۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳

جلسه لاریجانی با دو وزیر درباره ستاره‌دار ها

در پی اعلام موافقت وزارت علوم با بازگشت 125 تن از دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه برخی نمایندگان خواستار پرونده این دانشجویان شدند .
کد خبر : ۱۷۲۵۵۲
صراط: رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه وزیر اطلاعات و وزیر علوم با لاریجانی در خصوص دانشجویان ستاره دار گفت: فرجی دانا به تعهداتی که به کمیسیون اصل نود داده بود عمل کرده و اجازه داد نمایندگان به پرونده دانشجویان ستاره دار دسترسی پیدا کنند.


محمدعلی پور مختار گفت: وزیر علوم به تعهداتی که به کمیسیون اصل نود داده بود عمل کرده و تعدادی از نمایندگان توانستند به وزارت علوم رفته و پرونده دانشجویان ستاره دار را ببینند.

نماینده مردم کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:مقررشد برمبنای اطلاعاتی که به دست نمایندگان و ریاست مجلس رسیده، وزارت علوم در  زمینه دانشجویان ستاره دار با وزارت اطلاعات همکاری کرده و در پرونده این افراد تجدید نظر کند.

وی ادامه داد: ریاست مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه با فرجی دانا و علوی جلسه داشته است.

 در پی اعلام موافقت وزارت علوم با بازگشت 125 تن از دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه برخی نمایندگان از جمله زهره طبیب‌زاده، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نمایندگان تهران و جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خواستار پرونده این دانشجویان شدند که در نخستین جلسات چند نمونه از پرونده‌ها تحویل نمایندگان مجلس شد، اما در جلسات بعد رئیس هیئت عالی گزینش اعلام کرد که به دلیل مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی نمی‌تواند پرونده‌ها را در اختیار نمایندگان قرار دهد، لذا نمایندگان به دلیل ممانعت از اعمال حق نظارت وکلای ملت از رضا فرجی‌دانا وزیر علوم به کمیسیون اصل 90 شکایت کردند.

منبع: مهر