۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
در دعوای کفاشیان، پروین و دایی

دو میلیارد تومان بیت‌المال به جیب چه کسی می‌رود؟

دو میلیارد تومان از بیت المال به فدراسیون پرداخت شده تا به پرسپولیس برسد. در این بین کفاشیان، پروین و دایی هر روز بر سر تکلیف این پول مصاحبه می‌کنند.
کد خبر : ۱۷۲۳۸۶
گروه ورزشی صراط - ماجرای 2 میلیارد تومان پولی که قرار است به بازیکنان پرسپولیس تعلق بگیرد، هر روز پیچیده تر می شود.

به گزارش گروه ورزشی صراط، ابتدای سال جاری اعلام شد که وزارت ورزش 2 میلیارد تومان پول را برای باشگاه پرسپولیس کنار گذاشته و به فدراسیون فوتبال داده است. اما فدراسیون با وجود گذشت 17 روز از فروردین ماه هنوز مبلغ مذکور را به باشگاه پرسپولیس منتقل نکرده است.

در این بین، آتش جنگ میان علی کفاشیان، علی پروین و علی دایی بر سر نحوه توزیع این 2 میلیارد تومان هر روز شعله ورتر می شود.

علی دایی روز گذشته مدعی سه شرط وزارت ورزش برای پرداخت پول به پرسپولیسی ها شد و گفت که "امروز متوجه شدم متأسفانه وزارت ورزش در نامه‌ای محرمانه سه شرط برای پرداخت این پول گذاشته است؛ اولین شرط این است که تا بیش از 50 درصد به کسی پول ندهد. شرط دوم اینکه به کادر فنی و عوامل اجرایی پولی ندهند مثل اینکه کادر فنی از کره دیگری آمده است سوم اینکه شرط آخر خنده دار است و گفته‌اند تا می‌شود تخفیف بگیرند مثل اینکه آمده‌ایم خرید کنیم."

شرط دومی که دایی آن را عنوان کرده، به نظر مهم تر از دو شرط دیگر می رسد چراکه بر اساس گفته های دایی، فدراسیون و وزارت ورزش تلاش دارند تا ریالی از 2 میلیارد تومان مذکور به کادر فنی از جمله شخص علی دایی تعلق نگیرد.

اظهارات دایی واکنش کفاشیان را به همراه داشت. به طوری که او شروط وزارت ورزش را از اساس تکذیب کرد اما گفت که " طبق قانون، وزارت ورزش و جوانان هیچ مبلغی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نمی تواند بدهد و این پول متعلق به فدراسیون است و باید با روشن شدن میزان دقیق دریافت بازیکنان و کادر فنی پرداخت شود و اینطور نباشد که بازیکنی پنجاه درصد گرفته باشد و یک بازیکن بیست درصد و یا کادر فنی اکثر مبلغ خود را دریافت کرده باشد. البته بازیکنان پرسپولیس در فصل جدید از بازیکنان اغلب باشگاه های لیگ برتر دریافتی بیشتری داشته اند."

در این میان علی پروین که خود را در نقش مدیرعامل پرسپولیس مسئول اصلی دریافت پول و توزیع آن می داند نیز وارد گود شد و با واکنشی تند به اظهارات کفاشیان گفت: "من از حرف‌های او تعجب می‌کنم البته کفاشیان را مجبور کرده‌اند که این حرف را بزند اگر او به قرآن قسم خورد که این حرف را نزده و این مسئله نبود، آن را قبول دارم."

به گفته او، "اگر آقای کفاشیان راست می‌گوید همین الان 2 میلیارد تومان پرسپولیس را بدهد، چرا آن را نگه داشته، او باید به هواداران پرسپولیس راست بگوید."

این در حالی است که مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان هم صحبت های دایی درباره نامه محرمانه وزارت ورزش را رد کرده است.

اظهارات او واکنش دوباره دایی را نیز به همراه داشت. دایی گفته است: "متاسفم که این صحبت‌ها مطرح می‌شود. من الان پاسخ وزارت ورزش را می‌دهم نه ناظمی را. نامه‌ای مبنی بر اینکه 2 میلیارد پول وزارت ورزش به باشگاه پرسپولیس باید چگونه پرداخت شود به کفاشیان داده شده و این پول هم به حساب فدراسیون رفته است نه باشگاه. ضمن اینکه هیئت مدیره‌ای در کار نبوده که بخواهد در مورد این پول تصمیم‌گیری کند."

در این بین، تلاش هیات مدیره پرسپولیس، کادر فنی این باشگاه و فدراسیون فوتبال برای در اختیار گرفتن 2 میلیارد تومان از بیت المال همچنان ادامه دارد اما معلوم نیست این پول به جیب چه کسی خواهد رفت.

از طرفی پروین به عنوان مدیرعامل خود را محق تصمیم گیری درباره پول می داند. دایی هم به شروطی از جمله کنار گذاشته شدن کادر فنی از دریافت پول معترض است و کفاشیان هم قبل از آنکه پرسپولیس را مالک پول بشناسد، پول متعلق به فدراسیون می داند و برای پرداخت آن به قرمزها، شرط ارائه جزییات قراردادهای بازیکنان را مطرح کرده است. شرطی که پرسپولیس هم توجهی به آن ندارد چراکه به نظر می رسد عدم هماهنگی احتمالی مبلغ قراردادهای بازیکنان با رقم واقعی توافق شده، ممکن است باعث بروز مشکلاتی میان آنها و فدراسیون شود.

با این توصیفات، پول مذکور ابتدا به جیب چه کسی خواهد رفت؟ کفاشیان، پروین، دایی یا...؟

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز