۰۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۷
زورگیری آشکار آژانس های هواپیمایی در ايام نوروز

بلیط یکسره کیش، گرانتر از بلیط دوسره دبي!

بلیط قطار و هواپیما مثل هر سال نایاب شده و به دغدغه بسیاری از مسافرین نوروزی تبدیل شده است. از بحث پر رانت و ارتباطی فروش بلیط قطار که بگذری، این روزها بازار فروش بلیط هواپیماها به یکی از مهمترین مسایل لاینحل مسافرین تبدیل شده است.
کد خبر : ۱۷۲۷۶
"صراط" - با نزدیک شدن ایام عید و داغ شدن بحث سفرهای نوروزی مثل همیشه مشکل حمل و نقل مسافران از داغترین موضوعات روز به شمار می رود، به نحوی که این روزها قیمت بلیط هواپیماها برای سفرهای نوروزی به اعداد نجومی غیرقابل باوری رسیده است.
به گزارش صراط نيوز، با افزایش روزافزون تقاضا برای سفرهای نوروزی، بلیط قطار و هواپیما مثل هر سال نایاب شده و به دغدغه بسیاری از مسافرین نوروزی تبدیل شده است. از بحث پر رانت و ارتباطی فروش بلیط قطار که بگذری، این روزها بازار فروش بلیط هواپیماها به یکی از مهمترین مسایل لاینحل مسافرین تبدیل شده است. بر همین اساس بسیاری از آژانس های مسافرتی که اقدام به برگزاری تور و فروش بلیط های نوروزی می نمایند از ماه ها قبل به چارتر کردن پروازها به اماکن مسافرتی کشور دست زده اند تا در آستانه سال نو با فروش چند برابر بلیط ها به مسافرین پول هنگفتی به جیب بزنند!
این در حالی است که پروازهای غیرچارتری شرکت های هواپیمایی چون تعداد محدودی از پروازها را در برمی گیرد، به سرعت پس از اعلام فروش بلیط، کل بلیط هایشان به فروش می رود و بسیاری از مسافرین مجبورند با قیمت های کذایی اقدام به خرید بلیطهای چارتری کنند!
به عنوان مثال در حالی که بلیط مصوب کیش 89500 تومان می باشد، این روزها آزانس های هواپیمایی چارتر كننده پروازهای تهران - کیش هر بلیط را با مبلغ 330000 تومان(بيش از 3/5 برابر) به فروش می رسانند!! این در حالی است که این شرکت ها بلیط های چارتر را به هیچ وجه ملغی نمی کنند و هر بلیط پس از فروش به هیچ وجه مسترد نمی شود.
نکته جالب توجه اینجاست که قیمت بلیط رفت و برگشت هواپیمایی ماهان برای سفر به دوبی 270000 تومان و قیمت بلیط رفت و برگشت دبی با پرواز هواپیمایی امارات 365000 تومان می باشد!
یا به عنوان مثال قیمت بلیط های تهران - مشهد به صورت مصوب 66100 تومان است ، آژانس های چارترکننده هر بلیط را بین 110000 تا 130000 تومان به فروش می رسانند!
این در حالی است که بسیاری از هواپیماهای موجود در ایران از حداقل استاندارد برخوردارند، اما در فصل پر رونق خود هیچ گونه احترامی به مسافران و هموطنانی که در طول دوران بی رونقشان بازار هواپیمایی ایران را گرم نگه می دارند قائل نمی شوند.
حال باید این سوال را از مسئولین امر مطرح کرد که آیا واقعا هیچ نظارتی بر کار آژانس ها و ایرلاین های هواپیمایی که باید امین و کارگزار مردم برای سفر باشند وجود ندارد که این مراکز با چنین عملکردی طعم خوش سفر را به کام هموطنانمان تلخ و مردم را به نظام بدبین نمایند؟!
نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۴ - ۰۲ اسفند ۱۳۸۹
۸
۶
چه عجب ، صراط امروز چیزی زدی؟ خب به سپاه بگو نظارت کنه مگه چی میشه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۸۹
۴
۳
همه جا که این طوری نیست با دقت بیشتری بزنید ( مثلا ذکر مخفف دفاتر مورد بررسی شما )تا با ابهام گویی اذهان مردم را نسبت به همه بدبین نکنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۸۹
۲
۱
صراط عزیز من کارمند آژانس هواپیمائی و بسیجی هستم
خبری که زدید از لحاظ کاملا فنی توضیحاتی داره و متاسفانه استدلال شما مبنی بر سود و زورگیری!! آژانسها چندان صحت نداره. چراکه بلیط هواپیما اوراق بهاداره و قابل احتکار نیست و آژانسها از همین قیمت گران هم همان سود عادی و بعضا خیلی کمتر عایدشون میشه.
چنانچه مایلید توضیحات فنی تر رو بدونید لطفا با میل بنده تماس بگیرید تا دلایل رو عرض کنم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۸۹
۳
۱
به این نمیگویند زورگیری میگویند بی عرضگی وزارت اقتصاد
موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۵ - ۰۲ اسفند ۱۳۸۹
۳
۰
دست مریزاد صراط دست روی چیز خوبی گذاشته اید امثال اینجور چیزا زیاده ریشه اش را بیابید دست کثیف نوکران صهیونیسم در کار است
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۲ - ۰۳ اسفند ۱۳۸۹
۲
۰
با سلام به نظر در محاسبات اشباه کردین!!
یاد آوری می کنم قیمت مصوب بلیط کیش به صورت دوطرفه مبلغ 179000(89500*2) می باشد و هزینه هتل در این ایام برای هر شب حدود 70هزار تومان است که در ایام غیر پیک این رقم حدود 60هزارتومان است. بنابراین برای 2 شب اقامت میشود210+179 ومجموعا سه شب اقامت درکیش برابر 389 هزار تومان می شود. و برای دوشب میشود319 هزار تومان . و شما هزینه یک طرفه بلیط را فقط محاسبه کردین(نسبت اشتباه)!!
دوما سیاست فروش کشورهای خارجی با ما متفاوت است.یعنی قیمت بلیط بخش تورمسافرت خارجی در کشورهای عربی یا اروپایی با نرخ پایین تراز بلیط سفرهای داخلی فروخته و ارزانتر می شود و از این طریق توریسم خارجی جذب می کنند اما در کشور ما به خاطر ضعف در ناوگان هوایی برعکس است.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز