۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲

آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی،بابک زنجانی و احمدی نژاد

سخنگوی دستگاه قضا از محاکمه غیابی و صدور حکم تعدادی از فتنه‌گران سال ۸۸ خبر داد.
کد خبر : ۱۷۳۵۹۰
صراط: حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود، اظهار داشت: در هفته‌های اخیر اتفاقاتی از ناحیه برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا رخ داد که یک بار دیگر ماهیت این سلطه‌گران غرب را برای مردم روشن کرد و مشخص شد که چرا مردم ما مرگ بر آمریکا می‌گویند و به آمریکا و کشورهای غربی اعتمادی ندارند.



وی با اشاره به اینکه کشورهای غربی به موازین اخلاقی پایبند نیستند، گفت: آمریکایی‌ها حتی به مطالبی که خود می‌گویند پایبند نیستند و آنچه را که شایسته خودشان است و به ملت‌های دیگر از جمله ایران نسبت می‌دهند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه کشورهای غربی ایران را ناقض حقوق بشر می‌داند، گفت:‌ حقیقتاً پررویی و وقاحت حدی دارد. بسیاری از کشورهای دنیا با ظلم و ستم و زیر پا گذاشتن حقوقشان توسط کشورهای غربی به عجز آمده‌اند.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: در طول تاریخ نژادپرستی برخی کشورهای غربی و ظلم و ستمی که از این بابت انجام داده‌اند، بسیار بوده و حتی به خاطر مطامع دنیوی و صعود بیشتر از زن به عنوان یک ابزار استفاده کردند تا منافع مادی بیشتری را کسب کنند.

سخنگوی دستگاه قضایی تأکید کرد: آمریکا به ایران اعتماد ندارد بنابراین چرا مردم ما به کشوری که خلاف می‌گوید و خلاف عمل می‌کند باید اعتماد کند.

وی خطاب به سران آمریکایی، گفت: شما مطالبی گفتید، اقداماتی کردید و در مجامع خودتان تصمیماتی گرفتید که چهره شما را روشن‌تر کرد.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: متأسفانه همچنان برخی در داخل فکر می‌کنند که اگر به آمریکا چراغ سبز نشان بدهند و با آن کشور کنار بیایند مشکلاتشان حل می‌شود. و حتی هنگامی که علیه آمریکا سخنی گفته می شود آنها واکنش نشان می‌دهند.

وی افزود: مگر شما با شیطان بزرگ چه نسبتی دارید؟ البته این جای خوشحالی است که ماهیت آمریکایی‌ها و غرب‌زده‌ها مشخص می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضایی در ادامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های مختلف برای آزادی مرزبانان ایرانی، گفت: ‌ما از همه تشکر می‌کنیم اما مردم و دستگاه قضایی این توقع را از دستگاه امنیتی اطلاعاتی دارند که عوامل حامی تروریست‌ها را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کنند.

وی در ادامه در خصوص عده‌ای از فتنه‌گران سال 88 گفت:‌ برخی افراد که در جریان فتنه 88 در مظان اتهام بودند، و به خارج از کشور گریخته بودند، در اسفند به صورت غیابی محاکمه شده و محکوم شدند.

وی افزود: طبق روال قانونی اگل به خود آنها یا وکیلشان دسترسی نباشد، احکام به نحو دیگر ابلاغ می شود و مجرای قانونی ادامه دارد.

منبع: فارس