۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴

استقلال زیر چرخ های تراکتور له شد

استقلال با پذيرفتن شکست سه بر يک برابر تراکتورسازي از رسيدن به سهميه ليگ قهرمانان آسيا بازماند.
کد خبر : ۱۷۳۱۴۷
صراط: ديدار استقلال و تراکتورسازي با برتري سه بر يک تراکتورسازان به پايان رسيد. گل هاي اين ديدار را براي تراکتورسازي فرشاد احمدزاده، محمد نصرتي و کريم انصاري فرد در دقايق 30، 52 و 74 و براي استقلال عمران زاده در دقيقه 43 به ثمر رساندند.

آبي پوشان از فصل 85-86 که با چهارم شدن از آسيايي شدن باز ماندند، همواره در رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا حضور داشته اند. به اين ترتيب اين تيم بعد از شش دوره حضور متوالي در ليگ قهرمانان آسيا از دوره بعدي اين رقابت ها بازماند.

گزارش نيمه اول:

در نيمه نخست اين ديدار با توجه به استرس دو تيم و فشار بالايي که بازيکنان دو تيم تحمل مي کردند، بازي چندان با کيفيتي از آب در نيامد و بيشتر بازي در ميانه هاي ميدان سپري شد. با اينحال جدي ترين فرصت تراکتورسازان در دقيقه 14 با شوت سنگين مهدي کياني به دست آمد. او با ضربه اي محکم از پشت محوطه جريمه استقلال تلاش کرد تيمش را به گل برساند اما ضربه او با اختلافي اندک راهي اوت شد.

پس از اين فرصت آبي پوشان بيشتر تلاش داشتند تا با پاس هاي عمقي به برهاني، او را صاحب فرصت کنند اما دفاع تراکتورسازي با هماهنگي خاص خودش مانع از تک به تک شدن اين بازيکن با حامد لک شد و برهاني در اکثر مواقع با قرار گرفتن در آفسايد از تک به تک شدن با دروازه بان باز مي ماند.

بهترين فرصت آبي پوشان را در نيمه نخست محمد قاضي از دست داد. او در دقيقه 27 درحالي در داخل محوطه جريمه تراکتورسازي صاحب توپ شد که مي توانست براحتي دروازه مهمان را باز کند اما ضربه ضعيف او راهي اوت شد.

در دقيقه 30 اين ديدار گل نخست بازي به ثمر رسيد. تراکتورسازان که پشت محوطه جريمه استقلال صاحب يک ضربه کاشته بودند توسط علي کريمي با يک پاس بغل، احمدزاده را صاحب توپ کردند و اين بازيکن با يک بغل پاي فني توپ را به گل تبديل کرد تا حساب کار يک بر صفر به سود تراکتورسازي شود.

بعد از اين گل آبي پوشان در دقيقه 32 مي توانستند کار را به تساوي بکشانند اما شوت محکم توني را حامد لک با واکنشي ديدني بر کرنر فرستاد.

در دقايق پاياني و در دقيقه 43 اين ديدار و درحالي که به نظر مي رسيد اين نيمه با برتري تراکتورسازي به پايان برسد، ارسال يک کرنر از سوي آبي پوشان معادلات را بهم زد و اشتباه عجيب مدافعان ترکاتورسازي اين فرصت را به عمران زاده داد تا با يک ضربه ساده استقلال را به گل تساوي برساند.

گزارش نيمه دوم:

با آغاز نيمه دوم بازي را آبي پوشان بهتر آغاز کردند اما در يک ضد حمله که کريم انصاري فرد در حال تک به تک شدن با رحمتي بود توسط صادقي سرنگون شد تا داور يک ضربه آزاد به سود تراکتورسازان اعلام کند. اين ضربه را در دقيقه 53 محمد نصرتي به شکلي ديدني وارد دروازه کرد تا حساب کار دو بر يک به سود تراکتورسازي شود.



در ادامه حملات گسترده اما احساسي آبي پوشان شدت زيادي داشت و هوشمندي تراکتورسازان مانع از فروپاشي دروازه آنها شد تا آنکه اشتباه عمران زاده در دقيقه 68 مي رفت کار دست استقلالي ها بدهد. شوت سنگين ابراهيم زاده تازه به ميدان آمده با واکنش ديدني رحمتي پس از برخورد به تيرک دروازه به کرنر رفت تا حساب کار همچنان دو بر يک به سود تراکتورسازي باقي بماند.

در ادامه باز هم خطا از سوي اميرحسين صادقي منجر به گل شد. اينبار اين بازيکن، کريم انصاري فرد را در محوطه جريمه تيمش سرنگون کرد تا همين بازيکن در دقيقه 74 از روي نقطه پنالتي تير خلاص را به آبي پوشان بزند و نتيجه اين ديدار سه بر يک به سود تراکتورسازي شود.

کارت زرد: سعيد دقيقي و مهدي کياني از تراکتورسازي و اميرحسين صادقي و هاشم بيگ زاده از استقلال.

ترکيب استقلال: سيدمهدي رحمتي، خسرو حيدري، جي‌لويد ساموئل، حنيف عمران‌زاده، اميرحسين صادقي، هاشم بيگ‌زاده، علي واحدي‌نيکبخت ( محمد مهدي نظري 57- ايمان باصفا 85)، توني‌ کارواليو، محمد قاضي، آرش برهاني و پژمان نوري.

ترکيب تراکتورسازي: حامد لک، مرتضي اسدي ، محمد نصرتي ، حبيب گرداني ، ميلاد فخر الديني ، مهدي کياني ، مهدي کريميان ، علي کريمي ، سعيد دقيقي (منصور ابراهيم زاده 63) ، کريم انصاري فرد و فرشاد احمدزاده.