۱۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶

آخرین وضعیت جاده‌ها و جوی کشور

بارش شدید باران موجب لغزندگی و کندی تردد در محور های برخی استانها شده است.
کد خبر : ۱۷۲۰۱۱

صراط: فرمانده پلیس راههای شمال فارس گفت: به علت بارش شدید باران در جاده های شمالی ، غربی ، نیمه شرقی و جنوبی استان تردد به کندی صورت می گیرد.
سرهنگ سیروسی از رانندگان و مسافران نوروزی خواست با توجه به شلوغ بودن این محورها قوانین را رعایت، و با توجه به کاهش میدان دید با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.
به گفته مدیرکل هواشناسی فارس سامانه بارشی که از دیشب فعالیت خود را در استان آغاز کرده موجب ایجاد ناپایداری به صورت رگبار، باران، وزش شدید باد ، رعد و برق ، تگرگ ، آب گرفتگی معابر عمومی،سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و امکان اختلال در آمد و شد وسـایل نقلیه بویژه در جاده های کوهستانی ، نواحی شمال غربی ، غرب ، مرکز و گذرگاه های ارتباطی به ویژه در مناطق شمالی استان شده است .
جامع، به مسافران هشدار داد از قرار گرفتن در نقاط مرتفع و مستعد به علت رخداد صاعقه پرهیز کنند. وی به دامداران نیز هشدار داد از چرای دام های خود در مسیل ها خودداری کنند.
به گفته کارشناسان هواشناسی فارس این سامانه فردا عصر از استان خارج می شود.
فرماندار شهرستان کوهرنگ نیز گفت: به دلیل بارش برف که در کوهرنگ آغاز شده و لغزندگی جاده ، تردد در گردنه چری و شاه منصوری در دهستان موگویی این شهرستان فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.
آقای زمانپور افزود: رانندگانی که قصد عزیمت به این منطقه را دارند حتما خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات گرمایشی مجهزکنند.
بارش باران از بامداد امروز جاده های استان خوزستان را لغزنده کرده است.
براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان این پدیده به علت ورود سامانه بارش زا از سمت جنوب غرب به استان تا اواخر وقت فردا ادامه دارد.
مدیر اداره کل هواشناسی خوزستان با اشاره باینکه این پدیده با وزش باد شدید و رعد برق در استان همراه است گفت : با توجه به اینکه شدت بارش از بعدازظهر در استان افزایش می یابد احتمال بارش بصورت تگرگ در برخی از نقاط استان می باشد.
آقای دهملایی همچنین نسبت به احتمال آب گرفتگی در شهرهای شمالی و شرقی استان هشدار داد.
هم اکنون بارندگی در اهواز، بستان، مسجد سلیمان ، دزفول ، ماهشهر ،اندیمشک ،آبادان و بیشتر شهرهای شمالی استان در حال باریدن است.
فرمانده پلیس راه خوزستان گفت: بارش باران هم اکنون موجب لغزندگی در تمامی جاده های استان شده است.
سرهنگ قدرتی به رانندگان خودروهای سبک و سنگین که از جاده های تاراز و دهدز ازخوزستان به استان چهارمحال بختیاری تردد می کنند توصیه کرد رانندگی در این جاده ها بعلت احتمال بارش برف تردد تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است و با احتیاط کامل و توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی وحرکت کنند.
وی همچنین از رانندگان خواست به علت بارندگی، توجه کافی به جلو داشته باشند و ضمن رعایت فاصله طولی، با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
فرمانده پلیس راه خوزستان گفت: با وجود لغزندگی سطح جاده ها، تردد در همه جاده های ارتباطی استان جریان دارد.
فرمانده پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به علت بارش باران در جاده های استان تردد به کندی صورت می گیرد.
سرهنگ سیاهپور از رانندگان و مسافران نوروزی خواست با توجه به شلوغ بودن این محورها قوانین را رعایت ، و با توجه به کاهش میدان دید با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.
به گفته کارشناس هواشناسی سامانه بارشی که از دیشب فعالیت خود را در استان آغاز کرده موجب ایجاد ناپایداری به صورت رگبار ، باران ، وزش شدید باد ، رعد و برق ، تگرگ ، آب گرفتگی معابر عمومی،سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و امکان اختلال در آمد و شد وسـایل نقلیه بویژه در جاده های کوهستانی استان شده است .
بهرمند به مسافران هشدار داد از قرار گرفتن در نقاط مرتفع و مستعد به علت رخداد صاعقه پرهیز کنند.
به گفته کارشناس هواشناسی استان این سامانه پنج شنبه از استان خارج می شود.

ترافیک نیمه‌سنگین در آزادراه کرج - قزوین/ بارش باران در خوزستان
رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا از ترافیک نیمه‌سنگین در آزادراه کرج - قزوین خبر داد.
سرهنگ حمیدی، رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا در تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده های کشور گفت: برابر آخرین اخبار دریافتی ترافیک در ابتدای جاده کرج - چالوس از تونل کندوان به کرج و باند شمالی آزادراه کرج - قزوین از پل حصارک تا پل کردان نیمه سنگین است.
وی افزود: همچنین در خراسان شمالی جاده بجنورد به اسفراین، خوزستان جاده های دزفول - اندیمشک، شوش - اندیمشک، شوشتر - اندیمشک، بهبهان - زیدون، قم جاده های قم به سلفچگان و و قم به کاشان و در آزادراه تهران به قم ترافیک نیمه سنگین است.
حمیدی گفت: در استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان و اصفهان بارش پراکنده باران گزارش شده است.
وی تأکید کرد: سایر محورهای مواصلاتی از جوی آرام و ترافیکی عادی و روان برخوردار هستند.

ترافیک جاده های قزوین - رشت و قزوین - تهران سنگین است
رئیس پلیس‌راه استان قزوین از ترافیک سنگین در سیزدهمین روز از فروردین‌ماه در جاده های قزوین ـ تهران و قزوین ‌ـ‌ رشت خبر داد.
سیدمظفر حسینی در خصوص وضعیت ترافیکی جاده های استان قزوین به فارس گفت: هم‌اکنون در سیزدهمین روز از فروردین ماه سال 93 وضعیت ترافیکی راه‌های استان قزوین سنگین گزارش شده است.
وی بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی سفرهای نوروزی و قرار گرفتن در آخرین روزهای تعطیلات نوروزی، در جاده های قزوین ـ تهران، قزوین ـ رشت و همچنین قزوین ـ زنجان و بالعکس ترافیک سنگین گزارش شده است.
رئیس پلیس‌راه استان قزوین ادامه داد: از مسافران نوروزی می‌خواهیم در زمان بازگشت به مبدا از عجله و شتابزدگی پرهیز و از سرعت و سبقت بی‌مورد و غیرمجاز خودداری کنند.
حسینی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی، از اواخر امروز با ورود جو ناپایدار به استان قزوین، شاهد آغاز دوباره بارش‌ها و به خصوص در جاده های کوهستانی به صورت برف هستیم لذا مسافران نوروزی بازگشت خود را به دقایق آخر موکول نکنند.

ترافیک سنگین در اکثر جاده ها به سمت تهران و شهرهای بزرگ
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در حال حاضر، اکثر جاده ها به سمت تهران و شهرهای بزرگ دارای ترافیک سنگین و نیمه سنگین است. باند شمالی آزادراه قزوین تهران دارای ترافیک بسیار سنگین است. رانندگان در مسیر برگشت، احتیاط کنند و به حقوق همدیگر احترام بگذارند
به گزارش نسیم آنلاین، سردار حسین رحیمی در بخش خبری ساعت 14 شبکه اول سیما با بیان اینکه در روزهای گذشته میزان وقوع تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر بوده است، تأکید کرد: مسافران برای بازگشت، زمان سفر خود را مدیریت کنند و بازگشت خود را به ساعت و روزهای آخر تعطیلات موکول نکنند؛‌همچنین از سرعت و سبقت غیرمجاز و رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی پرهیز کنند.

ترافیک روان در جاده های مازندران حاکم است
فرمانده پلیس راه مازندران، وضعیت ترافیک در جاده های درون و برون شهرهای استان را روان اعلام کرد.
سرهنگ جعفر محمدنژاد به تسنیم گفت: بر اساس گزارشات دریافتی از مرکز اطلاعات راه های مازندران، ترافیک در جاده ساری - قائم شهر و قائم شهر - ساری روان گزارش شده است.
وی افزود: وضعیت تردد در جاده بابل - آمل و آمل - بابل، بابل - قائم شهر و قائم شهر - سوادکوه روان است.
فرمانده پلیس راه مازندران گفت: وضعیت تردد در جاده چالوس - کرج روان و کرج - چالوس نیز روان گزارش شده است.
وی بیان کرد: تردد در جاده سوادکوه از قائم شهر تا فیروزکوه نیز روان و عادی و وضعیت هوای مناطق استان آفتابی و صاف است.
فرمانده پلیس راه مازندران گفت: در روزهای 13 تا 15 فروردین 93 عبور انواع خودروها از ساعت 15 ظهر تا یک بامداد روز بعد از مرزن آباد به سمت کرج یک طرفه خواهد بود.
محمدنژاد گفت: تردد انواع خودروها در جاده هراز طی روزهای 14 و 15 فروردین از ساعت 15 عصر تا یک بامداد روز بعد از آب اسک تا رودهن یک طرفه خواهد بود.
فرمانده پلیس راه مازندران افزود: در روزهای 11 تا 16 فروردین نیز تردد انواع تریلر به استثنای مواد سوختی و فاسدشدنی از جاده فیروزکوه ممنوع است.

تردد در جاده خلخال - اسالم فقط با زنجیر چرخ
برابر اعلام پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اردبیل تردد در جاده خلخال - اسالم فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، بدنبال بارش چند روزه برف در استان اردبیل و بروز اختلال در رفت و آمد خودروها، هم اکنون در اکثر جاده های استان اردبیل شاهد ترافیکی روان و عادی هستیم؛ ولی همچنان در جاده خلخال- اسالم کولاک و یخبندان در جاده ها وجود داشته و تردد خودروها در این محور فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اردبیل در اطلاعیه ای از رانندگان و مسافران نوروزی خواست: با در نظر گرفتن روز طبیعت و حجم زیاد بازگشت مسافران و سپری شدن ایام پایانی تعطیلات نوروز،حتماً به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پایبند بوده و با صبرو حوصله رانندگی نمایند و در صورت تردد در جاده های کوهستانی و برفگیر تجهیزات ایمنی و زمستانی خصوصاً زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

جاده تهم - چورزق و زنجان - میانه از ساعت 19 امروز یک طرفه می‌شود
جانشین رییس پلیس راه زنجان از یک طرفه شدن مسیر بازگشت تهم - چورزق و زنجان - میانه از ساعت 19 امروز 13 فروردین خبرداد.
سرهنگ اصغر شیرمحمدی با اشاره به اینکه با توجه به حجم سفرهای برگشتی از تفرجگاه‌های استان که عمدتا در جاده تهم-چورزق و زنجان-میانه است قوانین ویژه در ساعات انتهای روز 13 فرودین اعمال خواهد شد  به مهر گفت: از تردد هر گونه موتورسیکلت و همچنین ماشین‌های سنگین باری جلوگیری خواهد شد.
وی ادامه داد: ترافیک سنگینی در تمام جاده های ارتباطی این استان جریان دارد.
سرهنگ شیرمحمدی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تردد هرگونه موتورسیکلت امروز در راه های ارتباطی خارج از شهر این استان ممنوع است. برای جلوگیری از ایجاد ترافیک سنگین در راه های ارتباطی این استان، محدودیت ترافیکی در نظر گرفته شده است.
سرهنگ رشتیانی گفت: از ساعت 19 امروز مسیرهای تهم - چورزق و زنجان -میانه یک طرفه شده و فقط مسیر بازگشت به سمت شهر زنجان باز خواهد بود.


تردد در جاده‌های سمنان روان است
فرمانده انتظامی استان سمنان به تسنیم گفت: وضعیت تردد خودرو در همه جاده‌های استان سمنان روان گزارش شده است.
سردار محمدرضا میرزائی افزود: خودروهای عبوری در جاده های استان سمنان امروز ترافیکی آرام را تجربه می‌کنند.
وی با اشاره به فرا رسیدن سیزدهم فروردین و روز طبیعت و تردد بالای شهروندان استان سمنان برای استفاده از طبیعت زیبای نوروزی عنوان کرد: هم‌اکنون در جاده‌های استان سمنان تردد به آرامی صورت می‌گیرد.
فرمانده انتظامی استان سمنان بیان کرد: به جز جاده سمنان به شهمیرزاد که این جاده کمی شلوغ است و این مهم به دلیل علاقه زیاد حضور مردم در این منطقه خوش آب و هوا است، ترافیک در دیگر جاده های استان سمنان روان است.


ترافیک سنگین در خروجی جاده های شیراز
فرمانده پلیس راه شمال استان فارس به تسنیم گفت: در خروجی جاده های شیراز ترافیک سنگین است.
سرهنگ کسری سیروسی افزود: در همه خروجی‌های جاده های شیراز ترافیک سنگین وجود دارد و به سبب بارش باران جاده ها لغزنده و خطرناک است بنابراین رانندگان باید با احتیاط رانندگی کنند.
وی از مسافران خواست با سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی ، رانندگی کرده و از عجله و شتاب به شدت بپرهیزند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز