۱۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳

کباب کنجه لاری، غذایی منحصر به فرد+تصاویر

کباب کنجه لاری غذایی منحصر به فرد است که مزه آن همیشه زیر زبان مهمانان و مسافران نوروزی که از لارستان عبور کرده و این کباب را خورده باشند می ماند.
کد خبر : ۱۷۲۰۰۹
صراط: نقطه نقطه ایران عزیزمان دارای تنوع و زیبایی خاصی است، بگونه ای که در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی می توان تنوع شگفت انگیزی را مشاهده کرد و از آن لذت برد.

یکی از چیزهایی که مردم ایران در سفرهای خود نسبت به آن توجه دارند، نوع غذاهایی است که در مناطق گوناگون ایران طبخ می شود و گاهی اوقات به بهانه چشیدن مزه آن غذا، غذای خود را از آن شهر تهیه می کنند.

آن غذایی که نام لارستان را با خود یدک می کشد و دارای طرفداران زیادی از سراسر کشورمان و حتی خارج از کشور است، کباب کنجه لاری است.

به طور معمول مسافرانی که گذرشان به لار بیفتد فرصت لذت بردن از طعم کنجه لاری را از دست نمی دهند.

کباب کنجه لاری، غذایی است که خود لارستانی ها نیز، علاقه خاصی به آن دارند و بمناسبت های مختلف مانند عروسی ها، جشن های خانوادگی، مهمانی ها و صحرا از آن استفاده فراوان می کنند.

کباب کنجه لاری را می توان از چند نوع گوشت از قبیل: گوشت بز،گوسفند، مرغ، گاو و گوساله تهیه کرد.














طرز تهیه کباب کنجه لاری

ابتدا گوشت های تکه تکه شده که هم اندازه هم هستند را هوا می دهیم تا خود را به اصطلاح بگیرند. برای هوا دادن بهتر است گوشت ها را روی پارچه ای پهن کنید و در معرض باد پنکه قرار دهید. آنگاه تکه های گوشت را درون سطلی ریخته و پیازهای ریز شده را به آن اضافه می کنیم. سپس ماست چکیده، نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.

بعد از مخلوط کردن دو تا سه ساعت سطل را که در آن را گذاشته ایم در بیرون از یخچال می گذاریم تا به اصطلاح آب بیندازد. آب انداختن به این معنی است که مقدار کمی آب در اطراف سطل جمع می شود. سپس سطل یا ظرف حاوی کباب را درون یخچال قرار دهید. 24 ساعت بعد کباب شما آماده است می توانید به سیخ بزنید و روی ذغال آن را کباب کنید.

ماست چکیده مخلوط با پیاز به جا مانده نیز بسیار خوشمزه است و معمولاً زمانی که گوشت ها به سیخ زده می شوند از ناخونک خوردن در آمان نمی مانند.

توجه داشته باشید که این طرز پخت برای گوشت قرمز (بز، گوسفند، گوساله) است. اگر از گوشت مرغ استفاده می کنید لازم نیست حتماً 24 ساعت کباب را در یخچال بگذارید چهار پنج ساعت هم در یخچال بماند آماده کباب شدن می شود.

منبع: تسنیم