۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵

اعزام نیروهای ویژه امنیتی به اوکراین

وزیر کشور موقت اوکراین از اعزام نیروهای ویژه امنیتی مضاعف به شرق و جنوب این کشور برای کنترل و جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع خبر داد، در حالی‌که تظاهرات مردم طرفدار روسیه در این مناطق همچنان ادامه دارد.
کد خبر : ۱۷۲۶۸۶
صراط: به گزارش خبرگزاری «ایتارتاس»، "آرسن آواکوف" که از سوی پارلمان اعلای اوکراین به سمت وزیر کشور منصوب شده، اعلام کرد که نیروهای ویژه امنیتی بیشتری به مناطق جنوبی و شرق اوکراین اعزام شده است.

وی گفت: این نیروهای امنیتی آمادگی کامل برای حل و فصل مشکلات عملیاتی بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های ظریف محلی را دارند. من از همه کسانی که دنبال دردسر می‌گردند، می‌خواهم تا انتقاد و تمایلات تند را کنار گذاشته و با نیروهای پلیس برای ثبات اوضاع در منطقه همکاری کنند.

وزیر کشور موقت اوکراین افزود: در حال حاضر اوضاع در شهر خارکوف پیچیده، ولی تحت کنترل است و ما در تلاش هستیم تا از تشدید وخامت اوضاع در این شهر جلوگیری کنیم.

در خبر دیگری از وضعیت در شرق اوکراین، در نتیجه درگیری بین طرفداران فدراتیوه شدن و طرفداران نظریه استقلال اوکراین در شهر «نیکولایف»، دو نفر زخمی شدند.

بر اساس اطلاعات رسیده، تظاهرات کنندگان طرفدار روسیه از اجرای درخواست طرفداران مقامات کنونی اوکراین برای جمع کردن چادرها و موانع ایجاد شده در میدان نزدیک ساختمان فرمانداری نیکولایف خودداری کرده و همین مسئله باعث بروز درگیری بین دو طرف شد.

تظاهرات هزاران نفر از مردم طرفدار روسیه روز دوشنبه نیز در شهرهای دونتسک، خارکوف، نیکولایف و لوگانسک ادامه داشت. مردم روس زبان این مناطق خواستار برگزاری همه پرسی برای تعیین وضعیت این مناطق و بررسی امکان پیوستن آنها به ترکیب فدراسیون روسیه هستند.

منبع: فارس