۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴

علی کریمی در مستند حجازی

علی کریمی که در زمان بازگشایی پرتال شخصی ناصر حجازی به‌عنوان اولین فرد پیام تبریک پرمحتوایی ارسال کرد.
کد خبر : ۱۷۳۵۰۳
صراط:  روزنامه آرمان در ستون شنیده‌های امروز دوشنبه خود نوشت:

عارف از شمخانی عیادت کرد

شنیده شد که رئیس بنیاد امید ایرانیان از دبیر شورای‌عالی امنیت ملی که به‌دلیل عارضه قلبی بستری شده است، عیادت کرد. محمدرضا عارف عصر یکشنبه از علی شمخانی عیادت و برای وی آرزوی بهبود و تداوم خدمت در دولت تدبیر و امید کرد. شمخانی طی روزهای گذشته به‌دلیل ضایعه قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران به صورت اورژانس تحت‌عمل جراحی پیوند عروق قرار گرفت.

شایق هم به شهرداری رفت

شنیده شد که عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به‌عنوان معاون اجتماعی و فرهنگی یکی از مناطق شهرداری تهران منصوب می‌شود. تسنیم نوشت؛ عشرت شایق، نماینده مجلس در دوره هفتم با حکم وحید نوروزی شهردار منطقه 18 تهران به عنوان معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 18 منصوب می‌شود. قرار است مراسم معارفه عشرت شایق در شهرداری منطقه 18 تهران برگزار شود.

 

دو دانشگاه با یک رئیس!

شنیده شد که دانشگاه بیرجند با بیش از 15 هزار دانشجو و چندین دانشکده یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های خراسان جنوبی و منطقه شرق کشور است. حالا بعد از چند سال از ریاست محمدرضا میری بر این دانشگاه در 26 اسفند سال گذشته طی حکمی از سوی وزیر علوم؛ خلیل خلیلی به‌عنوان سرپرست دانشگاه بیرجند منصوب شد. این مهم درحالی است که در 26 اسفند 92 خلیلی طی حکمی از سوی وزیر علوم با حفظ سمت به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی بیرجند نیز منصوب می‌شود. حالا دانشگاه صنعتی بیرجند با حدود 1500 دانشجوی مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، سرگردان منتظر وضعیت سکان دار آینده خود است که آیا خلیلی می‌ماند یا فرد دیگری به این سمت منصوب خواهد شد.

علی کریمی در مستند حجازی

شنیده شد که عوامل و سازندگان فیلم مستند «من ناصر حجازی هستم...» شب یکشنبه با حضور در محل اقامت باشگاه تراکتورسازی تبریز که جهت رویارویی با استقلال تهران راهی پایتخت شده بود با علی کریمی بازیکن سابق و محبوب تیم ملی ایران و پرسپولیس به گفت‌وگو پرداختند. مشرق نوشت؛ علی کریمی که در زمان بازگشایی پرتال شخصی ناصر حجازی به‌عنوان اولین فرد پیام تبریک پرمحتوایی ارسال کرد و حتی سال گذشته نیز در مراسم سالگرد اسطوره ملی ایران حضور یافت و به دفعات در پیام‌ها و مصاحبه‌های خود از ناصر حجازی اسم برده است و این درحالی است که هرگز شاگرد بهترین دروازه‌بان قرن آسیا نبوده است، به بیان دلایل محبوبیت ناصر حجازی و علاقه واحساس خود به این چهره بزرگ و ملی ایران پرداخت که صحبت‌های وی بسیار جذاب و دلنشین بود.

 

هتاکی اراذل به یک هیات عزاداری

شنیده شد که محمد کمیل، مداح اهل بیت‌(ع) گفت: در جریان برگزاری مراسم وفات حضرت ام‌البنین در هیات مکتب‌المهدی(عج) عده‌ای از اراذل و اوباش محله نارمک اقدام به هتاکی و بی‌حرمتی به عزاداران مقابل در هیات کردند. تسنیم نوشت؛ وی اظهار کرد: این افراد شروع به آزار مردم کردند و حتی متاسفانه به زنانی که از آنجا گذر می‌کردند، اهانت می‌کردند. کمیل با بیان اینکه رفتار این افراد بسیار عجیب بود، تصریح کرد: این اتفاق به جایی رسید که متاسفانه یکی از این افراد با آغاز جلسه اهانت بی‌شرمانه‌ای را مقابل در هیات انجام داد. با این اتفاق متصدیان هیات به وی تذکر دادند و درگیری این افراد مقابل در هیات آغاز شد.

خلبان هما کیست؟

شنیده شد که هما؛ این نام اختصاری حامیان رسانه‌ای احمدی‌نژاد است که برگرفته از حروف اول هواداران محمود احمدی‌نژاد است. آریا نوشت؛ گویا احمدی‌نژاد هم سرنوشتش را به همین «هما» گره زده است اینکه «هما» را چه کسی خلبانی می‌کند شاید سوال سختی نباشد شاید علی‌اکبر جوانفکر که روزگاری مدیرعامل خبرگزاری دولت بود، شاید عبدالرضا داوری که برای دفاع از احمدی‌نژاد همه کار کرده است و شاید هم خود اسفندیار رحیم‌مشایی فردی. حالا فقط سوال این نیست که «هما» با احمدی‌نژاد چه می‌کند سوال مهم‌تر این است که «هما» با حسن روحانی چه می‌کند.

 

واکنش همسر ریچارد فرای به مخالفت‌ها در ایران

شنیده شد که عدن نبی، همسر ایرانی‌آسوری ریچارد فرای، در واکنش به اینکه گفته شده همسرش جاسوس سیا بوده جوابیه‌ای منتشر کرده و گفته که شوهرش هیچ‌گاه از سیا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، پول نگرفته است. آفتاب نوشت؛ همسر ریچارد فرای در عین حال یادآوری کرده که فعالیت‌های جاسوسی فرای محدود به جنگ جهانی دوم و علیه آلمان نازی بوده است؛ موضوعی که پنهان نبوده و در نوشته‌های خود ریچارد فرای آمده است. احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس روز چهارشنبه در تذکری خطاب به رئیس‌جمهور اظهار کرد: از رئیس‌جمهور و مسئولان می‌خواهم اجازه دفن جنازه ریچارد فرای جاسوس سیا و آمریکا را در کنار پپ پلید و دلال عتیقه‌جات و مشاور فرح پهلوی ندهد چراکه مردم اصفهان این ننگ را تحمل نخواهند کرد.

انتقاد ارتش از «چ»

شنیده شد که فرمانده ارشد نظامی ارتش درخصوص فیلم «چ» حاتمی‌کیا و نشان دادن نقش ارتش در این فیلم گفت: فیلم «چ» حاتمی‌کیا درخصوص نشان دادن نقش ارتش کوتاهی کرده و حداقل باید از نقش شهید کشوری، شهید شیرودی بخصوص نقش شهید صیاد شیرازی که ایشان در آن زمان فرمانده منطقه غرب و شمال غرب بود استفاده زیادی می‌شد. سرتیپ جهانشاهی درمورد اقدامات ارتش در ایام نوروز برای خدمت‌رسانی به مردم گفت: ارتش به‌عنوان اولین یگان‌های کمک‌رسانی به مردم درخصوص برف سنگینی که در تربت آمده بود وارد عمل شد.

 

جعبه سیاه هواپیمای مرموز خاموش شد

شنیده شد که گروه‌های حاضر در عملیات جست‌وجوی هواپیمای گم‌شده خطوط هوایی مالزی می‌گویند عدم دریافت پالس‌های جدید احتمالا نشانه تمام شدن باتری‌های جعبه سیاه این هواپیماست. آسوشیتدپرس گزارش داد، پس از آنکه اواخر هفته قبل گزارش‌هایی مبنی بر دریافت سیگنال‌های جعبه سیاه هواپیمای گم‌شده خطوط هوایی مالزی منتشر شد، چند روزی است که هیچ سیگنالی دریافت نشده و همین امر تیم‌های جست‌وجو را به این جمع‌بندی رسانده که احتمالا باتری‌های جعبه سیاه هواپیما تمام شده است. درصورتی که باتری‌ها واقعا تمام شده و جعبه سیاه از کار افتاده باشد، جست‌وجوگران یکی از مهم‌ترین سرنخ‌ها برای تعیین سرنوشت پرواز مرموز ام.اچ370 خطوط هوایی مالزی را از دست داده‌اند. هفته گذشته نخست‌وزیر استرالیا گفته بود تقریبا اطمینان دارد که پالس‌های دریافت‌شده مربوط به هواپیمای گم‌شده است.
 
منبع: تسنیم