۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
تصمیم تازه رژیم صهیونیستی

آموزش ارتش اسرائیل برای جنگ تونل‌ها

ارتش اسرائیل بر این باور است که عرصه آینده نبردهای نیروهای نظامی‌اش با دشمنان اسرائیل تونل‌ها خواهند بود. به ویژه که در این اواخر ارتش اسرائیل تونل‌هایی در جنوب این رژیم و هم مرز با نوار غزه کشف کرده است.
کد خبر : ۱۷۳۱۹۵
صراط: در حالی‌که گزارش‌های اسرائیلی تاکید می‌کند، واشنگتن فشار بر تل‌آویو جهت آزادسازی چهارمین گروه از اسرای فلسطینی را در قبال ادامه روند مذاکرات افزایش داده، تل‌آویو تلاش می‌کند از این تعهدات سر باز زند.

مذاکرات سازش هفته گذشته، پس از اعلام اسرائیل مبنی بر ساخت 700 واحد مسکونی در جنوب شرقی قدس، شاهد بحران شدیدی شد و هیأت فلسطینی تهدید به ترک مذاکرات و روی آوردن به مجامع بین‌المللی به خاطر نقض تعهدات اسرائیل کرد.

در این راستا کنست اسرائیل در نشستی به بررسی جدیدترین تحولات مذاکرات سازش کرد که در جریان آن اسحاق هرتزوک، رئیس حزب معارض «کار» خواستار کناره‌گیری «زیپی لیونی» و «یائیر لبید» از کابینه این رژیم و برگزاری انتخابات پیش از موعد شد. پیشتر «آویگدور لیبرمن» خواستار برگزاری پیش از موعد انتخابات شده بود.

نظامیان اسرائیلی به زودی نبرد در تونل‌ها را آموزش می‌بینند، این تصمیمی است که به تازگی ارتش رژیم صهیونیستی گرفته و مقرر کرده، تاسیسات و تونل‌های ویژه‌ای در زیر زمین ایجاد و نیروهای خود را در آنجا برای جنگ‌های آینده آموزش دهد.

این برنامه قرار است، تا آخر سال جاری میلادی در ارتش اسرائیل به اجرا گذاشته شود. چراکه ارتش اسرائیل بر این باور است که عرصه آینده نبردهای نیروهای نظامی‌اش با دشمنان اسرائیل تونل‌ها خواهند بود. به ویژه که در این اواخر ارتش اسرائیل تونل‌هایی در جنوب این رژیم و هم مرز با نوار غزه کشف کرده است.

بانک مرکزی اسرائیل از کاهش رشد اقتصادی در این رژیم طی 2 سال آینده میلادی خبر داد. در این ارتباط بانک مرکزی اسرائیل ضمن دادن هشدار به کابینه رژیم صهیونیستی از تشدید اوضاع اقتصادی در این رژیم خواستار افزایش مالیات و بودجه کابینه رژیم صهیونیستی تا سال 2015 میلادی شد.

بانک مرکزی اسرائیل پیش بینی کرد که طی این سال‌ها باید شاهد رشد فقر در اسرائیل باشیم.

توزیع اراضی مسکونی رایگان میان یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی، در این ارتباط مطبوعات چاپ سرزمین‌های افشا کردند که کابینه اسرائیل مقرر کرده که به هزاران خانواده یهودی ساکن شهرها و شهرک‌های منطقه «الجلیل» اراضی مسکونی رایگان ارائه دهد تا از آنها برای اغراض ساخت و ساز و سکونت استفاده کنند. قرار است این طرح از اواخر ماه جاری میلادی به اجرا گذاشته شود.

نیمی از صادرات اسرائیل در دست تنها 10 صادر کننده بزرگ این رژیم است. این عنوان گزارش منتشره از سوی مرکز صادرات اسرائیل است که تاکید می‌کند، سرمایه‌داران بزرگ اسرائیلی روز به روز سلطه خود بر صادرات اسرائیل را افزایش می‌دهند، به گونه‌ای که هم اکنون 50 درصد صادرات این رژیم در دست 10 سرمایه دار بزرگ اسرائیلی است.

سرانجام پس از گذشت 6 ماه از مرگ خاخام «عوادیا یوسف»، رهبر روحی و معنوی حزب افراط گرا و تندرو «شاس»، خاخام «شالوم کوهن» به عنوان رهبر جدید این حزب انتخاب شد. برخی تحلیلگران اسرائیلی بر این باورند که «آریه درعی»، رهبر سیاسی حزب شاس در پس این انتخاب قرار دارد، چون شالوم کوهن برخلاف عوادیا یوسف از معروفیت چندانی در میان اسرائیلی‌ها به طور عام و اسرائیلی‌های تندرو و طرفداران حزب شاس برخوردار نیست.

این تحلیلگران می‌گویند که از این پس حزب شاس کمتر اسرائیلی و بیشتر مذهبی خواهد شد. کوهن به شدت مخالف به سربازی رفتن اسرائیلی‌های بنیادگرا است.

نظرات بینندگان
متوسلیان
|
-
|
۱۱:۴۷ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
۱۸
۳
خوب است دولت محترم نیز مسولان سایت رفاهی را نیز آموزش دهد!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
۲۶
۹
فقط حزب الله
نفرین به وهابیون غزه و صهیونیستهای کثیف دشمنان ایران زمین و تشیع