به نام‌های مرکزی (شامل دهستان‌های ازومدل جنوبی، ازومدل شمالی، بکرآباد و سینا) و خاروانا (شامل دهستان‌های دیزمار مرکزی، جوشین و ارزیل)، دو نقطه شهری به نام‌های ورزقان و خاروانا و 163 آبادی که 142 روستای آن دارای سکنه است.




















منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز