۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵

عملکرد داوران لیگ‌ ازنظر رییس‌ کمیته‌داوران

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: قضاوت داوران در هفته پایانی مشکل خاصی نداشت و آنها اشتباهات تاثیرگذاری را مرتکب نشدند.
کد خبر : ۱۷۳۶۲۹
صراط: فریدون اصفهانیان افزود: ناظران داوری تا الان اشتباه تاثیرگذاری از داوران در بازی‌های آخر گزارش نکردند.

اصفهانیان در عملکرد داوران در لیگ سیزدهم اظهار داشت: مشکلات عدیده‌ای برای جامعه داوری در طول فصل رخ داد. براین اساس محرومیت قهرمانی، جعفر ترکی، مصدومیت بخشی زاده، خداحافظی مظفری‌زاده باعث شد که لیگ سیزدهم کردم از قضاوت داوران مطرح باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به نبود داوران با تجربه در لیگ سیزدهم ما از داوران جوان در لیگ سیزدهم استفاده کردیم و آنها هم قضاوت خوبی داشتند. به هر حال داوران عملکرد خوبی در لیگ سیزدهم داشتند.

وی درباره وضعیت قهرمانی اظهار داشت: قهرمانی بعد از طی کردن محرومیتش باید تست بدهد و بعد از قبول شدن در این تست ما تصمیم می‌گیریم که از وی استفاده کنیم یا نه.

 اصفهانیان در مورد وضعیت محسن ترکی بیان کرد: با توجه به مسائل پیش آمده برای ترکی قرار است ما در مورد قضاوتش در فصل بعد تصمیم‌گیری کنیم.

رییس کمیته داوران در ادامه اظهار داشت: فوتبال ما حرفه‌ای نیست به خاطر همین داوران ما براساس سلیقه شخصی‌شان عمل می‌کنند. براین اساس ترکی با نظر شخصی‌اش قضاوت نمی‌کند اگر فوتبال و داوری ما حرفه‌ای بود آن وقت مظفری‌زاده نمی‌توانست قبل از پایان عمر داوریش از قضاوت خداحافظی کند.

وی بیان کرد: داوران لیگ‌های خارجی قرارداد با فدراسیون فوتبالشان دارند اما در ایران داوران قرارداد ندارند. براین اساس داوران خودشان در مورد ادامه قضاوت تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی در مورد برنامه کمیته داوران برای لیگ چهاردهم گفت: ما برای لیگ چهاردهم قصد داریم داوران جدیدی را به لیست داوران اضافه کنیم. برخی از داوران به علت عملکرد ضعیفشان کنار گذاشته می‌شوند و داوران جوان جایگزین آنها می‌شوند.

اصفهانیان عنوان کرد: تشکیل کلاس‌های آموزشی و بازبینی داوران از لحاظ جسمانی،‌ روحی و روانی را قبل از شروع لیگ چهاردهم را در رأس برنامه‌هایمان قرار دادیم.

وی در مورد مسئولیت چینش داوری برعهده کدام کمیته است گفت: چینش داوری با همکاری دو کمیته دپارتمان و داوری صورت می‌گیرد. کمیته دپارتمان فیلم بازی‌ها را آنالیز می‌کند، براین اساس این کمیته، داوران خوب را به ما معرفی می‌کند و ما تصمیم نهایی در این خصوص می‌گیریم.

وی درباره پرداخت حقوقی داوران بیان کرد: حقوق داوران تاخیر روز آینده پرداخت می‌شود و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

اصفهانیان در مورد انتخاب داوران برای بازی‌های پلی‌آف اظهار داشت: به طور حتم ما با برنامه‌ریزی مناسب داوران مجرب و کاربلد برای بازی‌های پلی‌آف انتخاب می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: داوران جوان در لیگ امسال عملکرد خوبی داشتند و ما قصد داریم از این داوران در فصل آینده هم استفاده کنیم.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز